Helgdiskussion - Vilket spel ser du mest fram emot i år?

Robot
Helgdiskussion - Vilket spel ser du mest fram emot i år?

Nytt spelår, nya förhoppningar!

#spelåret-2021


Inaktiv

Vampire: The Masquerade - Bloodlines, hoppas på TW: Warhammer 3, Far Cry 6, Bannerlord (full release).

Sen är jag helt övertygad om att det kommer komma guldklimpar som jag inte har span på just nu. Tror det blir ett mellanår gällande AAA men har förhoppningar på AA och indie.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Medlem

Ett riktigt bra Halo-spel hoppas jag på.

It's not a lake, it's an ocean

Det känns spontant som att 2021 kan bli förseningarnas år. Men Halo Infinite har fått ett extra år så det räknar jag med att vi får se. Kanske lagom till 20-årsjubiléet den 15 november?

Även Resident Evil Village ser jag fram emot. Årets första inköp blir Little Nightmares II.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Monster Hunter Rise, förutsatt att det announcas släpp på PC till vintern

Medlem

Ser helt klart mest fram emot Horizon Forbidden West...lite God Of War oxå

jbx
Medlem

Ett nytt Forza och Ratchet and Clank står högt upp på listan.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Att Cyberpunk blir finslipat också vore guld.

Medlem

Ratchet And Clank. En av mina favorit serier av spel. Sanslöst roliga och bra humor o till och med de Svenska röstskådespelarna gör ett bra jobb.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

God of War: Ragnarök ❤️❤️

Medlem

Biomutant


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Att Cyberpunk blir finslipat också vore guld.

Ja, samma här! Köpte det till PS5, körde i 2h och insåg snabbt att det här inte var den upplevelsen jag ville få ut, så jag har tillfälligt pensionerat spelet i väntan på nextgen-patchen. Så det är nog det jag ser fram mot allra mest under 2021.

Vidare är jag basebollintresserad, så det är lite spännande att se vad Sony kan få ut av MLB The Show i år på den nya hårdvaran.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ett nytt Battlefield i modern tappning (inte för att jag tror de släpper ett iår?!) och ett nytt COD.

Även att Next Gen för Cyberpunk släpps så njuta ordentligt av det.

Medlem

Nästa God of War är nog nummer ett, tätt följt av Kena: Bridge of Spirits och Tales of Arise.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

God of War och nya Horizion, dock väntar jag med en PS5 till det finns ett mindre åbäke att köpa. Så får se vad som kommer till PC och switch under året.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

God of War och nya Horizion

Medlem

Ser sjukligt mycket fram emot expansionen till Elite Dangerous

Medlem

Valves nästa VR spel, vad det än nu må vara

Kanske lite väl optimistiskt att tro att det kommer i år men jag ser verkligen fram emot Breath of the Wild 2.

Medlem

Av det som man sett trailers för är det nog Horizon, Men har en känsla av att det blir uppskjutet till nästa år tyvärr.

Medlem

Horizon Forbidden West, God Of War och Ratchet and Clank.
Samtliga föregångare till dessa tre har varit bland mina favoriter bland moderna spel.

Sedan hoppas jag på en ny titel i Uncharted- och/eller Last of us-serien, men jag har ännu inte hört något rykte om några sådana titlar 2021.

Medlem

Outriders är högst på min lista, jag behöver ett grind-spel. Stort fan av spel som Diablo, Destiny, Division osv, så Outriders ligger högst upp, tyvärr blev det delayat igår från 2 februari till 1 april, vilket jag hellre tar än ett nytt Anthem-fiasko. Sedan har vi Harry Potter Legacy som jag hoppas starkt på. Jag hoppas även på Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 men jag tror inte det releasar i år med alla svårigheter dom går igenom, spelet verkar vara långt ifrån klart, 2022 kanske. Det är väl top 3 för året. Kommer även att spela New World, men spelade man det förra året så vet man att det är totalt värdelöst också, men behöver man ett nytt och fräscht MMO så kan det väl hålla en månad eller två, bara för att, inte för att det är ett bra spel :'D.

Medlem

Cyberpunk 2077 V2.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

När nya Ratchet & Clank släpps så är det dags för mig att börja leta efter en Ps5!!

Medlem

Silksong: Hollow Knight 2 och ett färdigt, polerat Cyberpunk.

Medlem

Ser inte ut att bli jättemånga roliga spelsläpp i år men Resident Evil Village är helt klart en höjdpunkt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Anwest:

Ja, samma här! Köpte det till PS5, körde i 2h och insåg snabbt att det här inte var den upplevelsen jag ville få ut, så jag har tillfälligt pensionerat spelet i väntan på nextgen-patchen. Så det är nog det jag ser fram mot allra mest under 2021.

Vidare är jag basebollintresserad, så det är lite spännande att se vad Sony kan få ut av MLB The Show i år på den nya hårdvaran.

Lika här fast på PC, har sysslat mer med grafik-inställningar än spelande och insett att lägga det på hyllan blir bäst tills vidare. Hoppas på prestanda förbättringar på PC, eller så får jag köra igång det efter nästa PC-uppgradering. Min setup har fungerat bra tills nu.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Cyberpunk 2077 V2.

Om du började spela det på lastgen så gjorde du världens misstag. Då är det inte ens värt att spela "V2" eftersom ditt intryck är förstört för evigt. Jag hade turen att spela genom det på PS5 och det flöt på riktigt bra.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skriv svar