Path of Exile 2 lär släppas 2022

Robot
Path of Exile 2 lär släppas 2022
Medlem

Skyller på att de inte kan hyra in folk som kan jobba? Hört talas om internet?

Jobbar själv som utvecklare i ett team om 40 personer som fungerar ypperligt fast man inte setts sen mars.


signatur

IDKFA

Medlem

Dåliga ursäkter klart man kan jobba det är inte precis så att de måste dela brev med exklusiva handritningar om instruktioner för att det ska fungera

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Skyller på att de inte kan hyra in folk som kan jobba? Hört talas om internet?

Jobbar själv som utvecklare i ett team om 40 personer som fungerar ypperligt fast man inte setts sen mars.

Samma har, jag har jobbat hemma sen Mars. Kan ha med att dom inte har resursers för att jobba i andra länder än new Zeland. Du kan inte anställda hur du än vill I olika länder. Länder har olika skate lagar och jag antar att dom inte har kontor utanför new Zeland vilket gör det mycket svårare.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Skyller på att de inte kan hyra in folk som kan jobba? Hört talas om internet?

Jobbar själv som utvecklare i ett team om 40 personer som fungerar ypperligt fast man inte setts sen mars.

Skrivet av aT1C:

Samma har, jag har jobbat hemma sen Mars. Kan ha med att dom inte har resursers för att jobba i andra länder än new Zeland. Du kan inte anställda hur du än vill I olika länder. Länder har olika skate lagar och jag antar att dom inte har kontor utanför new Zeland vilket gör det mycket svårare.

Har med jobbat hemifrån med utveckling av integrationer mot affärssystem sen i mitten av mars utan att det direkt påverkat, men skulle gissa på att det är betydligt bökigare att skicka runt alla assets och liknande som uppdateras utöver koden (något vi som inte jobbar med spelutveckling inte blir direkt nedtyngda av).

Menar, det är ju inte enbart dom som skjutit på spelreleaser pga pandemin, så det bör finnas någon omständighet som är extra försvårande för dom som vi andra kanske inte märker av på samma sätt

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Har med jobbat hemifrån med utveckling av integrationer mot affärssystem sen i mitten av mars utan att det direkt påverkat, men skulle gissa på att det är betydligt bökigare att skicka runt alla assets och liknande som uppdateras utöver koden (något vi som inte jobbar med spelutveckling inte blir direkt nedtyngda av).

Menar, det är ju inte enbart dom som skjutit på spelreleaser pga pandemin, så det bör finnas någon omständighet som är extra försvårande för dom som vi andra kanske inte märker av på samma sätt

Gissar att de företag du jobbar med har ett kontor I Sverige och att det är skrivit i Sverige? Det jag menar är att det blir väldigt komplicerad när det kommer lön betalning från andra länder samt att du skattar i ett annat land du inte bor i mm.

Sam du sa det inte förs spelet som blir försenat och kommer inte att bli den sista.

Medlem

Äsch då, det kommer när det (mestadels ;D) är klart.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Gissar att de företag du jobbar med har ett kontor I Sverige och att det är skrivit i Sverige? Det jag menar är att det blir väldigt komplicerad när det kommer lön betalning från andra länder samt att du skattar i ett annat land du inte bor i mm.

Sam du sa det inte förs spelet som blir försenat och kommer inte att bli den sista.

Bland annat i Sverige ja, och ja det är klart att sånt har påverkan, om inte annat så har det ju det på urvalet med folk man kan plocka in, men menade även att det nog inte går att jämföra olika typer av utveckling, där just spelutveckling antagligen är en av dom typer av utveckling som kräver väldigt mycket utöver vanlig kod, i form av grafik, ljud osv. och folk som jobbar med det.. och det blir nog en flaskhals när alla jobbar hemifrån, då det blir svårare att koordinera arbete och kanske framförallt skicka runt alla assets över internet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Skyller på att de inte kan hyra in folk som kan jobba? Hört talas om internet?

