Alla Star Wars-spel samlas nu under gemensamt flagg

Robot
Alla Star Wars-spel samlas nu under gemensamt flagg

Lucasarts arvinge heter som föregångaren.

#lucasarts, #lucasfilm-games, #star-wars


Inaktiv

Jag visste att det hette Lucasfilm games innan.
Hade Maniac Mansion på svenska till NES som barn och då var man alltid tvungen att se den där loggan med Lucasfilm games när spelet startade och de där små stjärnorna som blinkande över loggan.

Medlem

Klassiker!

Medlem

Ge mig ett nytt Monkey Island i klassisk tecknad skrud, så är jag med på noterna!


signatur

Nämen!

Skribent
Skrivet av Struggle:

Ge mig ett nytt Monkey Island i klassisk tecknad skrud, så är jag med på noterna!

Tycker de ska återuppliva sin äventyrsgenre överhuvudtaget. De var riktigt skickliga där, även licensspelen som Indiana Jones etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tycker de ska återuppliva sin äventyrsgenre överhuvudtaget. De var riktigt skickliga där, även licensspelen som Indiana Jones etc.

Tyvärr sitter ju inte sånt där i väggarna. Det var väl 20-25 år sedan många av de där spelen gjordes, och utvecklarna och designers som gjorde dem är med största sannolikhet inte längre kvar. Tycker det är en generell grej man ser, att spelare hoppas att bolag bara kan välja att återgå och skapa spel som de gjort förr.

Medlem

Egentligen, hur länge har EA den licensen?

Medlem

Hur kunde du inte nämna star wars pinball, låter ju som en riktig höjdare!

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Egentligen, hur länge har EA den licensen?

Till 2023.

Medlem
Skrivet av rosski:

Till 2023.

Undrar om Disney kan låta andra utvecklare börja komma med idéer unna dess? Känns som Disney kommer vilja ha mer kontroll över spelen (inget Battlefront 2-kaos igen) och då vara utgivare. Vilket kan vara både bra och dåligt.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tycker de ska återuppliva sin äventyrsgenre överhuvudtaget. De var riktigt skickliga där, även licensspelen som Indiana Jones etc.

Tror de läste ditt inlägg!

https://twitter.com/bethesda/status/1349024654611120130?s=20

Skribent
Skrivet av Zominator:

Hahahaha ska kräva royalties!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av aholman:

Hur kunde du inte nämna star wars pinball, låter ju som en riktig höjdare!

Alltså jag antar du är ironisk. Men pinballspelen är fan solida! Spelat dem asmycket på Switch


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gibb ett star wars empire at war med modern grafik o galactic conquest mode mot fler än 1 motspelare och a.i.
Gärna också uppdaterat med rogue ones soundtrack i mixen.

Gärna att petroglyph får göra sw: empire at war 2.

1
Skriv svar