Formidabel filmflod från Conviction

Robot
Medlem
Formidabel filmflod från Conviction

Nah, jag passar nog det här spelet. Jag tycker inte om ändringarna de har gjort. Det känns som att det är för mycket action och pang pang för att det ska vara SC för mig.
Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Men det finns säkert några människor som kommer att tycka om det här.

Medlem

Mm, förändringar suger, right?

Medlem

Ser hur bra som helst ut. Jag gillar förändringarna! Jag älskar spel där det är förhållandevis enkelt att utföra häftiga handlingar. Det kan visserligen bli lite väl automatiserat, men det ser ut som att de har lyckats balansera det bra i Conviction.

Medlem
Skrivet av Jozo:

auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Auto-aimen du pratar om är execute moves som man får via stealth kills(enligt dev diary). Skulle tippa på att du får mindre antal execute moves ju högre svårighetsgrad du har.

Medlem

jag tror att coop kan bli rätt skoj på detta.
Sen hur pass länge det håller är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nah, jag passar nog det här spelet. Jag tycker inte om ändringarna de har gjort. Det känns som att det är för mycket action och pang pang för att det ska vara SC för mig.
Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Men det finns säkert några människor som kommer att tycka om det här.

Okej så bara för att du saknar kunskap om hur spelet är byggt så ska du trasha spelet innan det är släppt? MOGET.... inte så värst.


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Jozo:

Nah, jag passar nog det här spelet. Jag tycker inte om ändringarna de har gjort. Det känns som att det är för mycket action och pang pang för att det ska vara SC för mig.
Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Men det finns säkert några människor som kommer att tycka om det här.

Okej spå bara för att du saknar kunskap om hur spelet är byggt så ska du trasha spelet innan det är släppt? MOGET.... inte så värst.

Haha Hörredu Doffilus... gjorde inte du lika dant nyss om Max payne 3 va? va? ...;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Jozo:

Nah, jag passar nog det här spelet. Jag tycker inte om ändringarna de har gjort. Det känns som att det är för mycket action och pang pang för att det ska vara SC för mig.
Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Men det finns säkert några människor som kommer att tycka om det här.

Okej spå bara för att du saknar kunskap om hur spelet är byggt så ska du trasha spelet innan det är släppt? MOGET.... inte så värst.

När har jag "trashat" spelet?
Det jag skrev är om det jag har sett i alla filmer om spelet jag har kollat på. Det har tyvärr gjort mig ointresserad så att jag låter bli att köpa det.

Snälla, säg att man kan ta bort pilarna ovanför deras huvuden, skriften på alla väggar och objektiv; det är ju redan lätt som det är...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Jozo:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Jozo:

Nah, jag passar nog det här spelet. Jag tycker inte om ändringarna de har gjort. Det känns som att det är för mycket action och pang pang för att det ska vara SC för mig.
Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre...

Men det finns säkert några människor som kommer att tycka om det här.

Okej spå bara för att du saknar kunskap om hur spelet är byggt så ska du trasha spelet innan det är släppt? MOGET.... inte så värst.

När har jag "trashat" spelet?
Det jag skrev är om det jag har sett i alla filmer om spelet jag har kollat på. Det har tyvärr gjort mig ointresserad så att jag låter bli att köpa det.

"Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre..."

Du får ju det att låta som om det är hur enkelt som helst. Autoaim är för övrigt något som inte är på hela tiden.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snälla, säg att man kan ta bort pilarna ovanför deras huvuden, skriften på alla väggar och objektiv; det är ju redan lätt som det är...

Vadå. Du ska gissa vad ditt uppdrag går ut på eller? Ja, det låter väldigt spion-likt.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

"Att han sen klättrar som en apa och har auto-aim så att man kan rensa ett rum på 2 sekunder gör inte saken bättre..."

Du får ju det att låta som om det är hur enkelt som helst. Autoaim är för övrigt något som inte är på hela tiden.

Ja, efter de filmer jag har sett så tycker jag att det ser riktigt lätt ut. Du ålar dig på ett rör i taket, siktar in 4 gubbar och och hoppar ner= Alla döda på 2 sekunder. Och ja, jag vet att det inte är på hela tiden.

Det här är min åsikt, så du behöver inte bry dig om den om du inte tål att någon inte tycker om vad de ser...

Medlem

Jag kan förstå att det är en jättesvår balans man måste tänka på när man är spelutvecklare, när man å ena sidan måste jobba inom begränsningarna som ett kontroll-schema innebär, och vad karaktären i spelet "verkligen" är kapabel till.

Alla tidigare Splinter Cell spel har till viss del lidit av ett ganska klumpigt gameplay. I ettan så kunde man inte träffa en person i huvudet med pistolen konsekvent på mer än 2 meters avstånd. Att skjuta två personer snabbt utan att fucka upp var nästan omöjligt utan minst en quicksave/load. Är det realistiskt, när man tänker på att Sam Fisher är menad att vara en vansinnigt vältränad mördare med år av erfarenhet i bagaget?

Jag ser system som de i Conviction som menade att flytta målstolparna mer åt det håll där spelaren får en möjlighet att se vad en agent som Fisher egentligen är kapabel till. Sen om det gör spelet för lätt/casual är väl en öppen fråga, men man måste inse att det som sagt är en avvägning.

Medlem

Jag har spelat igenom hela 2 ggr.. En gång rambo style blandat me smyg, vilket va lätt. Använde tag kanske 3ggr..

andra gången körde jag igenom och försökte döda så få som möjligt o så tyst som möjligt, var genast svårare. Använde inte nån tag.

Bra (24) story, man är nästan lite jack bauer. jag gillade det, coop är riktigt kul. men sonar googles va lite för bra ibland, kommer först dock på slutet. men man behöver ju inte använda det. fienderna känns rätt bra, bättre än i de äldre spelen. brutalt och najs är det, bra styrkänsla.

Medlem

jag tänker inte kolla igenom alla filmerna men är det som jag tror, en massa filmer som visar hur man ska spela spelet? visar en massa tips och tricks och hur man använder sig av olika gadgets å skit?

Medlem
Skrivet av MackZ:

jag tänker inte kolla igenom alla filmerna men är det som jag tror, en massa filmer som visar hur man ska spela spelet? visar en massa tips och tricks och hur man använder sig av olika gadgets å skit?

Det är som du tror,dom visar olika typer av granater och olika sätt att göra en väg med skuggor osv.

Medlem

wow, kul att lira igenom spelet när nån har berättat hur man använder allt. damn vilken upplevelse.
"kolla, det är precis som på tränings videon"
"omfg"
"fatta vad skönt, nu slipper man allt det där tjafset med att lära sig nya gadgets och vapen, allting är förklarat, det enda som saknas är en knapp som gör allting rätt när man trycker på den, typ knapp A gör så att snubben slaktar alla i rummet och desarmerar bomben"
"ja, och räddar världen"
"asgrymt, vad ska man med film till när det finns konsolspel"

Medlem

Mer action o pang pang det låter bra, de tidigare spelen verkade för tråkiga men detta kan nog va skoj.

1
Skriv svar