Jobbar själv som utvecklare i ett team om 40 personer som fungerar ypperligt fast man inte setts sen mars.

Skrivet av Keima:

Dåliga ursäkter klart man kan jobba det är inte precis så att de måste dela brev med exklusiva handritningar om instruktioner för att det ska fungera

Enligt lag i Nya Zealand så får de inte anställa folk utanför landets gränser om det inte typ är omöjligt att hitta folk inom landet. Sen är det lätt att döma andra när man själv inte jobbar inom att utveckla spel av denna grad och komplexitet, men det kanske ni gör?

Medlem

Helt klart intressant, men just nu vill jag se ett Grim Dawn 2...inte för att jag vet hur det ska trumfa ettan i annat än vad en till expansion kan göra, samt såklart Diablo 4!

Medlem
Skrivet av Ender:

Helt klart intressant, men just nu vill jag se ett Grim Dawn 2...inte för att jag vet hur det ska trumfa ettan i annat än vad en till expansion kan göra, samt såklart Diablo 4!

Håller med om Grim Dawn. Mycket bättre spelsystem än Path of Exile. Det enda det saknar egentligen är en dedikerad online funktion.

Från vad som är känt om Path of Exile 2 så är det i princip en expansion eller ett DLC som döpts om.

Medlem
Skrivet av enborn:

Enligt lag i Nya Zealand så får de inte anställa folk utanför landets gränser om det inte typ är omöjligt att hitta folk inom landet. Sen är det lätt att döma andra när man själv inte jobbar inom att utveckla spel av denna grad och komplexitet, men det kanske ni gör?

Jobbar inte personligen på något spelföretag för tillfället, men känner några som jobbar som utvecklare på ett par spelföretag i Sverige och de jobbar hemma.

Några nämner assets här som någon stor grej, vilket inte är några som helst problem med dagens snabba internet och versionshantering.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Några nämner assets här som någon stor grej, vilket inte är några som helst problem med dagens snabba internet och versionshantering.

Nu förutsätter du dock att dom har ett lika utbyggt nät som vi har, inte säkert att alla sitter med fiber på Nya Zeeland bara för att det är vanligt här, och då blir det lite mer tungt att lotsa stora filer runt, i synnerhet om dom ändras ofta.

Och om du kritiserar utvecklingsprojekt för att odm blir försenade så förmodar jag att du inte har så många års erfarenhet av branschen, så du har nog en del kvar att lära

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Nu förutsätter du dock att dom har ett lika utbyggt nät som vi har, inte säkert att alla sitter med fiber på Nya Zeeland bara för att det är vanligt här, och då blir det lite mer tungt att lotsa stora filer runt, i synnerhet om dom ändras ofta.

Och om du kritiserar utvecklingsprojekt för att odm blir försenade så förmodar jag att du inte har så många års erfarenhet av branschen, så du har nog en del kvar att lära

Jag kritiserade bara anledningen. Jo jag har stor erfarenhet, och vet mycket väl att alla IT-projekt alltid blir försenade. Och blir de inte det så är det på bekostnad av överarbetade utvecklare.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Några nämner assets här som någon stor grej, vilket inte är några som helst problem med dagens snabba internet och versionshantering.

Det där är inte ens i närheten av hur verkligheten ser ut för många (majoriteten?) av alla företag. Det var extremt vanligt när folk började jobba hemifrån att företags servrar inte klarade av trycket när hela arbetsstyrkan satt och pressade dem.

Företag kommer enbart att vara förberedda för situationer som de kan se möjligtvis hända (och är kostnadseffektivt).

Medlem

Då förväntar jag mig en super balanserat släpp 2022 helt enkelt.

Att jobba internationellt digitalt är inte direkt svårt ,men oavsett spel ska inte rushas fram så tar det ett år extra så är det lugnt, finns inget som kommer som jag vet direkt konkurrerar med dom.

Själv så ragequita nyss för jag spelade i labbyrinten för att få ascendency klass biten o så sen tyckte spelet det skulle disconnecta mig "Sur gubbe"


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar