Microsoft försökte köpa Nintendo för 20 år sedan

Robot
Microsoft försökte köpa Nintendo för 20 år sedan

Frågan bemöttes med ett skrattanfall.

#microsoft, #xbox


Medlem

hehe ja försöka har väl alla rätt till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Fragtjuv

Tror att det var bra att det inte blev så men visst hade det varit intressant att veta hur spelindustrin hade sett ut ifall Microsoft hade köpt upp Nintendo.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Hade varit intressant, konsoll kriget hade säkerligen sett annorlunda ut.

Medlem

Så fort jag läser om Steve Ballmer så börjar jag tänka på Donald Trump!

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Tror att det var bra att det inte blev så men visst hade det varit intressant att veta hur spelindustrin hade sett ut ifall Microsoft hade köpt upp Nintendo.

Eller om Sony och N hade fortsatt på sitt projekt innan det föll isär och blev N64 och Playstation.


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv
Skrivet av Johlor:

Eller om Sony och N hade fortsatt på sitt projekt innan det föll isär och blev N64 och Playstation.

Exakt! Det hade varit också intressant.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Synd, är inte vidare förtjust i Nintendo som företag och hur dom behandlar sina kunder. Inte för att Microsoft är så mycket bättre men dom är fan bättre än Nintendo otroligt nog.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Synd, är inte vidare förtjust i Nintendo som företag och hur dom behandlar sina kunder. Inte för att Microsoft är så mycket bättre men dom är fan bättre än Nintendo otroligt nog.

Vad är det Nintendo gjort/gör som är så dåligt mot deras i kunder?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lasrod:

Vad är det Nintendo gjort/gör som är så dåligt mot deras i kunder?

Deras avtal, konstiga grejjer i spel som att bara tillåta en sparning per konsol, Inte streama spelen osv osv. Dock gör de otroligt bra spel det kan man inte ta ifrån dem. Nintendo är ytterligheten av Japanska företag. Sony är rätt västvänliga ändå tycker jag om man jämför med N.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Deras avtal, konstiga grejjer i spel som att bara tillåta en sparning per konsol, Inte streama spelen osv osv. Dock gör de otroligt bra spel det kan man inte ta ifrån dem. Nintendo är ytterligheten av Japanska företag. Sony är rätt västvänliga ändå tycker jag om man jämför med N.

Om du vill ha något att läsa i helgen så kan jag skriva en lista på alla dåliga grejor Microsoft gjort under åren.

Medlem

Jag kanske kommer ihåg detta fel men jag har för mig detta nämndes på IGN Unfiltered för flera år sedan?
Jag hörde/läste åtminstone detta för flera år sedan och jag har även för mig att Microsoft kontaktade Sony om att köpa upp deras speldivision.
Någon som har något minne av detta eller är jag ute och cyklar? =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fatmajk:

Om du vill ha något att läsa i helgen så kan jag skriva en lista på alla dåliga grejor Microsoft gjort under åren.

Ja de är ju inte världens största företag utan sådant, se bara på Windows 8. Nu svarade jag på en fråga och inte försvarade MS om du misstolka.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Man blir större av att göra bra saker och sälja mer osv eller så blir man större genom att köpa upp andra.
Microsoft kan inget annat än köpa upp andra så inte konstigt att dom försökte med Nintendo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Synd, gillar Nintendos spel men deras gimmickenheter har varit skräp efter Gamecube.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Om du vill ha något att läsa i helgen så kan jag skriva en lista på alla dåliga grejor Microsoft gjort under åren.

Fast nu handlade det inte om historiska fenomen, utan om hur det ser ut idag

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Om du vill ha något att läsa i helgen så kan jag skriva en lista på alla dåliga grejor Microsoft gjort under åren.

eeeh ok? logik.

Medlem

Skulle vara intressant att se hur lågt budet var. Tillräckligt högt så hade de nog sagt ja. Pengar styr ändå en hel del.

Medlem

Nintendo borde släcka ner deras veka konsoler för gott, och istället släppa sina spel till konsoler med lite drag under huven på, helvete vilka snygga och bra spel det skulle släppas.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo borde släcka ner deras veka konsoler för gott, och istället släppa sina spel till konsoler med lite drag under huven på, helvete vilka snygga och bra spel det skulle släppas.

^ Detta har länge varit en dröm, tänk ett nytt mario på ps5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Fragtjuv
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo borde släcka ner deras veka konsoler för gott, och istället släppa sina spel till konsoler med lite drag under huven på, helvete vilka snygga och bra spel det skulle släppas.

Och andra sidan så går det ju ganska bra för Switch om man säger så. Det skulle inte förvåna mig ifall det desutom dyker upp en starkare version så småningom.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Nintendo borde släcka ner deras veka konsoler för gott, och istället släppa sina spel till konsoler med lite drag under huven på, helvete vilka snygga och bra spel det skulle släppas.

Riktigt trött kommentar. Vilket liv det skulle bli om någon sade så om PS5 och XsX till förmån för PC, med tanke på vilken besvikelse deras hårdvara kom med..

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Riktigt trött kommentar. Vilket liv det skulle bli om någon sade så om PS5 och XsX till förmån för PC, med tanke på vilken besvikelse deras hårdvara kom med..

Jag tycker att jag blev tröttare av din kommentar, faktum är att deras konsoler är så sjukt veka att man redan kan emulera switchen i 4k om man vill.
Jag spelar alla Switch spel på datorn istället, mycket trevligare. Dessutom kan man patcha dom flesta spelen att köras i 60fps istället för native 30fps.

Nintendo är dock väldigt duktiga på att ta betalt, det kan jag ge dom.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar