CD Projekt skjuter ner påstådd läcka om bortklippt Cyberpunk 2077-material

Robot
CD Projekt skjuter ner påstådd läcka om bortklippt Cyberpunk 2077-material
Medlem

Även om det var sant skulle de givetvis förneka det. Så känns inte direkt som någon nyhet i att de säger att det är falskt

Medlem

Tja, om man tar sig in genom dörrar som är låsta så upptäcker man att det finns nada där, hål genom världen. Det hade mao varit mer jobb att ta bort det än att låta det vara kvar. Således tror jag läckan är ren BS.

Med det sagt så hade det ju varit fint om det var sant, men men...

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Även om det var sant skulle de givetvis förneka det. Så känns inte direkt som någon nyhet i att de säger att det är falskt

Så tro någon random på något forum eller ett officiellt svar?

Det är exakt denna inställningen som leder till människors dumhet. Som anti vaxers, flat earth etc...

De måste säga att det är falsk för idioter till människor sprider random rykte med 0 bevis

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Så tro någon random på något forum eller ett officiellt svar?

Det är exakt denna inställningen som leder till människors dumhet. Som anti vaxers, flat earth etc...

De måste säga att det är falsk för idioter till människor sprider random rykte med 0 bevis

Så du litar hellre på ett företag som har blåst sina kunder och farit med osanningar i sju års tid?

Lika stor möjlighet att detta är sant som det är falskt, det är verkligen inget unikt att spelutvecklare släpper redan färdigt material som DLC, EA t.ex. gör ju detta frekvent.

Vad CDPR säger ska man ta med en dubbelhandad skopa salt.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Så du litar hellre på ett företag som har blåst sina kunder och farit med osanningar i sju års tid?

Lika stor möjlighet att detta är sant som det är falskt, det är verkligen inget unikt att spelutvecklare släpper redan färdigt material som DLC, EA t.ex. gör ju detta frekvent.

Vad CDPR säger ska man ta med en dubbelhandad skopa salt.

Det är nog mer sannolikt att det både är sant i sak men också att det inte kommer någon patch som skall återställa klippt material. Vissa designfel är så grova att det inte går att patcha bort dem.

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Så du litar hellre på ett företag som har blåst sina kunder och farit med osanningar i sju års tid?

Lika stor möjlighet att detta är sant som det är falskt, det är verkligen inget unikt att spelutvecklare släpper redan färdigt material som DLC, EA t.ex. gör ju detta frekvent.

Vad CDPR säger ska man ta med en dubbelhandad skopa salt.

Det är inte lika stor chans det är sant som falskt eftersom det finns 0 bevis att det är en anställd på cdpr eller att något av det som är skrivet är sant.

Då kan jag skriva nu

Månen existerar inte, det är på lurendrejeri från forskare.så du kan inte bevisa att detta är falskt för jag säger att allt forskare säger och bilder och staten säger är lögner för att lura dig.

eld
Medlem
Skrivet av deezel:

Tja, om man tar sig in genom dörrar som är låsta så upptäcker man att det finns nada där, hål genom världen. Det hade mao varit mer jobb att ta bort det än att låta det vara kvar. Således tror jag läckan är ren BS.

Med det sagt så hade det ju varit fint om det var sant, men men...

Det kan vara förvirrande att ha dörrar som är statiska blandat med dörrar som fungerar, det ger speldesignmässigt blandade budskap, därför brukar man ha dörrar i spel som inte ska användas men som fortfarande kan interageras med, oftast låsta.

Medlem

Med tiden får vi se vad för typ av företag cd projekt verkligen är (om de fixar buggarna eller övergår till att börja på DLC istället).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Det är inte lika stor chans det är sant som falskt eftersom det finns 0 bevis att det är en anställd på cdpr eller att något av det som är skrivet är sant.

Då kan jag skriva nu

Månen existerar inte, det är på lurendrejeri från forskare.så du kan inte bevisa att detta är falskt för jag säger att allt forskare säger och bilder och staten säger är lögner för att lura dig.

Ja, det kan du skriva.

