PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

SoL
Medlem
Skrivet av Lysekylen:

Inte ens tänkt på de. Kan ju bli som så att när/om lottning sker igen att man deltar. Sen när jag väl får den jag beställt från MM så har jag många kamrater som kanske är intresserade av att köpa den. (För priset jag gav själv sålklart)

Vilken edition är de som de lottar? Är de me disc eller utan?

Dom kommer lotta ut när nästa leverans kommet, det har dom bekräftat. Det var disc varianten senast, hoppas och tror det är disc nästa gång också. Det verkade vara ganska många som blev utvalda senast, så för oss som blev utan ökar våra chanser lite grann

Medlem

Hejsan! Tänkte höra lite angående Xbox Series X och hur ni som körde "erbjudandet" på elgiganten.. alltså xbox tillsammans med Game pass, hur det fungerar och om det är värt det? är lite sugen och har testat det på pc och mitt xbox här hemma och känner att det verkligen kan vara något, men att det blir värt att uppgradera?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Hejsan! Tänkte höra lite angående Xbox Series X och hur ni som körde "erbjudandet" på elgiganten.. alltså xbox tillsammans med Game pass, hur det fungerar och om det är värt det? är lite sugen och har testat det på pc och mitt xbox här hemma och känner att det verkligen kan vara något, men att det blir värt att uppgradera?

Billigare att köpa en xbox series x och sen game pass vid sidan om. Om man utnyttjar deras 10kr deal. Dvs köp xbox live gold 36 månader och sedan uppgradera till game pass ultimate. Tror man sparar mellan 2 och 3 tusen iaf.

Medlem

Förstår att jag är väldigt sent ute, men har i veckan blivit mer och mer sugen på ps5 disc.
Hur vet man när butiker öppnar nya bokningar, säger de i förväg en viss tid eller är det bara ren slump när det är öppet/finns i lager?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vet ni någon som fått Ps5 från Inet som beställt efter 6 juni 2020?.

Medlem
Skrivet av Lycksen:

Billigare att köpa en xbox series x och sen game pass vid sidan om. Om man utnyttjar deras 10kr deal. Dvs köp xbox live gold 36 månader och sedan uppgradera till game pass ultimate. Tror man sparar mellan 2 och 3 tusen iaf.

Aah förstår hur du menar nu med uppgradering, det var rätt mycket bättre ja.. Tack så himla mycket för tipset! blir det ett Xbox snart då!

Medlem

Hej någon som beställt Ps5 via Dustin i 18 september som har fått sin leverans?

Medlem
Skrivet av Lycksen:

Billigare att köpa en xbox series x och sen game pass vid sidan om. Om man utnyttjar deras 10kr deal. Dvs köp xbox live gold 36 månader och sedan uppgradera till game pass ultimate. Tror man sparar mellan 2 och 3 tusen iaf.

This. Kostade mig 1500:- mot vad som vanligtvis skulle ha kostat närmare 5000:-. Har även läst att man kan ta bort automatiska förnyelsen för att kunna få ytterligare 3 gratismånader/10:- första månaden varje gång du lägger till månader.

Om det inte hade varit för detta så är det i övrigt ingen större skillnad på priset. Det var nästan med fördel vid release att köra all access då det fanns tillgängligt medans utan abonnemang var helt slut.

Medlem

Vad tror ni om Mediamarkt? Något denna vecka?

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Vad tror ni om Mediamarkt? Något denna vecka?

Undrar samma, senaste jag hörde från MM angående min beställning var den 5:e November då dom skrev

"Preliminärt kommer din leverans att ske under första kvartalet av 2021."

Jag beställde 21:a September.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Skrivet av Arfir98:

Vad tror ni om Mediamarkt? Något denna vecka?

Man kan ju hoppas, beställde min den 27/9 så jag lär få vänta ett bra tag till... 🥵😭

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Hejsan! Tänkte höra lite angående Xbox Series X och hur ni som körde "erbjudandet" på elgiganten.. alltså xbox tillsammans med Game pass, hur det fungerar och om det är värt det? är lite sugen och har testat det på pc och mitt xbox här hemma och känner att det verkligen kan vara något, men att det blir värt att uppgradera?

Köpt ett Xbox separat för 5700kr.

Jag köpte 3 livekort på 12 månader respektive för cirka 320kr styck från Brasilien via VPN - aktiverade även via Xbox Brasilien (sen om det är värt att göra detta för att spara några hundringar är upp till dig).

Det viktiga du ska tänka på om du köper totalt 36 månader är att inte ha på automatisk förnyelse när du aktiverar korten, för annars får du inte in alla tre kort i samma konto, då gränsen är MAX 36 månader.

Konvertera sedan ditt guld till Gampass Ultimate för 10kr så konverteras alla månader automatiskt.

Alltså får du 36 månader Gamepass Ultimate för under tusingen.

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Undrar samma, senaste jag hörde från MM angående min beställning var den 5:e November då dom skrev

"Preliminärt kommer din leverans att ske under första kvartalet av 2021."

Jag beställde 21:a September.

Skrivet av Supermanbatman:

Man kan ju hoppas, beställde min den 27/9 så jag lär få vänta ett bra tag till... 🥵😭

Beställde 19e september.. fick mail 29e december att jag skulle få "i början av januari"

Skrivet av Arfir98:

Beställde 19e september.. fick mail 29e december att jag skulle få "i början av januari"

Haha, ja ”i början av januari” känns ju som att det max kan sträcka sig till den 15... Hoppas du får det i veckan 🙏

Medlem

Kolla Elgiganten gaming på insta!

Medlem

LAAAAADDIEEESS AND GEENTSSSS. Ps5 tillagt i POSTNOOOOORDDD BAAABYYYY. SE 19e Sep! Bor i Huddinge/Borkyrka

Medlem
Skrivet av Arfir98:

LAAAAADDIEEESS AND GEENTSSSS. Ps5 tillagt i POSTNOOOOORDDD BAAABYYYY. SE 19e Sep! Bor i Huddinge/Borkyrka

Samma här, fick precis notis om ett paket som lagts till i Postnord-appen från Mediamark, woho! Beställde 21:a September!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Fick precis ett mail om att min order har skickats från Media Markt också!

Beställde 20:e september, Standard edition.

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Samma här, fick precis notis om ett paket som lagts till i Postnord-appen från Mediamark, woho! Beställde 21:a September!

Haha jag beställde 20/9 inte fått något alls, beställt till deras butik dock..
mediamarkt 😆

Medlem
Skrivet av Zampler:

Fick precis ett mail om att min order har skickats från Media Markt också!

Beställde 20:e september, Standard edition.

Samma här!

Medlem
Skrivet av Zampler:

Fick precis ett mail om att min order har skickats från Media Markt också!

Beställde 20:e september, Standard edition.

Åhå Då kanske de finns ett litet hopp om att man får den nästa vända från dom då jag boka 10/10

Medlem

Nån som hört något från Webhallen?

Inser att jag satsade på fel häst här men dom är ju så sjukt dåliga på att skicka ut information till sina kunder...

Medlem
Skrivet av Lookis:

Nån som hört något från Webhallen?

Inser att jag satsade på fel häst här men dom är ju så sjukt dåliga på att skicka ut information till sina kunder...

Nix, sitter i samma båt... Bokat i Maj 2020. E hoppfull för en Januari-leverans då en annan i tråden nämnde att hen fått sin, som hen bokade i Februari förra året. Men Webhallen har absolut inte varit de bästa vad gäller kommunikation...

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Samma här, fick precis notis om ett paket som lagts till i Postnord-appen från Mediamark, woho! Beställde 21:a September!

Kul o se att det börjar röra på sig! Själv får jag nog vänta lite till...(beställde 8/10 SE)


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Medlem

Kan de vara så att de var en dålig idé att ta hämta ut i butik ?
De är därför jag aldrig får leveransen

Medlem

Är det nån från 24/09 eller framåt som fått mail av media markt

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Haha jag beställde 20/9 inte fått något alls, beställt till deras butik dock..
mediamarkt 😆

Skumt, känns som det inte borde spela någon roll om man beställer till butik.
Lite roligt i sammanhanget är att jag skickade ett mail till MM igår bara för att kolla läget, och dagen efter skickar dom en PS5:a

Kanske värt att dra iväg ett mail


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

SoL
Medlem

Ni som blev utlottade senast hos elgiganten, var ni tvungna att betala direkt eller gick det köpa med klarna och betala månaden efter? Fan de e knapert fram till löning.. kan ju sälja av lite aktier el fonder men helst inte..

Medlem
Skrivet av SoL:

Ni som blev utlottade senast hos elgiganten, var ni tvungna att betala direkt eller gick det köpa med klarna och betala månaden efter? Fan de e knapert fram till löning.. kan ju sälja av lite aktier el fonder men helst inte..

har du så knapert har du ju ändå inte råd med spel

SoL
Medlem
Skrivet av joejjeman:

har du så knapert har du ju ändå inte råd med spel

Inte för att det hörde till frågan men okej. Jag kan köpa massor med spel när löning kommer men kommer bara köpa Demons souls. Kommer jag kunna köpa ett ps5 vid löning? Knappast, o det är inte för att jag inte har råd..
Eftersom vi inte vet när vi kommer kunna köpa ps5 nästa gång så vill jag ju förstås haka på varje chans som dyker upp. Förstår du nu?

Skriv svar