P3 Spel-gänget gör comeback med egenregisserade podden Speljuntan

Robot
P3 Spel-gänget gör comeback med egenregisserade podden Speljuntan

Första avsnittet släpps redan nästa vecka.

#podcast


Medlem

Trevligt, den blir att prenumerera på. Kul att Angelica är med också, längesen man hörde hennes röst.

Medlem

Yeees! Slagit sig ur bojorna på P3 och ut i den fria världen! Kommer sakna dokumentärerna dock. Om dom inte lyckas med dom även i poddformat dvs

Inaktiv

Jaaaaaaaaaa! Bra jobbat! Två goda poddnyheter på samma vecka är icke illa

Medlem
NuZ
Testpilot

Yes!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

P3-spel blev för egen del ointressant när Leijonhufvudet och Fares försvann. Ska bli intressant att se hur podden står sig på den fria marknaden utan SR:s draghjälp och de statliga pengarna...

I min mening finns det inget ofinare än att syssla med statligt finansierad kultur.

Medlem

Roligt att höra! P3 Spel var i princip den enda podd jag lyssnade på..

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jaaaaaaaaaa! Bra jobbat! Två goda poddnyheter på samma vecka är icke illa

Vad var den andra?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jaaaaaaaaaa! Bra jobbat! Två goda poddnyheter på samma vecka är icke illa

Kan det vara Victor Leijonhufvuds pod "Virtuellt" du syftar på?
Synd att Overkligt la ner men hans nya blir nog minst lika bra.

Måns som gjorde podden tillsammans med Victor göra också podden "Hur mår du" för de som är intresserade.

Avstängd

Hade dött för lite mer Leijonhufvud och Christer Engström i Gameplay.

Blir inte bättre underhållning än så.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Kul att det blir en fortsättning, har lyssnat sen 2012. Tycker den mestadels håller hög kvalitet.

Inaktiv
Skrivet av KimiKiwi:

Kan det vara Victor Leijonhufvuds pod "Virtuellt" du syftar på?

Helt korrekt! Trist att P3 Spel la ner men kul att de kom tillbaka. Jag har inte lyssnat konstant utan förut ibland när man lyckades pricka av det på radion men på senare tid jobbat mig bakåt så då var det synd att de la ner just när jag hittade tillbaka till dom men nu det

Medlem

Underbart! Tack för info! <3

Medlem
Skrivet av Tobhah:

P3-spel blev för egen del ointressant när Leijonhufvudet och Fares försvann. Ska bli intressant att se hur podden står sig på den fria marknaden utan SR:s draghjälp och de statliga pengarna...

I min mening finns det inget ofinare än att syssla med statligt finansierad kultur.

Det var väll pga pappa staten som man kunde göra sina djupgående dokumentärer.
Av sånt sådan slag inom spel har man inte sett på svenska iaf då inget verkar vara nog finansierat för att nån ska kunna sitta och "gräva"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vill tipsa om Snacka Videospel med, jävla fin.

Medlem

Tobias Norström är f.ö. helt suverän i podden Obiter Dictum, som han kör ihop med Billy Rimgard. Inte så mycket fokus på spel, även om det såklart förekommer, utan på pop- och subkultur i största allmänhet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Tobhah:

P3-spel blev för egen del ointressant när Leijonhufvudet och Fares försvann. Ska bli intressant att se hur podden står sig på den fria marknaden utan SR:s draghjälp och de statliga pengarna...

I min mening finns det inget ofinare än att syssla med statligt finansierad kultur.

Inget ofinare? Men folkmord då? Nä, känner en del journalister som jobbar i branschen. Inte en jäkel av de jag känner är några jag skulle sparka på för att de jobbar för varken den komersiella eller statliga sektorn. Den statligt (det vil säga folkligt) finansierade sektorn är bland de träffsäkraste nationella rapporterna som finns, visst finns det fel de gör men de överlag så gör de ett bra jobb med att inte ha så klickinspirerade rubriksättningar och dubbelsidig rapportering (med hänsyn till vad som är fakta och rykten). Att driva kulturella poddar genom mina skattepengar får de gärna göra, finns betydligt sämre saker att finansiera.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar