50 spel att hålla koll på 2021!

Medlem

Oj, fler spel än väntat som fick det att klia i köptarmen! Nu ser jag fram mot 2021!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Halo-spelen ser inte så roliga ut, det tyckte jag inte när första Halo kom heller men dom är ju däremot väldigt roliga att spela. Singel player kampanjerna tycker jag slår det mesta i fps väg.

Medlem

Det ska bli kul med ett skräckspel i januari- förhoppningsvis blir The Medium en riktig fullträff för Bloober Team. I övrigt är jag redigt sugen på Zelda-inspirerade Tunic och det intrigkittlande 12 minutes, för att inte nämna Halo Infinite som har bevisligen en del att leva upp till.

Medlem

Backloggen tackar att inte många spel var intressanta för mig. Framförallt är det Horizon 2 och Darktide som är intressanta.


signatur

I drank what?

Medlem

Medium ska bli kul. Första riktiga spelet som använder next gen's kapacitet som det ska. Jag ser medium som ett next gen spel.

Medlem

Ser fram emot. It Takes Two, 12 minutes, Open Roads och Hogwartz Legacy.

Saknar Kena, Stray och Seasons.

Medlem

Fan va jag tror back 4 blood kommer floppa, såg så dåligt ut

Medlem

Min önske- / inköpslista för 2021 ser ut så här:

- God of War: Ragnarök (PS5)
- Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5)
- Little Nightmare II (PS5)
- It Takes Two (PS5)

Som den AoE nörd jag trots allt är så hade jag gärna köpt det nya också, men har tyvärr ingen PC som klarar att driva det, sen ville jag hemskt gärna lira Senua's Saga: Hellblade 2 också men efter att Microsoft köpte upp studion så blir det ju Xbox Exclusive, så ja det snöt sig!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LeftOver:

Personligen hoppas jag mest på Pathfinder: Wrath of the Righteous. Tror det är tänkt att släppas någon gång under 2021.

Instämmer helt. Börjat en andra genomspelning av Pathfinder: Kingmaker och gillar det bara mer och mer. Hoppas man lyckats bygga vidare på Kingmaker och behållit det bästa samt skalat bort de lite mer skakiga bitarna så har vi ett spel som (i mina ögon) enbart har Disco Elysium som utmanare vad gäller bästa RPG:t senaste 10 åren, typ.

Ase
Medlem

Baldurs game 3 sen alla spel som inte släpps till konsoll

Medlem

Ser ut att bli ett svagt spelår. Hoppas mest på Far Cry 6, Resident Evil: Village och Hogwarts Legacy, resten ser ganska skräpigt ut. Räknar inte S.T.A.L.K.E.R. 2, ser ingen realistisk möjlighet att det släpps i år.

Medlem

Starfield är det ingen som pratar om , visserligen är det inte bekräftat att det kommer i år , man kan ju alltid hoppas

Medlem

Chivelry 2, är det enbart online eller? Jag föredrar singelplayer.

Medlem
Skrivet av Dallas C:

Starfield är det ingen som pratar om , visserligen är det inte bekräftat att det kommer i år , man kan ju alltid hoppas

Jag har ingen koll alls på Starfield. Googlade lite nu, men man verkar ju inte veta så mycket än.

Vet du om man använder samma motor som fallout? För då kan det fan va! =D

Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag har ingen koll alls på Starfield. Googlade lite nu, men man verkar ju inte veta så mycket än.

Vet du om man använder samma motor som fallout? För då kan det fan va! =D

Ja en "förbättrad" version (samma gäller för TES6).

Citat:

Starfield, Bethesda Softworks’ next big role-playing game, will be powered by an overhauled Creation Engine whose capabilities will be a larger leap forward than the one seen from 2002’s The Elder Scrolls 3: Morrowind on Xbox to 2006’s The Elder Scrolls 4: Oblivion on the Xbox 360, according to Bethesda Game Studios creative director Todd Howard.

https://www.polygon.com/2020/11/3/21547709/starfield-bethesda...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Ja en "förbättrad" version (samma gäller för TES6).

https://www.polygon.com/2020/11/3/21547709/starfield-bethesda...

Tack för info. Undrar varför dom envisas med den där medeltida motorn =P Hoppas dom har fixat "FPS buggen" där allt över 60 fps gör att fysiken blir sockerstinn milt sagt. Även att NPCer ser mindre apatiska ut.

Aja, den som lever får se. Jag brukar gilla deras spel men önskar att dom kunde byta motor...

Medlem

Jag håller med grafikmotorn är super gammal tyvärr , men de envisas att ha den pga av moddarna gillar den , lätt att modda har jag hört.

Medlem

Gran Turismo 7 och Horizon Forbidden West är mina två "måste"-spel det här året om de inte blir försenade. Men hoppas också på något för mig nytt IP som är riktigt bra.


signatur

PSN: Swede_78

12
Skriv svar