Spelet som du spenderat flest timmar med?

Medlem

Diablo 2, vet ej hur många timmar dock. Det som jag kan se är Witcher 3 med ~130h.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Quake.
Tusentals och åter tusentals timmar.

Besök på vårdcentral för 20 år sedan pga. inflammation i WASD handen, fick ändra från claw till liggande grepp efter det 😂

Medlem

Över 5000 timmar i battlefield 2. Sen en bit över 2500 timmar i battlefield 3.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Helt klart Quake!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1718h FiveM (GTA V RP)
Och detta efter mindre än ett år samtidigt som jag på fem år spelat 1193h R6 som är mitt favoritspel


signatur

Halo kompis!

Medlem

Det spel som var längst var Dragon Quest: Journey of the Cursed King. 106 timmar eller nåt.
Sen har jag spelat om favoriter många gånger, så där har totalt antal timmar tickat iväg.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Quake.
Tusentals och åter tusentals timmar.

Besök på vårdcentral för 20 år sedan pga. inflammation i WASD handen, fick ändra från claw till liggande grepp efter det 😂

Jag spelade Quake på Saturn (mardröm). Hoppas du är bättre nu. Jag har fortfarande problem i höger arm (5 år senare) efter Ocarina of Time på Wii U.

Medlem

På Steam har jag Civilization V i topp med 3298 timmar, Xcom 2 på andra plats med 2444 timmar. Det jag spelat allra mest är dock utan tvekan Star Sonata, då jag spelat det sen 2004....förmodligen över 10000 timmar.

Medlem

Troligtvis Heroes 3

Medlem
Skrivet av jbx:

Tänk istället på hur mycket skatt han har sluppit betala, dessutom har han haft roligt, de kan du inte säga om alla jobb direkt.

Ja men man får ju se det som att skatten han betalar får ju Stefan Löfven ha roligt för 🤪

phi
Medlem

QuakeWorld. +10 000 timmar utan tvekan.

Medlem

Jag skulle gissa på att min topp 3 är:

3: Battlefield 4
2: Team Fortress 2
1: Battlefield 2

Medlem

Bortser från mmo då det är omöjligt att veta aktivt spelande.
1. League of legends
2. Mw2
3. Pubg


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tror ibland att folk minns fel hur mycket de spelat gamla spel faktiskt.

Folk tror ibland att t ex jag spelat mycket quake3 bara för att jag gjort många banor och under flera år till det, men det är verkligen så att jag nog spelat det kanske max ~500 timmar? Jag menar när hade man tid, speciellt inte när man spelade mycket andra spel, samma med CS, kanske ~100 timmar? Aldrig ens spelat cs16 tror jag (det står 0.2h på steam lol) och knappt csgo.

De jag spelat mest är Sim City 4, Civilization och Tribes Ascend och Heroes 3, men det är ändå så att man inte kommer över 1500 timmar i något av dessa tror jag, civ (alla spelen under alla år), kanske ~2000 timmar, alla heroes spel ~1000 timmar?

Man får tänka på att när man säger t ex 10000 timmar, så är det fler timmar än på ett år, då pratar vi om alla dygnets timmar, sedan kanske man säger att man spelat och tävlat, då kan man ju säga att man tränat 8 timmar om dagen ett helt år, då kommer man ner till typ ~3000 timmar, sedan gör man det under några år. Då får jag nästan förutsätta att man helt enkelt knappt spelade eller hade koll på andra spel under den tiden och tjänade så mycket att man kunde leva på spelandet (t ex sådana som är pro-cs)? Det är klart, man kan ju dra ut på det till en massa massa år, då blir det inte så många timmar per dag, men då kanske exaktheten i siffrorna börjar flagna, spelade jag en timme i går eller inte?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Det jag har hyfsat koll på är original Call of duty: modern warfare. Där blev det runt 2500h

Då var man ju ganska mycket yngre så nu med barn och grejer är det Rocket league med runt 600h utspritt över 2-3 plattformar

Dex
Medlem

Kollade precis min paladin i WoW. 527 dagar (12 648 timmar). Sen cirka 150 dagar till på mina "alts". Så totalt cirka 16 000 timmar i det spelet.

När man tänker efter så är det ju sjukt mycket tid! Men har också haft mycket kul med det.

Medlem

Svårt o va säker, när jag var yngre finns det flera spel som slukat hutlösa mängder tid då var och ett av dem i princip blev exklusivt spelat under perioder. Men Quake3 och BF2 måste nog vara i topp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Battlefield 1942 och WoW ligger i topp. Har inga siffror dock, då jag inte äger PC längre. På yngre dar la man nog ett antal hundratals timmar på Diablo 2 med.

Medlem

18040 timmar i FM14

phi
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror ibland att folk minns fel hur mycket de spelat gamla spel faktiskt.

Folk tror ibland att t ex jag spelat mycket quake3 bara för att jag gjort många banor och under flera år till det, men det är verkligen så att jag nog spelat det kanske max ~500 timmar? Jag menar när hade man tid, speciellt inte när man spelade mycket andra spel, samma med CS, kanske ~100 timmar? Aldrig ens spelat cs16 tror jag (det står 0.2h på steam lol) och knappt csgo.

De jag spelat mest är Sim City 4, Civilization och Tribes Ascend och Heroes 3, men det är ändå så att man inte kommer över 1500 timmar i något av dessa tror jag, civ (alla spelen under alla år), kanske ~2000 timmar, alla heroes spel ~1000 timmar?

Man får tänka på att när man säger t ex 10000 timmar, så är det fler timmar än på ett år, då pratar vi om alla dygnets timmar, sedan kanske man säger att man spelat och tävlat, då kan man ju säga att man tränat 8 timmar om dagen ett helt år, då kommer man ner till typ ~3000 timmar, sedan gör man det under några år. Då får jag nästan förutsätta att man helt enkelt knappt spelade eller hade koll på andra spel under den tiden och tjänade så mycket att man kunde leva på spelandet (t ex sådana som är pro-cs)? Det är klart, man kan ju dra ut på det till en massa massa år, då blir det inte så många timmar per dag, men då kanske exaktheten i siffrorna börjar flagna, spelade jag en timme i går eller inte?

Beror ju så klart på hur länge ett spel har existerat. Tar vi mitt exempel QW så släpptes det -98 och jag spelar det ibland fortfarande men största antalet timmar spelades väl de första tio åren och i perioder. Men slår man ut 10 000 timmar på 22 år så blir det ju trots allt inte så många timmar på ett år i snitt. Sen räknar jag väl in all övrig tid som är direkt kopplat till QW som t.ex. tiden som man fått sitta på IRC för att dra ihop matcher, spela i turneringar och tid mellan matcher, kolla på och analysera demos osv. Så nej, det kanske inte är 10 000 timmar in-game där du faktiskt spelar varje sekund.

Ett annat exempel på ett nyare spel är Witcher 3 där jag har ~20 dagars tid in-game på xbox och det var det enda spelet som jag spelade när de släpptes fram till jag klarade av Blood and Wine. Bara där har vi ca 500 timmar.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Hehe, vill inte ens gissa timmarna på eve online, har själv spelat i dryga 8 år och har 4678 timmar x)

Precis

Medlem

World of Warcraft utan tvekan.
Uppskattningsvis runt 10.000-12.000h sedan 2007. För många karaktärer för att hålla koll på all /played.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Lirade snuskigt mycket CS 1.6 i gymnasiet på lånedatorerna. Så jag antar att många, många timmar har lagts på det.
Annars på senare tid har det blivit över 600h med Red Dead Online.

KoP
Medlem

Elder Scrolls Oblivion, helt klart. Hur många timmar har jag dock ingen koll på, men många är det.

Frilansare

Flera hundra timmar i olika Total War-spel. Sen har vi ju Witcher 3 också.

Medlem

Skulle gissa på att min karaktär i Final Fantasy XI sitter på en cirka 500 dagars playtime nu, ska kolla när jag kommer hem (tänker ej visa min fru den )

Medlem

Dota 2 - tusentals timmar.

Vore intressant att se speltid på WC3 och Age of Empires 2. Kan nog ha varit ganska många back in the days.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

1718h FiveM (GTA V RP)
Och detta efter mindre än ett år samtidigt som jag på fem år spelat 1193h R6 som är mitt favoritspel

FiveM blir nästan 5 timmar per dag i genomsnitt slaget på 365 dagar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Definitivt FFXIV för mig. Senast jag var aktiv (runt 5.1) så var min /ptime runt 184 dagar, så säg 4400 timmar eller så.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

WoW på minst 8000h. Min main sedan 2005 har 300 speldagar loggad. Spelat på den 90% av tiden.
Enligt Steam har Dota2 flest timmar. Ca 800h.

Rätt säker på att Skyrim vinner i Singelplayer. Men jag lirade det knappt på Steam så har ingen tracking.

Skriv svar