Path of Exile - Echoes of the Atlas

Dödgrävaren
Path of Exile - Echoes of the Atlas

Ny expansion av mitt favorit ARPG utannonserad igår, och mycket spännande saker på gång!
Path of Exile - Echoes of the Atlas

Nytt end game content med The Maven, har blivit nyfiken på vad vi håller på med i Wraeclast. Hon kommer se på när vi slåss mot kart-bossar, för att sedan få oss att slåss mot 4, 6, 10 bossar på en och samma gång för att låsa upp skillpoints i vår Atlas. En ny form av end-game progression där vi får stort inflytande över vilket material i spelet som dels kommer vara vanligare för oss när vi kör kartor i Atlasen, samtidigt som de ökar belöningen från dessa. Mer kontroll över vad vi grindar med andra ord!

3 av de 19 klasserna har fått stora genomarbetningar, samtidigt som övriga 16 har fått balanstweaks, där vissa ändå känns som rätt rejäla förändringar. 40 skills har ombalancerats på ett sätt som ska vara kännbart, och det har tillkommit några nya skills dessutom. 11 nya kartor och dessutom en challenge league i samband med expansionen. Challengen är "Rituals", som verkar vara att man aktiverar en punkt som spawnar monster, man dödar monstrena och får en currency (tribute) där man kan shoppa rewards från en random sortering. Där det finns unika baser för crafting t.ex.

Harvest som var den stora craftingligan för två säsonger sedan har också kommit tillbaka i en lite mer random form, man behöver inte längre spela farmville i spelet utan ibland så kommer man hitta en liten trädgård ute bland mapsen och då får man möjlighet att välja ett fält med crafting-recept som man vill slåss för. Man kan sedan spara upp till tio crafts i sin horticrafting station för framtida bruk.

Pågående liga "Heist" kommer vara kvar, om än något ombalanserad. Roguesen kommer levla fortare och markers droppar i större högar. Currency-rewards i heist ska dock ha nerfats lite och man kommer inte lika enkelt kunna farma exalt orbs där som i senaste säsongen.

Över lag väldigt härliga nyheter för mig som älskar Path of Exile, särskilt passive-trät för Atlasen känns väldigt fräscht och spännande!

Medlem

Man blir sugen varje gång de släpper en ny expansion.

Jag är alltid imponerad över hur mycket de lyckas få in i varje expansion på bara ett antal månader.

Skribent

Finns det några nya datum för PoE 2.0?

Lirade lite för ett tag sedan, typ 40-50 h med två olika gubbar så kom inte ens till end game. Tänkte vara seriös och laddade hem Path of Building och hela kitet, ville inte köra copypaste på någon build utan hitta min egen. Fastnade inte riktigt dock, men när jag läste om PoE 2.0 blev jag intresserad så ska nog prova igen när det kommer ut.

Dödgrävaren
Skrivet av Shadee:

Finns det några nya datum för PoE 2.0?

Lirade lite för ett tag sedan, typ 40-50 h med två olika gubbar så kom inte ens till end game. Tänkte vara seriös och laddade hem Path of Building och hela kitet, ville inte köra copypaste på någon build utan hitta min egen. Fastnade inte riktigt dock, men när jag läste om PoE 2.0 blev jag intresserad så ska nog prova igen när det kommer ut.

Skulle misstänka att det kommer ta två år minst innan PoE2 är ute.

Sen skulle jag rekommendera att du följer builds till en början, det är väldigt svårt att få skapat något eget som klarar av end game.

Skribent
Skrivet av JackG100:

Skulle misstänka att det kommer ta två år minst innan PoE2 är ute.

Sen skulle jag rekommendera att du följer builds till en början, det är väldigt svårt att få skapat något eget som klarar av end game.

Jag vet. Fast charmen med spelet försvinner om man följer en pre-build tycker jag, så jag är plågsamt medveten om att man allt som oftast går in i väggen. Tänkte jag kunde lösa det med att läsa på och ta vara på lite grundläggande tips om klassen man väljer, men det blev för tidskrävande så jag la ner.

Dödgrävaren
Skrivet av Shadee:

Jag vet. Fast charmen med spelet försvinner om man följer en pre-build tycker jag, så jag är plågsamt medveten om att man allt som oftast går in i väggen. Tänkte jag kunde lösa det med att läsa på och ta vara på lite grundläggande tips om klassen man väljer, men det blev för tidskrävande så jag la ner.

Fair enough. Men vill du ha en ARPG-fix så kan jag bara rekommendera att du kör igång med en klar build, och har skoj med den. Sen så lär du dig saker medans du spelar och efter ett tag kommer du kunna sitta och rota ner dig djupt i PoB och Wikin för att hitta skoj kombinationer.

Medlem

Ska kasta mig in i detta helblind idag till släppet. Provat till lvl 20 och är tämligen lost i alla system. Men ska bli kul

Orkade inte med en vända D3 igen.....


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Ska kasta mig in i detta helblind idag till släppet. Provat till lvl 20 och är tämligen lost i alla system. Men ska bli kul

Orkade inte med en vända D3 igen.....

Det är riktigt roligt spel och jag tycker du gör helt rätt i att bara köra på blint första gången. Se till att välja league bara så att du inte råkar köra standard när du skapar din karaktär. Lycka till!

Medlem

Jag tänkte också försöka komma igång nu. Tänkte spela en "dualist". Några tips? tänker mig dual wield eller är det heldumt? Tips och tricks uppskattas (har nog aldrig spelat längre än level 20 ).

Medlem

Jag har hittat en guide där man ska använda sig av visa skill gems. Droppar dessa helt slumpartat eller måste jag göra någonting? Väldigt förvirrande detta.

Inaktiv

Sjukt bra spel! Men jäklar vad jag störde mig på att där inte finns armor slot för benen, min häxa var halvnäck alldeles för länge och störde mig på det konstant.

Får nog ge det en chans till snart, långt bättre än D3 i min bok!

Angående 2.0 så läste jag någonstans att det släpps tidigast nästa år, kommer dock inte ihåg var men om någon är nyfiken så borde det nog gå snabbt att söka sig fram till.

1
Skriv svar