Spelet som du spenderat flest timmar med?

Medlem

DotA 2 även för mig, ligger på 3000 timmar nu. Hade varit kul att veta hur mycket DotA 1 det blev innan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

3800 timmar i CS, mer genom skins och crafting än konkret spelande. Räknade på drygt 2000 timmar Hearthstone också, skulle tro att det ligger högre än CS i ren speltid för min del.

Medlem

Dota 2 - 1451 timmar, mitt egna älska-hata-förhållande. Spelar det i vågor ibland med år emellan varven.
Total War: Warhammer 2 - 887 timmar, Ett av mina absoluta favoritspel och jag spelar det fortfarande ibland.
CS:GO - 374 timmar, CS är alltid CS.

Medlem

WoW och främst Wotlk på olika privata servrar har ätit 1000-tals timmar

Medlem

Har spelat World of Warcraft av och till sedan 2004 och uppskattar väl att jag lagt ungefär 10 000 timmar på det spelet..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är väl roligare att prata i termer av IRL år. 5,5 riktiga år med wow exempelvis.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kris:

Det är väl roligare att prata i termer av IRL år. 5,5 riktiga år med wow exempelvis.

Det är inte roligare, det är deprimerande.

Medlem

DOTA2 är det som gäller för mig, 3062 timmar för tillfället.

Medlem
Skrivet av robbis:

Starkt jobbat...
då har du snittat 4,5 timmer per dag i 12 år...
Tänk om du jobbat dessa timmar istället, då hade du tjänat om medellönen är 225kr i timman * 20.000 = 4.500.000 kr

jag kommer ihåg att jag "dinga" 100 dagar i mc första gången för 15 år sen sådär

100 * 24 = 2400h vill inte räkna på hur lång tid jag har spenderat i wow sedan dess... och det var på en karaktär

har 49 dagar på mina 2 högst levlade tillsammans karaktärer i classic nu...

Medlem

834 Crusader Kings 2... Nu har jag CK3 men börjar känna, jag måste byta spel.

Än så länge har jag bara 136 timmar i CK3.

Men annars lär väl WoW ha rekordet för mig men den tänker jag inte checka...

Medlem

Har lirat wow till och från enda sen 2005. Så skulle nog uppskatta iaf en 5000 timmar, sen h1z1 på nästan 900.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är inte roligare, det är deprimerande.

Haha. Både och faktiskt. 😁

Äsch, vad är meningen med livet?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

War Thunder

Spelat sedan tidigt när det bara fanns flygplan.

Medlem

NHL 98, NHL 99 och NHL 2000.
Först spelade jag och brorsan 2 hela säsonger sen spelade jag 1 säsong själv och efter det spelade jag
yttligare 2 säsonger med en polare. Spelade hela säsongerna, alla matcher + slutspel. Såklart 20 "riktiga" minuter per period. Tog braaaa lång tid om man säger så... Och överdrivet många mål per match kan fortfarande höra kommentatorns röst eka ibland: Goal score by Keith Tkachuk!! 😆

Medlem

Mario maker 2 ca 360 timmar. Switch-spelen har betydligt mer speltid än datorspelen eftersom man kan ta med sig konsolen. Tror knappt några datorspel över 100 timmar men flera switch-spel över 200 timmar....

Medlem

Spelade WoW väldigt aktivt från Vanilla fram tills Cataclysm, sen har man mest hoppat in och små kört nya expansioner.
Hur många timmar inte en aning, men många är det. Sen är det nog FF14 med ca 1600 timmar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GW2 runt 5000 timmar

Medlem
Medlem

För mig är det utan tvekan World of Warcraft. Summan för alla mina karaktärer på mitt huvudkonto är 620 dagar 8 timmar.. Så 14880 timmar. Har spelat sedan dag ett, med bara kortare perioder av uppehåll, men dom senaste expansionerna har det blivit allt mindre.. Nu har jag dock funnit lite intresse igen i Shadowlands, men det kommer aldrig bli lika mycket som under The Burning Crusade och Wrath of the Lich King.

Medlem

340 timmar i Assetto Corsa, men då började jag spela det för 7 månader sedan.

Medlem

XCOM: Enemy Unknown på min gamla 486:a...har ingen siffra men många många timmar.

Dödgrävaren

Dota och Dota 2 har nog ätit mest tid totalt, var involverad på absolut högsta nivån av det i starten på hela e-sports-vevan och spelade med blivande stjärnor från Boomtown Odense / MYM etc. (jag var såklart helt värdelös i jämförelse). Good times med #DotaInvite och DotaPickup.EU

Medlem

Jadu. Hade frågan kommit 2012 så hade det utan ptoblem varit wow. Nu sitter man å nöter star citizen för glatta livet sedan några år tillbaka och det spelet är inte ens närheten att komma ut.

Jag trodde ändå att när jag stängde av min prenumeration på wow 2010 som jag nött i 5 år på raken skulle toppa alla framtida listor då jag skaffade familj å sånt. Sen kom SC och levererar ett så jäkla coolt spel som inte ens är närheten att gå i beta ens. När väl spelet gått i beta så kommer jag troligen ha lirat dubbelt så lång tid än vad jag la i wow. Vad totalen blir vill jag inte veta 🤣


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

oXo
Medlem

Battletech 696 h

Medlem
Skrivet av Kane:

Battlefield 1942, alternativt Battlefield 2.

World of Warcraft såklart, många år man plöjt där så kanske att det toppar totalt sett.

Är detta samma Kane som ledde [JDG] måntro?

Medlem

Med tanke på hur länge jag har spelat, och hur länge jag har afk-spelat/slösurfat så måste det vara Runescape.
Men däremot hat jag lagt ner en fruktansvärt många timmar på Star Trek Online och World of Warcraft.

Skyrim måste ju också tas med då jag har lagt väl över 1000 timmar på det!

Medlem

Ca 10000 timmar WoW sedan 2010.
5000 + timmar i DotA 2.
1400 timmar i MW2 MP.

Jag tror dock att Diablo 2 leder över DotA 2 i timmar men där har jag ingen koll


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Diablo 3 med ungefär 3 500 timmar.
Battlefield 2 är tvåa, men jag vet inte hur många timmar jag lagt ned på det. Gissningsvis ligger det på närmare 1 000.
Call of Duty MW2, 731 timmar.

Medlem

Har oräkneliga timmar i Wow som helt klart tar första plats.
Andra plats går till CS 1.6/CS GO.
Tredje plats är Playerunknowns Battlegrounds med 583 timmar.
Fjärde plats är Stardew Valley med 381 timmar.

Medlem

1. Måste vara Tibia, spelade de så sjukt mycket en gång i tiden.

2. CS 1.6 spelade man också väldigt mycket. Saknar nästan den gamla tiden när man letade matcher på mIRC.

3. Destiny har faktiskt precis även börjat på 2an då jag märkte att man kunde flytta gubbarna från Xbox till ps4

Skriv svar