Dock finns det bevis på att CDPR säger en sak men gör en annan. T.ex. den utlovade sex timmar prolog som man gjorde om till ett 30 sek långt videoklipp, det kanske är bla den han menar.
Så om jag ska möta ditt argument så anser jag att det är större chans att CDPR har "cut content" som DLC, än att månen inte existerar.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Ja, det kan du skriva.

Dock finns det bevis på att CDPR säger en sak men gör en annan.
Så om jag ska möta ditt argument så anser jag att det är större chans att CDPR har "cut content" som DLC, än att månen inte existerar.

Konstigt att du har Trump som avatar haha.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av eld:

Det kan vara förvirrande att ha dörrar som är statiska blandat med dörrar som fungerar, det ger speldesignmässigt blandade budskap, därför brukar man ha dörrar i spel som inte ska användas men som fortfarande kan interageras med, oftast låsta.

Ja.
Jag kunde aldrig tro att nån tror att det finns nått bakom varje låst dörr i ett spel 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av mrFluffy:

Konstigt att du har Trump som avatar haha.

Trump själv är betydligt mer underlig än min avatar på honom.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Geeks Gaming

Hmmmm, jag tror inte allt är osant men visst, på det stora hela måhända.

Som vanligt är där två sidor av myntet som man måste titta på och sanningen ligger nog någonstans i mitten mellan en antagligen extremt besviken anställd(?) och CDPR själva

Medlem

Jag tycker att det är rätt mycket i spelet som pekar på att något har försvunnit. Hela BD-grejjen verkar vara borta och här antar jag att det någongång funnits då det finns minst ett uppdrag som slutar i inget. Minns inte vad det heter. Gjorde alla sidouppdrag jag kunde hitta och känslan att något saknades kom över mig flera gånger. Det kan ju finnas en sanning mitt imellan de båda påståenda att det fanns massa saker som skulle varit med men aldrig implemterades det är ju något annat än bortklippt... Det är lite synd att världen utanför story är så buggig och "tom" för det var det bästa med spelet enligt mig. Tröttnade rätt rejält på Johnny Silverhand efter ett tag. Var det någon annan som fick alla sidouppdrag och Gigs lite hipp som happ? Med lite moddar som lagar mycket av konstigheterna känns spelet faktiskt riktigt bra, men fortfarande mil ifrån vad CDPR sålde in och det kommer alltid vara en besvikelse.

Edit
Såg att kommentarer ovan gör min till lite av en tautologi, ber om ursäkt för det.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är inte lika stor chans det är sant som falskt eftersom det finns 0 bevis att det är en anställd på cdpr eller att något av det som är skrivet är sant.

Då kan jag skriva nu

Månen existerar inte, det är på lurendrejeri från forskare.så du kan inte bevisa att detta är falskt för jag säger att allt forskare säger och bilder och staten säger är lögner för att lura dig.

*Går ut och tittar på månen* Hm.

*Spelar cyberpunk* Hmm.

Haha

Här tror jag nog mer på CDPR att det som står i den tråden är falskt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hade en magkänsla att det var ren bs. Ska man tro på interna läckor eller insider info så är det via Schreier som har hög credd. Om dem inte kunnat skapa en stabil version på någon platform på ett år så tror jag inte de klarat av att fixa versionerna samt lägga till cut content (vilket är rätt mycket) fram till juni samt göra det buggfritt, det är väldigt kort tid. Det är redan crunch deluxe med piskor och strap-ons.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

svårt å tro att det skulle finnas Ännu mer material när det redan finns grejer att göra i flera hundra timmar. men dom har säkerligen lite reserver och skit, sånt som dom inte tyckte dög och tog bort men som säkert kommer till senare i gratis dlc osv.


signatur

//monster

Medlem

Dom går inte att lita på längre så jag skiter i det fullständigt

Medlem
Skrivet av deezel:

Tja, om man tar sig in genom dörrar som är låsta så upptäcker man att det finns nada där, hål genom världen. Det hade mao varit mer jobb att ta bort det än att låta det vara kvar. Således tror jag läckan är ren BS.

Med det sagt så hade det ju varit fint om det var sant, men men...

Dom har ju tagit bort den delen inte so konstigt att det inte finns något där då. Sen tycker jag att det är lite konstigt att just en utvecklare klagar på hur illa det var. Och dom på cdpr nekar det direkt! Så något är lurt här och det luktar fan mig inte bra!!

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

svårt å tro att det skulle finnas Ännu mer material när det redan finns grejer att göra i flera hundra timmar. men dom har säkerligen lite reserver och skit, sånt som dom inte tyckte dög och tog bort men som säkert kommer till senare i gratis dlc osv.

Spelet har ju ändå haft väldigt lång utvecklingstid och vad det verkar en enorm hög ambitionsnivå. Vid närmare eftertanke är det inte alls omöjligt att man har varit tvungen att kapa av vissa delar för att hinna polera spelet till nått så när speldugligt skick. Det verkar som man gick ut alldeles för hårt, och fick panik när man började märka att man tagit sig vatten över huvudet.

En salig soppa, tiden får helt enkelt utvisa.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Dom har ju tagit bort den delen inte so konstigt att det inte finns något där då. Sen tycker jag att det är lite konstigt att just en utvecklare klagar på hur illa det var. Och dom på cdpr nekar det direkt! Så något är lurt här och det luktar fan mig inte bra!!

Du missade poängen helt. Att ta bort skiten hade varit en massa JOBB, inte direkt sådana dumheter de hade tid att ödsla på, med andra ord BS.

Medlem
Skrivet av deezel:

Du missade poängen helt. Att ta bort skiten hade varit en massa JOBB, inte direkt sådana dumheter de hade tid att ödsla på, med andra ord BS.

Kanske, kanske inte. Det beror ju helt och hållet på hur de har kodat det. De har förmodligen ett modulärt system för eventuella "loot rum" och om de gjort det någorlunda ordentligt kan de ta bort skiten med ett par knapptryckningar, och sen sätta en billig stackars QA-nisse på att gå genom alla instanser och se att det inte är något skräp kvar.

Medlem
Skrivet av deezel:

Du missade poängen helt. Att ta bort skiten hade varit en massa JOBB, inte direkt sådana dumheter de hade tid att ödsla på, med andra ord BS.

Det beror väl lite på vad det var för content i frågan med dom där dörrarna, kanske var en bug som gjorde så att du kunde fastna där inne eller något annat skit för att slippa domino effekten med buggar och annat så är det kanske lättare och ta bort den delen en att lösa problemet efter som att tiden inte fanns till så.

Medlem

Kan säkert vara saker som är klippta, men så är det väl alltid, sedan beror det väl på i vilket stadie det klipps. Om saker är färdiga så lär man inte klippa det om det bara är på koncept-stadie så är det ju inte mycket man klipper, det är bara en ide då. Det är så i alla spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är imponerad hur många bryr sig mer om politik och moralpoäng kring spel/utvecklare än att faktiskt spela för underhållning.

Jag spelar ett spel för att det är kul. Underhållning.
Är spelet inte kul och det är något jag inte gillar med det så provar jag ett annat spel. Steam har refund möjlighet och köper du fysiskt kan du sälja begagnat.

Gå sedan vidare i livet 😀

Medlem

Alltid kul och läsa om alla konsol bönder som gäller. Själv har jag as kul med cyberpunk. Lätt bästa spelet på länge.

Medlem

Mja, jag orkar då inte bära på en högaffel och hata mot CDPR. Det har varit rofyllt att lira igenom storyn i Cyberpunk. Finns en hel del även jag också önskat efter och saknat. Är dock övertygad om att det kommer ramla in, en hel del innehåll med tiden.

Det är trist att det tummats en del på kvalitén. Men det har vart ändå roligt att lira igenom. Ca 80h tog det fram till att huvudstoryn var färdig för mig. Det var uppskattat trots att spelet har sina brister.

Medlem

Vore väl fint om det fanns mer material som de lägger in senare då det inte hans med innan släppet men själv vill jag se att de fixar de buggar som är kvar, jag har en som gör att det inte går att lämna in uppdraget "Freedom of the press".

12
Skriv svar