Snabbkollen - Spelade du mer eller mindre under 2020?

Robot
Snabbkollen - Spelade du mer eller mindre under 2020?

Dags att summera spelåret 2020 - vad blev ditt tidsfacit?

#2020, #snabbkollen


FM-guru
F.d. Sisyr

Mer än vanligt, mest till följd av att jag jobbade mindre (dock inte pga corona).

Medlem

Mer än vanligt men inte för corona utan för jag köpt nya datordelar och quest 2

Medlem

Mycket mer. Jag har ersatt flera andra intressen som till exempel resande med spelen. Spelen har blivit en räddning. Animal Crossing, speciellt.

Hoppas att jag kan återuppta resande och annat under 2021. Är oerhört less på att sitta hemma.

Medlem

Mindre än vanligt, men enbart för att småbarnen tar allt mer tid i anspråk nu när alla aktiviteter är mer eller mindre inställda.

Medlem

Mer än vanligt. Alla dessa släktkalas som man måste åka jorden runt för att träffa blev inte av, så istället blev hela familjen hemma på helgerna istället vilket i sin tur gav mej speltid på helgkvällarna.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Pandemi, arbetslös = mer tid att spela spel samtidigt som man söker jobb.

Medlem

Mindre och mindre. Är alla intressanta forum och YouTubes fel.


signatur

Det var detta...

phi
Medlem

Oerhört mycket mindre.

Eftersom att pandemihelvetet dödat min MMA- och BJJ-träning sedan januari förra året så bestämde jag mig tidigt för att lägga alla de extra 6-7 timmarna i veckan på att hitta något annat intresse att ersätta träningen med och förhoppningsvis något som känns utvecklande istället för att bara "spela bort" all tid.

Jag har istället pendlat mellan att ha lärt mig C# och Unity och gjort ett par halvtaffliga försök med gamejams, jag har snöat in mig på att lära mig prodda en ny musikgenre och jag har fått tummen ur röven och blivit OSCP-certifierad (IT-säkerhetsnörderi).

Så nu är man lite sådär småfet och äcklig istället.

Arbetslös, så mer


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Mindre... Levlar små barn.
Men hoppas få mer tid för gaming i år.

Medlem

Mer 8 veckor hemma i våras sen semester då man inte kunde åka någonstans sedan en vecka i höstas och nu vid jul/nyår massa ledighet så det blev ganska mycket spelande i år.

Medlem

Mindre. Köpt hus och fått barn. Dock spelat mer än jag trodde jag skulle göra med tanke på tidigare nämnda

KoP
Medlem

Mindre. Mest pga avsaknaden av tillräckligt intressanta spel.

Medlem

Mindre, men det beror på spelutbudet som inte varit så intresant för min del i år samt att jag blivit sambo.

Medlem

Mindre än vanligt. Har haft avskräckande många spel i backlogen, så jag förmådde knappt börja med något nytt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

självklart föddes bebis precis i corona så man Inte får sitta spela hela dagarna


signatur

//monster

It's not a lake, it's an ocean

Har inte mätt det, men ungefär som vanligt. Tror jag. 2020 var ett något svagare år än 2019 för mig, men å andra sidan kom en del tidskrävande spel som jag plöjt ned en del tid i så överlag var det nog oförändrat. Just nu är jag föräldraledig med andra barnet, och det äldsta är tre år, så det blir inte mycket tid till spelande. Försöker hinna lite grand på kvällarna efter nattning.

Målsättningen för 2021 är att köpa färre nya spel och beta av en del i backloggen. Därför hoppas jag själviskt nog att vi får se en del förseningar i år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelat mindre än innan men beror inte på Corona. Flyttade till hus och fick bebis så blir inte mycket tid över till spel just nu.

1
Skriv svar