CD Projekt Red hintar om gratis Cyberpunk 2077-dlc tidigt i år

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Jag känner att alla behöver få veta att jag sitter på en 4.5 år gammal PC maskin. Att verkligen trycka upp det i ansiktet på de.

Gött med fiber?


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Gött med fiber?

Absolut, vill dock ha betydligt snabbare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Quake-konnässsör

Vissa kallar det för en patch, CDPR kallar det för en DLC. Ja, om de hade tagit betalt för detta så hade det inte varit bra, så de är väl mer eller mindre tvungna att bjuda på denna för att då tillbaka lite tillit.

Vad ska man tro först expansionen kommer ut, efter ett år kanske? Då ska väl spelet var något fixat, då får man prova det, eller om kanske köper det på någon rea.

De har bra med möjlighet att utöka världen och bygga på den befintliga vad jag har förstått.

Medlem

Förstår att alla spel är "trasiga" vid flera tillfällen under utvecklingsprocessen. Men jag kan ändå inte riktigt förstå hur pass illa det har blivit i det här fallet. Var ambitionerna för höga? För få anställda per vad man försökte åstadkomma? Onekligen borde man ha gjort det PC-exklusivt initialt och sedan funderat på andra konsoler.

Medlem

Vill gärna att dem släpper all s.k cut content som de marknadsfört ett halvår innan release. Om det kommer som gratis dlc är enligt mig kvittsamt. Bortsett från min stora besvikelse så är det en av de finaste och coola städer jag någonsin varit i. Så hade varit trevligt om jag kunnat göra mer i denna staden, öppnat upp mer platser, möjlighet att köpa lägenheter eller hus, alltså gett den känslan av rags to riches som dem marknadsfört så enormt mycket om.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Förstår att alla spel är "trasiga" vid flera tillfällen under utvecklingsprocessen. Men jag kan ändå inte riktigt förstå hur pass illa det har blivit i det här fallet. Var ambitionerna för höga? För få anställda per vad man försökte åstadkomma? Onekligen borde man ha gjort det PC-exklusivt initialt och sedan funderat på andra konsoler.

Enligt Jason Schreiers rapporter från interna läckor här och där så har det varit flera interna konflikter under utvecklingen, där "top dogs" har behandlat utvecklarna dåligt på olika sätt, de har fått börja om x antal ggr under utvecklingen samt att flera senior utvecklare har slutat där sen witcher 3. Enligt Schreier finns där fler groteska nyheter kring det som han inte har gått ut med pga fåtal konfimationer. De exekutiva har ständigt lagt sig i utveckligen och ändrat på mycket som lett till tidsbrist för att faktiskt göra spelet klart. E.g när spelet gick "gold" så var det en stor chock för utvecklarna, även när de exekutiva sade att spelet var klart redan i januari 2020 blev det också en chock då utvecklarna sagt några månader innan att release under 2020 är orealistisk, det verkar som att många utvecklare blivit utbrända under utvecklingen i sin helhet.

CDP må se bra ut hos gamers, men för utvecklare är de katastrof. E.g har utvecklarna fått cruncha redan sedan 2019 och inte sen hösten 2020.

Finns nu även obekräftade rykten att många har slutat och kommer sluta efter cyberpunk släppet som var katastrofal utifrån utvecklarperspektiv, men det återstår att se.

Kommer nog komma mer liknande läckor här och där under 2021.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

CDP må se bra ut hos gamers, men för utvecklare är de katastrof.

Bra inlägg!
Skulle vilja påstå att CDP är väldigt polariserande just nu, deras anseende har skadats rejält hos en hel del gamers. Men samtidigt verkar ha växt hos en del andra, hur det nu är möjligt det vet nog bara gud..

Tycker synd om utvecklare som har lagt ner hela sju jäkla år på en produkt som man själv sedan inte har någon som helst makt över.
Detta kan helt klart vara början på slutet för en studio, CDPR är nya Bioware.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Geeks Gaming
Skrivet av UpplystAfghan:

Bra inlägg!
Skulle vilja påstå att CDP är väldigt polariserande just nu, deras anseende har skadats rejält hos en hel del gamers. Men samtidigt verkar ha växt hos en del andra, hur det nu är möjligt det vet nog bara gud..

