Ghost of Tsushima-fans hjälper verkliga Tsushima, efter tyfon

Robot
Ghost of Tsushima-fans hjälper verkliga Tsushima, efter tyfon

Helgedom slogs sönder av stormen, gamers to the rescue.

#ghost-of-tsushima


Medlem

Jag antar att det är 709 kvadratkilometer och inte kvadratmeter?

Frilansare
Skrivet av Popski:

Jag antar att det är 709 kvadratkilometer och inte kvadratmeter?

Fake news!

Medlem

Ingen länk till kampanjen?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Ingen länk till kampanjen?

Jag hittade kampanjsidan. Mina kunskaper i japanska är noll men jag läste delar av texten i Google translate och det står bland annat att insamlingen avslutades 10 januari, om jag förstått rätt (det var lite märklig översättning ibland). Någon som kan japanska kanske kan bekräfta. 😊 Många fina bilder hur som helst.

https://camp-fire.jp/projects/view/327825

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag hittade kampanjsidan. Mina kunskaper i japanska är noll men jag läste delar av texten i Google translate och det står bland annat att insamlingen avslutades 10 januari, om jag förstått rätt (det var lite märklig översättning ibland). Någon som kan japanska kanske kan bekräfta. 😊 Många fina bilder hur som helst.

https://camp-fire.jp/projects/view/327825

Stämmer bra!

現在の支援総額 / Summan av nuvarande stöd
27,103,882 JPY

目標金額 / Mål pengamängd
5,000,000 JPY
542%

支援者数 / Antalet stöttare
2014人

募集終了まで残り: 終了
Tid tills insamlingen avslutas: Avslutad

.

Här kommer PERKSEN

1. Limited ed. Influensamask

.

2. Exklusiva genomskinliga bokmärken
Något i stil med:

- Princessan Toyoma
- Trebent torii-port till havsguden Watatsumi
- Torii-portar ut längs havet
- Tsushimas bergskatt
- Det heliga trädet Tatematsu

helgedomen.

.

3. En exklusiv gyllene Ofuda
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ofuda

.

4. Ditt namn ingraverat på rekonstruktionens stenmonument

.

5. En Ema
En särskilt träskylt där du skriver dina önskningar till gudarna. Kan skickas tillbaka till shinto-helgedomen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ema

.

6. Tenugui
Traditionell japansk handduk

.

6. Inbjudan till firandet och Tamagushi gudstjänst
- Du bjuds in till firandet av återkonstruktionen och dess gudstjänst, men du får tyvärr själv stå för dina egna transport och logi.

.

Det står även en massa info om dels ön Tsushima och dels denna helgedom.

Längre ner så tackar de så hjärtligt för allt stöd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tack för översättningen och infon @Hanzo!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tack för översättningen och infon @Hanzo!

Det var så lite så!
Jag tyckte det va intressant att kolla upp och översätta.

Hoppas de släpper på bannlysningen av utlänningar också (se nyhetsartikeln i länk).

Den här helgedomen och dess präst fick nog av utländska turister år 2020. Innan bannlysningen fick de stå ut med en svärm av koreaner som kom dit och gick på förbjuden mark, stal, klottra och dödshota prästen.

Tråkigt att läsa om sånt här. Jag har inte sett så hemskt mycket vandalisering i Japan de halvt dussin jag besökt. Det är också ovanligt med både klotter och skräp där.

Helgedomen borde ha råd med att kunna hyra in en och en annan säkerhetsvakt och fixa övervakningskameror nu. Får se om de vill släppa på besöksförbudet.
https://www.google.se/amp/s/sg.news.yahoo.com/amphtml/japan-w...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

KoP
Medlem

Varför avslutar dom inte insamlingen när målet är nått när det kommer till sådana här insamlingar? Girigt att roffa åt sig mer än man behöver.

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför avslutar dom inte insamlingen när målet är nått när det kommer till sådana här insamlingar? Girigt att roffa åt sig mer än man behöver.

Skillnad på skatt och donationer
Det här är inte staten som kräver att du betalar med hot om fängelse, utan det är valfritt att skänka eller ej. Det är för välgörande ändamål, helgedomen är ändå x år gammal.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför avslutar dom inte insamlingen när målet är nått när det kommer till sådana här insamlingar? Girigt att roffa åt sig mer än man behöver.

För att målet var satt för att återställa det mest kritiska? Med mer donationer kan man så klart återställa mer eller bättre...

Medlem

Fint av de som gick in o stöttade. Nu har de mer pengar än de önskade o kan dra på med kanske mer förfiningar eller slå till med sjuhelsickes fest för lokalborna när väl arbetet är klart
Dela ut en o annan platinum trophy också när de ändå är igång.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar