Härmed proklamerar jag 2021 som backloggens år!

Medlem

Min lista är rätt långt här också. Kör mestadels på Series x nu, vilket på något vis förenklar det då man är inne i spelet direkt utan andra saker som kan störa, därmed får mitt Steamkonto vila lite nu.

Spel som jag kör aktivt nu:

deliver us the moon: 90% klart.
mafia definitive edition 60% klart.
Rdr2 60% klart.
Horizon 4, runt 60% avklarat skulle jag tro. Vet inte om man kan bli klar där, men siktar på att pricka av allt på kartan åtminstone.

Tänkte också starta upp Mafia 2 samt Fallout 4 åter igen. Får se om det hinns klart.

Komplett lista får jag uppdatera med senare när jag är hemma.

jbx
Medlem
Skrivet av saigon:

Horizon 4, runt 60% avklarat skulle jag tro. Vet inte om man kan bli klar där, men siktar på att pricka av allt på kartan åtminstone.

Jag har känt mig färdig med de spelet flera gånger då jag anser att det är färdig när alla achievements är plockade, men nu har de flera gånger lagt till nya...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag har känt mig färdig med de spelet flera gånger då jag anser att det är färdig när alla achievements är plockade, men nu har de flera gånger lagt till nya...

Det stämmer nog bra det Känns som jag har betat av allt 3 gånger om, sen ploppar det upp 10 nya saker på kartan.

Medlem

Kul att få hänga med från början i backlog-tråden! I väntan på att köpa ps5 ska jag se till att lira igenom en stor del av min ps4-backlog. Klarade ut Spiderman innan årsskiftet och nu håller jag på med red dead 2. Har några andra riktigt "tunga" titlar framöver som Dragon Age: Inquisition och AC:Odyssey men ska nog lira några kortare spel som Dishonored och Detroit emellan, för att inte bränna ut mig på massiva öppna världar och quests i oändlighet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av saigon:

Det stämmer nog bra det Känns som jag har betat av allt 3 gånger om, sen ploppar det upp 10 nya saker på kartan.

Så jäkla bra spel! Spelar det fortfarande och räknar det till mina "evighetsspel". Grym post launch support.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Så jäkla bra spel! Spelar det fortfarande och räknar det till mina "evighetsspel". Grym post launch support.

3/5


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Fishyfajita:

Kul att få hänga med från början i backlog-tråden! I väntan på att köpa ps5 ska jag se till att lira igenom en stor del av min ps4-backlog. Klarade ut Spiderman innan årsskiftet och nu håller jag på med red dead 2. Har några andra riktigt "tunga" titlar framöver som Dragon Age: Inquisition och AC:Odyssey men ska nog lira några kortare spel som Dishonored och Detroit emellan, för att inte bränna ut mig på massiva öppna världar och quests i oändlighet.

Kul! Nu kör vi!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Årets första spel avklarat.
Assassins Creed Rogue. Oväntat kort, kändes det. Och tog bara slut helt abrupt. Men lite kul hur det ändå väver in i andra spel som det krokar ihop.
Frågan är vad man ska spela nu? Funderar lite på att klippa Liberation som är mitt sista 360 Assassins Creed på en gång. Kändes som att jag bara hade börjat spela Rogue...

Antal avklarade spel 2021: 1
Antal avklarade spel från backloggen: 1


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har väldigt svårt för att återuppta spel efter uppehåll. Backlogen är enorm så jag tänker fokusera på pärlorna. Finna annat som är roligt också.

Death Stranding: Gjort 15h eller så. Blev ett litet uppehåll för den där stortiteln som alla pratar om. DS har egentligen gjort ett starkare intryck, så det blir först ut.

Kingdom come: Spelat några timmar. Verkar också passa mig i smaken. Blir spel nr 2

RDR2: Gjort 30 isch och gillar det också. Inte riktigt nöjd med hur mitt 2060s presterar så jag inväntar nog beställd gpu innan jag kör klart.

Horizon: inte testat än men verkar ju förstås väldigt bra. PC porten verkar sådär så det kändes naturligt att invänta patcher.

Medlem
Skrivet av boneless:

Har väldigt svårt för att återuppta spel efter uppehåll. Backlogen är enorm så jag tänker fokusera på pärlorna. Finna annat som är roligt också.

Death Stranding: Gjort 15h eller så. Blev ett litet uppehåll för den där stortiteln som alla pratar om. DS har egentligen gjort ett starkare intryck, så det blir först ut.

Kingdom come: Spelat några timmar. Verkar också passa mig i smaken. Blir spel nr 2

RDR2: Gjort 30 isch och gillar det också. Inte riktigt nöjd med hur mitt 2060s presterar så jag inväntar nog beställd gpu innan jag kör klart.

Horizon: inte testat än men verkar ju förstås väldigt bra. PC porten verkar sådär så det kändes naturligt att invänta patcher.

Har precis samma problem med uppehåll, spelade red dead 2 en bra bit in på fjärde kapitlet när det kom ut. Startade sedan om i slutet av sommaren för att jag inte helt mindes storyn. Sen blev det ett uppehåll i höstas, och jag fick verkligen kämpa för att fortsätta på den sparfilen istället för att starta om en tredje gång. Det har nog något att göra med att jag saknar "hela" spelkänslan om jag inte får hela storyn levererad till mig i en omgång. Har flera spel på lager jag vet att jag kommer vilja starta om när jag återupptar dem igen, vilket är helt värdelöst.

Medlem

Jag har planer av att beta av ett par tungviktare i min backlog, bland annat Witcher-spelen, Mass Effect med flera.

De senaste åren har jag mestadels nött multiplayer-lir och inte tagit mig tid för härliga singelplayer-spel.

Hursomhelst började året med att köra igenom Mass Effect 1 för första gången. Bra spel, något jobbig spelmekanik, men storyn var väldigt bra 3/5. Har börjat med tvån och ser fram emot att slutföra serien!

Nu kör vi!


signatur

GAMEZZ!

Medlem

Kan nog bli det första året på länge som jag inte köper några spel. Har så mycket stora spel i backloggen så blir ett fokus på dem.

Death Stranding
Metro Exodus
Ghost of Tsushima

De som står först i ordningen

Medlem
Skrivet av Hylve:

Jag har planer av att beta av ett par tungviktare i min backlog, bland annat Witcher-spelen, Mass Effect med flera.

De senaste åren har jag mestadels nött multiplayer-lir och inte tagit mig tid för härliga singelplayer-spel.

Hursomhelst började året med att köra igenom Mass Effect 1 för första gången. Bra spel, något jobbig spelmekanik, men storyn var väldigt bra 3/5. Har börjat med tvån och ser fram emot att slutföra serien!

Nu kör vi!

Snyggt att inte ge upp på Mass effect 1 i och med spelmekaniken, tvåan är ett riktigt lyft. Spelet känns förjäkla bökigt emellanåt och har inte åldrats särskilt väl. Jag spelar igenom det varje gång jag vill köra igenom trilogin, men ser det mest som ett sätt att levererera starten på storyn och göra sina val för den Shepherd man bygger.

Medlem

Målet är även i år att klara 52 spel, ett för varje vecka.

Har hittills klarat ett och det är The LEGO Ninjago Movie Video Game. 51 to go!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fishyfajita:

Snyggt att inte ge upp på Mass effect 1 i och med spelmekaniken, tvåan är ett riktigt lyft. Spelet känns förjäkla bökigt emellanåt och har inte åldrats särskilt väl. Jag spelar igenom det varje gång jag vill köra igenom trilogin, men ser det mest som ett sätt att levererera starten på storyn och göra sina val för den Shepherd man bygger.

Förhoppningsvis har de pillat lite med det till Legendary Edition! Då blir det omspel...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Målet är även i år att klara 52 spel, ett för varje vecka.

Har hittills klarat ett och det är The LEGO Ninjago Movie Video Game. 51 to go!

Då ligger du +/- 0 just nu. Det är ju fortfarande vecka 1 enligt kalendern. Det var ett mål jag också kört i ett par år och lyckats med råge. Mitt tips är att blanda längre med kortare spel från din backlog. På det sätter hamnar du inte hopplöst efter, för att du försökt köra AV:Valhalla och Cyberpunk direkt efter varandra.

Medlem

Jag övervägde att sänka min ratio till 5:1 i år eftersom listan är <50 nu.
Men jag kommer i varje fall inledningsvis att köra vidare med 10:1.

Total backlogg vid årets början: 47

A New Beginning - Final Cut
A Story About My Uncle
Baldur's Gate II: Enhanced Edition
Batman: Arkham Asylum GOTY
Batman: Arkham City GOTY
Bioshock Infinite
Blackwell Convergence
Blackwell Deception
Child of Light
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dark Souls III
Deus Ex: Human Revolution
Dust: An Elysian Tail
Fallout: New Vegas
Fran Bow
Goodbye Deponia
Hades
HITMAN
Mark of the Ninja: Remastered
Murdered: Soul Suspect
Pillars of Eternity
Satellite Reign
Shadowrun Returns
Sid Meier's Civilization V
Sniper Elite III
Styx: Master of Shadows
The Detail EP1
The Elder Scrolls V: Skyrim SE
The Fall Part 2: Unbound
The Journey Down: Chapter One
The Walking Dead: Season Two
The Witcher 3: Wild Hunt
Tomb Raider
Torment: Tides of Numenera
Tormentum - Dark Sorrow
Valiant Hearts: The Great War

Steam backlogg

Ghost of Tsushima
God of War (2018)
Horizon: Zero Dawn
Spiderman
The Last of US Part 2
Uncharted 1
Uncharted 2
Uncharted 3

Playstation
Ambassadör
Xbox
Skrivet av serdyllon:

Jag övervägde att sänka min ratio till 5:1 i år eftersom listan är <50 nu.
Men jag kommer i varje fall inledningsvis att köra vidare med 10:1.

Total backlogg vid årets början: 47

A New Beginning - Final Cut
A Story About My Uncle
Baldur's Gate II: Enhanced Edition
Batman: Arkham Asylum GOTY
Batman: Arkham City GOTY
Bioshock Infinite
Blackwell Convergence
Blackwell Deception
Child of Light
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dark Souls III
Deus Ex: Human Revolution
Dust: An Elysian Tail
Fallout: New Vegas
Fran Bow
Goodbye Deponia
Hades
HITMAN
Mark of the Ninja: Remastered
Murdered: Soul Suspect
Pillars of Eternity
Satellite Reign
Shadowrun Returns
Sid Meier's Civilization V
Sniper Elite III
Styx: Master of Shadows
The Detail EP1
The Elder Scrolls V: Skyrim SE
The Fall Part 2: Unbound
The Journey Down: Chapter One
The Walking Dead: Season Two
The Witcher 3: Wild Hunt
Tomb Raider
Torment: Tides of Numenera
Tormentum - Dark Sorrow
Valiant Hearts: The Great War

Steam backlogg

Ghost of Tsushima
God of War (2018)
Horizon: Zero Dawn
Spiderman
The Last of US Part 2
Uncharted 1
Uncharted 2
Uncharted 3

Playstation

Så nära nu ju!


signatur

Jump in.

Medlem

Har börjat spela Zelda: BOTW och en bra känsla har infunnit sig. Dels för att jag äntligen tar tag i det och dels för att det ändå är så jävla långt att jag inte behöver tänka något på backloggen på ett tag.

Spelet har börjat bra, känns som en lightversion av The Witcher 3. På ett bra sätt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Klarat 2 spel i år
NFS Payback och Detroit Become Human

Ägde ingen PS4 så spelar en del spel på PS5 som jag fick med den.
J**lar vad bra Detroit är. Ska spela igenom igen och få andra slut och val men helt sjukt vad man får känslor för karaktärer och spelet. En riktigt guldklimp helt klart.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Backloggens befriare

Då var årets andra spel avslutat, och det blev Assassin's Creed Liberation.
Frågan är vad man ska spela nu.
Funderar lite på Final Fantasy XII, kanske är dags, har ändå ägt spelet sedan dag ett.
Får suga lite på den karamellen.

Antal avklarade spel 2021: 2
Antal avklarade spel från backloggen: 2


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Då var årets andra spel avslutat, och det blev Assassin's Creed Liberation.
Frågan är vad man ska spela nu.
Funderar lite på Final Fantasy XII, kanske är dags, har ändå ägt spelet sedan dag ett.
Får suga lite på den karamellen.

Antal avklarade spel 2021: 2
Antal avklarade spel från backloggen: 2

New super lucky tale <3 Klara ut det idag, mycket trevlig plattformare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Backloggens befriare
Skrivet av NuZ:

New super lucky tale <3 Klara ut det idag, mycket trevlig plattformare

Hmm, menar du att jag ska spela det? Det blir svårt, för jag har det inte ;p


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Hmm, menar du att jag ska spela det? Det blir svårt, för jag har det inte ;p

Ja
Det finns på Game pass och det är ju en backlog det också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Backloggens befriare
Skrivet av NuZ:

Ja
Det finns på Game pass och det är ju en backlog det också

Har inte Game Pass..


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Har inte Game Pass..

.... eller de kanske är bra för det om något bygger upp en ”måste spela det också” känsla.

Fortsätt med att klara ut AC spelen annars då eller ta något lättsamt. Du har väl Metro kvar om jag tolka listan rätt?! Fantastiska spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mitt mål med året är att ta 40 platinum och bara köp ett spel per månad i snitt. Jag har sagt många gånger att jag redan har så mycket att spela sen släpps nästa spel och jag suktar hellre efter det än att klara det jag har. Listan som jag har kvar är inte dålig. Ett axplock:

GTA V
Red dead redemption 2
Dark Souls 1-3
Bloodborne (ursäkta språket men vilken bullshit defiled chalice är)
Metro 2033
Metro Last Light
Resident Evil 7
Resident Evil 2
Division 2
Spyro Trilogy
Dishonored 2
Miles Morales
Ghost of Tsushima
Horizon Zero Dawn
Cyberpunk

Sen har jag ju 14 guldkronor kvar att ta i Iceborne också, fick min platinum i Monster Hunter World efter 600 timmar. 225 Vaal Hazak och 170 Kirin senare. Räknar med att det lär sluta med liknande siffror för Brute Tigrex och Blackveil Vaal Hazak...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så nära nu ju!

Ja, men nu återstår främst stora, långa spel och sådana som jag av olika skäl bortprioriterat tidigare. Men toppspelen till PS4 som jag köpte inför jul kommer ju vara en fröjd att beta av!

Skrivet av keffkebab:

Funderar lite på Final Fantasy XII, kanske är dags, har ändå ägt spelet sedan dag ett.

Originalet eller remake? Har inte köpt det nya men minns originalet med värme. Tror dessvärre inte det har åldrats särskilt bra.

Torment: Tides of Numenera kanske kan vara något? Älskade Planescape: Torment då det begav sig, annorlunda och fängslande story. Ett av Black Isle's absolut bästa verk.

För övrigt: vilket rasande tempo du håller! Jag har knappt hunnit vakna under 2021 ännu och du har redan betat av 2 st AC. Yikes!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

New super lucky tale <3 Klara ut det idag, mycket trevlig plattformare

Visst var det bra!? Tokmysigt, och blev aldrig trist att försöka ta allt på banorna.


signatur

Jump in.

Skriv svar