Tycker synd om utvecklare som har lagt ner hela sju jäkla år på en produkt som man själv sedan inte har någon som helst makt över.
Detta kan helt klart vara början på slutet för en studio, CDPR är nya Bioware.

Ja, själen som finns kvar är tack vare utvecklare med mycket hjärta och resten är pga corpos.

Det kan väl inte finnas någon som känner att man gjort rätt val hos CDP?
Och jag hoppas verkligen inte man blir ett nytt bioware! 😱

Men ja, det finns ju tecken på det. Känns som att man blev för stora för snabbt efter w3(?)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag känner att alla behöver få veta att jag sitter på en 4.5 år gammal PC maskin. Att verkligen trycka upp det i ansiktet på de.

Offtopic: Saknar vilken gamingstol du kör med in med den osså där

Medlem

A crappy one @ made in wood.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Dom skulle aldrig sålt in den med att det skulle funka på old gen, då hade dom ju sparat en del gegg. Fattar att folk med gamla PS4:or och xbox one är sura, men det kanske är dags att byta när konsollen är 7-8 år gammal.

Det rullar väl bättre på PS4 Pro / Xbox One X kan tänkas (dock inte smärtfritt det påstår jag inte)

Hur många är det som lirar CP2077 på en PC utan uppgraderingar från 2013 och tycker det är skoj?


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag känner att alla behöver få veta att jag sitter på en 4.5 år gammal PC maskin. Att verkligen trycka upp det i ansiktet på de.

Vem har intresse av det tänker du?

Medlem
Skrivet av majep:

Vem har intresse av det tänker du?

Nu skojade jag givetvis med den kommentaren. Jag har alltid gillat o pilla o pula med profilsidor sedan är jag ett statistik-freak deluxe. Där har du svaret. Ställer du frågan till alla andra som även har lång signatur. Jag är inte den enda.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av majep:

Vem har intresse av det tänker du?

Ska du inte kommentera på hen som gjorde inlägget ovanför det jag citerar nu? När du ändå är igång 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Ska du inte kommentera på hen som gjorde inlägget ovanför det jag citerar nu? När du ändå är igång 🙂

Hen är välkommen


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Enligt Jason Schreiers rapporter från interna läckor här och där så har det varit flera interna konflikter under utvecklingen, där "top dogs" har behandlat utvecklarna dåligt på olika sätt, de har fått börja om x antal ggr under utvecklingen samt att flera senior utvecklare har slutat där sen witcher 3. Enligt Schreier finns där fler groteska nyheter kring det som han inte har gått ut med pga fåtal konfimationer. De exekutiva har ständigt lagt sig i utveckligen och ändrat på mycket som lett till tidsbrist för att faktiskt göra spelet klart. E.g när spelet gick "gold" så var det en stor chock för utvecklarna, även när de exekutiva sade att spelet var klart redan i januari 2020 blev det också en chock då utvecklarna sagt några månader innan att release under 2020 är orealistisk, det verkar som att många utvecklare blivit utbrända under utvecklingen i sin helhet.

CDP må se bra ut hos gamers, men för utvecklare är de katastrof. E.g har utvecklarna fått cruncha redan sedan 2019 och inte sen hösten 2020.

Finns nu även obekräftade rykten att många har slutat och kommer sluta efter cyberpunk släppet som var katastrofal utifrån utvecklarperspektiv, men det återstår att se.

Kommer nog komma mer liknande läckor här och där under 2021.

Intressant. Tråkig utveckling. Måste ha vart förjävligt att arbeta under flera exektuvia som ständigt lägger sig i saker och ting. Förstår att många slutar efter en sådan här händelseutveckling, som utvecklare vill man väl förstås att det man pysslar med ska bli bra och det kan inte ha vart kul att arbeta under dessa omständigheter.

Tyvärr är ju inte detta nytt heller, jag kanske borde ha kallat upp detta innan jag hävdade att jag inte kunde förstå hur detta kunde ske. Verkar ju ha hänt förr.

"CD Projekt Red has admitted that the crunch period for The Witcher 3: Wild Hunt was “inhumane,” and something they’re desperately trying to avoid with the upcoming Cyberpunk 2077."
https://www.gamebyte.com/cd-projekt-red-admits-crunch-period-...

Det gick sådär, tragiskt om crunch för Witcher 3 var inhumant och med Cyberpunk 2077 blev det samma visa igen.

123
Skriv svar