Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Konstigt!! Du har inte bara stängt av ljudet på det i options 😋

Skrivet av Ftmch:

Kollat volymkontrollen i windows så att inte Valhalla är muteat eller på låg volym? Hade vanligtvis inte tänkt på detta men efter att Red Dead Redemption 2 introducerade en bugg i senaste patchen som drar ner den volymen på spelet till 3% varje gång man startar spelet så...

Tyvärr inget så enkelt... Fattar inte detta. Ominstallerat både spelet och Uplay och har fortfarande inget ljud.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:

Tyvärr inget så enkelt... Fattar inte detta. Ominstallerat både spelet och Uplay och har fortfarande inget ljud.

Testat andra Uplay spel?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Testat andra Uplay spel?

Jo och dom fungerar utan problem.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Skulle inte Valhalla vara kortare än Odyssey? Klockat in på strax över 70 timmar nu och har bara sista questen kvar (tror jag...) - tror inte Odyssey var längre eller?

Tyvärr blev det alldeles för många karaktärer i spelet och nästan rörigt när man rörde sig mellan de olika områdena. Bra gameplay och roliga bossfights men oj vad Ubisoft hade tjänat på att tighta till main story som var alldeles för utdragen.

Vackert spel dock även på Stadia som jag lirat på.

Frilansare

Fann hela utrustnings-delen så oinspirerad. Sprang omkring med min raven armour hela spelet, Började uppgradera den på allvar typ halvvägs. Enda gången jag bytte vapen var från originalyxa till spjut (pga spjut överlägse typ jämt?) Hur tänkte ni med era kit?

Medlem

Valhalla och Cyberpunk håller jag på med nu, och lär göra många hundra timmar till misstänker jag. inget botar ocd så effektivt som lootande av Allt ;D


signatur

//monster

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av feistin:

Skulle inte Valhalla vara kortare än Odyssey? Klockat in på strax över 70 timmar nu och har bara sista questen kvar (tror jag...) - tror inte Odyssey var längre eller?

Tyvärr blev det alldeles för många karaktärer i spelet och nästan rörigt när man rörde sig mellan de olika områdena. Bra gameplay och roliga bossfights men oj vad Ubisoft hade tjänat på att tighta till main story som var alldeles för utdragen.

Vackert spel dock även på Stadia som jag lirat på.

Enligt Howlongtobeat är Valhalla det längsta AC hittills med 52 timmar för huvudberättelsen jämfört med 42 timmar för Odyssey.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Fann hela utrustnings-delen så oinspirerad. Sprang omkring med min raven armour hela spelet, Började uppgradera den på allvar typ halvvägs. Enda gången jag bytte vapen var från originalyxa till spjut (pga spjut överlägse typ jämt?) Hur tänkte ni med era kit?

Håller med skittråkiga rustningar. Körde hela spelet med berserker settet som man fick från start.
Bytte också till dubbla spjut eftersom det var klockrent bäst. Det var likadant i Odyssey där var också spjut bland det bästa iallafall i bossfighter.

Odyssey hade mycket roligare rustningar och bonusar på att samla alla delarna + transmog som gjorde att man kunde se snygg ut och ha bra stats.

Kör Cyberpunk nu och man ser ut som en luffare som snott grejer från klädinsamlingen på ICA's parkering när man vill ha bra stats

jbx
Medlem

59 timmar in än så länge, gillar de, bara Origins som är bättre hittills enligt mig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Håller med skittråkiga rustningar. Körde hela spelet med berserker settet som man fick från start.

Det var ett bonus-set också har jag för mig. Hade man inte tillgång till det fick man leta väldigt lång tid för att få tag på andra delar än raven-setet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fann hela utrustnings-delen så oinspirerad. Sprang omkring med min raven armour hela spelet, Började uppgradera den på allvar typ halvvägs. Enda gången jag bytte vapen var från originalyxa till spjut (pga spjut överlägse typ jämt?) Hur tänkte ni med era kit?

Bytte rustning lite beroende på miljö och stämning men uppgraderade i princip aldrig då jag tyckte att de blev så jäkla fula och överdrivna. Körde med sköld + originalyxa nästan hela spelet tills jag hittade en annan enhandsyxa som jag gillade det uppgraderade utseendet på lite mer...

Saknade den större uppsättningen mer "trovärdiga" rustningar etc. från Odyssey faktiskt. Kände inte att Eivors klädsel passade in riktigt ens bland de flesta andra vikingarna, lite för fantasy. Fast så har det ju varit i nästan alla Creed-spel.

Medlem

Är det bara jag som tycker att spelet är på tok för långt? Tyvärr så tröttnade jag efter 50 timmar och jag kommer nog inte klara ut det

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Är det bara jag som tycker att spelet är på tok för långt? Tyvärr så tröttnade jag efter 50 timmar och jag kommer nog inte klara ut det

låter som samma klagomål witcher 3 fick, att spelet var för långt och att en stor del spelare aldrig klarade storyn fullt ut.. Jag tycker det är tråkigt för spel som är långa är väl bra?

skicka spelet till mig så klarar ja det åt dig

Medlem

Börjar spela det på PS5 för några dagar sedan. Fantastisk grafik. Första legendary djuret var utmanande. Spelar på högsta svårighetsgraden.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Det var ett bonus-set också har jag för mig. Hade man inte tillgång till det fick man leta väldigt lång tid för att få tag på andra delar än raven-setet.

Ja det stämmer nog , Minns inte om det var för jag köpte gold versionen med inbyggt season pass eller om det var för pre-order då jag köpte 2 dagar innan släppet.

Tips för att få tag på sets är att gå till kartographern i ditt läger varje gång du ställt in att du skall ta över en region och då köpa info om utrustning för den delen av landet. Går också att köpa samma info av gubbar som vandrar runt med "?" på kartan men inte lika enkelt.

Skrivet av Fluffo:

Är det bara jag som tycker att spelet är på tok för långt? Tyvärr så tröttnade jag efter 50 timmar och jag kommer nog inte klara ut det

Tyckte Valhalla hade en riktigt bra och engagerande story hela vägen då varje region hade unika berättelser. En del riktigt riktigt bra sådana. Men kan hålla med dig om man också försöker köra många av sidouppdragen så tröttnar man.
Jag kände att det började bli lite segt så jag pumpade igenom slutet riktigt snabbt för att inte tröttna.

Gen
Medlem

Ligger på paus tills jag varvat Cyberpunk 2077. Tror jag lirat 25h av Valhalla och har precis passerat Power 90 så det är en bra bit kvar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ligger på paus tills jag varvat Cyberpunk 2077. Tror jag lirat 25h av Valhalla och har precis passerat Power 90 så det är en bra bit kvar.

Tog mig strax över 100 timmar att plöja genom allt i Cyberpunk 2077. Där har du säkert mer att se fram emot.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Spelmusiken?

Har spelat en hel del under julen och verkligen fastnat! Gillar de olika mysteries och att det inte är lika mycket handhållande som många andra spel. Man måste lista ut ledtrådar och grejer, gillart skarpt!

Det som dock mest gör att jag känner mig lite frånkopplad är musiken i spelet och ljudet.
När det är stora episka strider så vill jag ha pampiga trummor och episk musik som passar till situationen.
Känner att Ubisoft missat rejält med att få bosstrider etc. Att kännas pampiga.
Kanske är lite bortskämd av typ Witcher 3, Divinity original sin 2 och Dark souls spelen.

Vad har ni haft för upplevelser av spelet? Tänker ni samma om musiken eller annorlunda?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fann hela utrustnings-delen så oinspirerad. Sprang omkring med min raven armour hela spelet, Började uppgradera den på allvar typ halvvägs. Enda gången jag bytte vapen var från originalyxa till spjut (pga spjut överlägse typ jämt?) Hur tänkte ni med era kit?

Håller helt med, kanske kunde lagt mer tid på olika utrustningar än 100 olika tatueringar och lika många skeppcosmetics, settlementcosmetics osv.....

Medlem

Jag har bara spelat 3 timmar men är lite kluven till hur man ska uppgradera. Någon som har tips på vad som är vettigt att uppgradera tidigt (bortsett från quiver och hp-pouch)?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har bara spelat 3 timmar men är lite kluven till hur man ska uppgradera. Någon som har tips på vad som är vettigt att uppgradera tidigt (bortsett från quiver och hp-pouch)?

Man får en hel del uppgraderingsmaterial under spelets gång så man kan välja och vraka! själv uppgraderade jag hå-pucken och vapnena tidigt, sjyst att kunna slå lite hårdare om man spelar på högre svårighetsgrad iaf

Medlem
Skrivet av gabbellix:

Man får en hel del uppgraderingsmaterial under spelets gång så man kan välja och vraka! själv uppgraderade jag hå-pucken och vapnena tidigt, sjyst att kunna slå lite hårdare om man spelar på högre svårighetsgrad iaf

Ja, jag fick som sagt kämpa i en timme för att döda legendariska älgen i Norge. Räckte med ett slag så dog jag så den var svår. Därför tänkte jag att det kan vara bra med uppgradering av vapnen samtidigt har jag ju bara den yxan från farsan i början. Är det ens värt att uppgradera den?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Ja, jag fick som sagt kämpa i en timme för att döda legendariska älgen i Norge. Räckte med ett slag så dog jag så den var svår. Därför tänkte jag att det kan vara bra med uppgradering av vapnen samtidigt har jag ju bara den yxan från farsan i början. Är det ens värt att uppgradera den?

Ja kör på! Jag uppgraderade farsans yxa till level 4 eller vad man ska kalla det, bytte vapen lite senare men då hade jag material nog.

Medlem
Skrivet av gabbellix:

Ja kör på! Jag uppgraderade farsans yxa till level 4 eller vad man ska kalla det, bytte vapen lite senare men då hade jag material nog.

Alright! Får ta och göra det för att inte fastna så ofta. Tack för tipset!


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag lirade till 85% avklarat spel. Hade tagit över alla områden i England sedan flydde en viss individ efter det och man måste lyckas hitta personen. Har även sekten "Order of the Ancients" kvar. Sedan kan man lätt räkna ut vem som är ledare av "Order of the Ancients" tidigt i spelet. Bara o kolla på den mörka bilden av ledaren som avslöjar lite väl mycket. Måste leta reda på flera underbossar och andra mindre bossar för att hitta ledaren ute i fält.

Har dock lämnat spelet och börjat ta tag i CyberPunk 2077 vilket verkar ha en grym story. Men det buggar rätt flitigt i spelet och har även crashat flera gånger. Klarade även ut skräckspelet "The Dark Pictures Anthology: Little Hope" på 2 dagar mellan avslutet av AC: Valhalla och början på CP2077.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fruktansvärt dåligt ljud i spelet, förstör mycket av upplevelsen :/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fann hela utrustnings-delen så oinspirerad. Sprang omkring med min raven armour hela spelet, Började uppgradera den på allvar typ halvvägs. Enda gången jag bytte vapen var från originalyxa till spjut (pga spjut överlägse typ jämt?) Hur tänkte ni med era kit?

Kör med berserker-setet. Vill byta, men för träligt att hitta material att fullt uppgradera ett annat set.

Vapnen kör jag med dubbla hammare, because "BOINK!".


signatur

I drank what?

Medlem

När kommer det DLC?

Saknar ett riktigt "endgame" i spelet, finns ju inget att göra när man gjort allt. Så att säga.

Skrivet av feistin:

Skulle inte Valhalla vara kortare än Odyssey? Klockat in på strax över 70 timmar nu och har bara sista questen kvar (tror jag...) - tror inte Odyssey var längre eller?

Tyvärr blev det alldeles för många karaktärer i spelet och nästan rörigt när man rörde sig mellan de olika områdena. Bra gameplay och roliga bossfights men oj vad Ubisoft hade tjänat på att tighta till main story som var alldeles för utdragen.

Vackert spel dock även på Stadia som jag lirat på.

kört 68 timmar nu och är på 49 % känns ändå som man rushar igenom ställena för att komma till nått nytt

Skrivet av Mirage:

Kör med berserker-setet. Vill byta, men för träligt att hitta material att fullt uppgradera ett annat set.

Vapnen kör jag med dubbla hammare, because "BOINK!".

Tycker specialattack med hammare är så värdelös. Träffar första slaget sen står man bara och bankar som ett mongo ner i backen

Tycker att ett spjut är löjligt oanvänbart och vekt. Men två som sagt då jäklar

Skattkartor är ju ett skämt i Valhalla. Aldrig nått kul bara tatueringar

Och varför har alla Handelsbodar samma tråkiga lowstat vapen att köpa igenom halva spelet. Verkar bara komma in nått nytt när man köper nått av dom.
Borde ju va så att olika affärer har olika prylar men NEJ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

*MINISPOILER*

Någon som vet vad man ska göra efter man varit i Vinland? Kommer inget main mission efter det.

Skriv svar