Minecraft Earth går under i sommar

Robot
Minecraft Earth går under i sommar

2021 inleds med ett besked om jordens undergång. Eller rättare sagt: Minecraft-jorden.

#minecraft-earth, #mojang-studios


Medlem

Glömde bort att Minecraft Earth ens kom ut och existerade. Var ganska sugen på spelet när det utannonserades, men man hörde inte så värst mycket om det.

Relik 📜

Ska erkänna att de tappade mig helt på vägen. Jag älskade biten att "bygga saker på köksbordet", eller att leka med någon stor grej på gräsmattan som jag och Calle lekte med på E3. Men, jag blev bara helt förvirrad av hela "hitta grejer i världen"-delen eller vad man ska säga. Fattade noll, orkade inte, avinstallerade.

Tror att en fristående version med bara "byggandet" skulle kunna bli riktigt poppis.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Fragtjuv

Håller med. Jag planerade att bygga ett slott på skrivbordet men pallade inte att ränna runt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av emilakered:

Ska erkänna att de tappade mig helt på vägen. Jag älskade biten att "bygga saker på köksbordet", eller att leka med någon stor grej på gräsmattan som jag och Calle lekte med på E3. Men, jag blev bara helt förvirrad av hela "hitta grejer i världen"-delen eller vad man ska säga. Fattade noll, orkade inte, avinstallerade.

Tror att en fristående version med bara "byggandet" skulle kunna bli riktigt poppis.

Trodde också det var så från början.
Ett "creative läge" där man kunde bygga saker hur man ville.
Det andra var helt ointressant för min del.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Jag som tänkte testa nu igen när jag fått min nya nalle. Såg att den ska ha fullt ARcore stöd.

Har det förövrigt redan släppts? Har inte hört ett dyft om det, så har tagit för givet att det fortfarande är under utveckling.
Om det är bra så får man väl hoppas att de tar upp det igen när folk kan börja ranta runt utan problem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Visste inte att det existerade alls


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

svårt konkurrera med pokemon go idag.....

Medlem
Skrivet av noyart:

Glömde bort att Minecraft Earth ens kom ut och existerade. Var ganska sugen på spelet när det utannonserades, men man hörde inte så värst mycket om det.

Samma här. Att det släppts hade gått helt över mitt huvud. Och då var jag ändå intresserad efter att det annonserats...

Det verkar som att marknadsföringen misslyckats helt. Ser ut som att det är många som missat släppet...

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Det verkar som att marknadsföringen misslyckats helt. Ser ut som att det är många som missat släppet...

Missat eller undvikit


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag har aldrig ens hört talas om det spelet.
Uppgången för Pokémon Go har man ju hört talas om men MineCraft Earth är något helt nytt för mig.

Medlem

Det spelet hade jag inte hört något om förrän nu. Spelar trots allt en del vanliga Minecraft, någon dag i veckan.

Medlem

Det känns som att Microsoft är lite dåliga på att göra reklam för sina "mindre" spel. Spel som det här och nya Battletoads släpptes väldigt anonymt för oss som inte är superinsatta i Microsofts värld. Jag hade gärna testat det här, men nu känns det inte som någon idé...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jozo:

Det känns som att Microsoft är lite dåliga på att göra reklam för sina "mindre" spel. Spel som det här och nya Battletoads släpptes väldigt anonymt för oss som inte är superinsatta i Microsofts värld. Jag hade gärna testat det här, men nu känns det inte som någon idé...

Japp. Det är utan tvekan Microsofts akilleshäl. Marknadsföringen har under längre tid varit både för dålig, för liten och för koncentrerad till USA.

Det har blivit mycket bättre senaste året, framförallt i sociala medier men också faktisk marknadsföring i Europa. Något som varit eftersatt länge. Den nya generationen har hanterats mycket bättre, och Xbox Game Pass har fungerat fint. Precis som hela Xbox-divisionen har lyfts de senaste åren så är marknadsavdelningen på gång...


signatur

Jump in.

1
Skriv svar