Mass Effect: Legendary Edition släpps i mars?

Robot
Mass Effect: Legendary Edition släpps i mars?
Medlem

Jag tror inte dessa får RayTracing stöd. Men jävlar vad fränt det hade varit.

Medlem

Åhh vill verkligen att det ska vara ett dag ett köp. Men lär vänta ändå, se vad som de ändrat med nya utgåvan. Men längtar som tusan

RmK
Medlem

Verkligen behövligt för framför allt första delen i serien. Har höga förhoppningar men kommer garanterat vänta på lite recensioner innan jag vågar mig på ett köp.

Medlem

Ett uppdaterat och modernt inventory-system... det hade fått mig att spela om dem.

Medlem

Min kropp är redo!

Flakmonkey

Är sugen men samtidigt så är det ju inte direkt som att backloggen är tom och att då ta itu med något som man trots allt klarat känns lite dumt... men men, ska oavsett bli kul att se hur mycket de ändrar både vad gäller presentationen och spelmekaniskt. Kanske fläskar ut slutet på trean ännu lite mer eller öppnar upp för någon form av uppföljare eller sidospår likt Andromeda. Inte så troligt kanske, men man måste ju få drömma.

Hoppas att datumet stämmer! Vore trevligt att få spela Mass Effect igen!

Medlem

Ja jävlar vilken jävla grej om det stämmer, jag kollade precis på att spela igenom serien igår, men då väntar jag fan på detta! Första spelet är lite för outdated, andra och tredje går fortfarande an, så om det kommer lite uppdaterade texturer och kanske tom QOL till första Mass Effect är jag fan riktigt nöjd!

Medlem

Känner ett lite sug, men jag minns fortfarande slutet ifrån ME3. Jag hörde att de fixade det delvis tillslut, men jag är lite ambivalent. Kommer vänta på vad folk säger när det har kommit ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Känner ett lite sug, men jag minns fortfarande slutet ifrån ME3. Jag hörde att de fixade det delvis tillslut, men jag är lite ambivalent. Kommer vänta på vad folk säger när det har kommit ut.

Slutet är ju fortfarande "välj en väg" men man får mer epilog vilket gör att det inte blir lika abrupt. Såg min sambo spela det och då var det jävligt mäktigt åtminstone och mycket mer tillfredställande med mer epilog.

Medlem

coolers! aldrig spelat någon av dem, så kan bli kul

Skribent

Hade ju varit klädsamt med en gameplaytrailer snart...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är sugen men samtidigt så är det ju inte direkt som att backloggen är tom och att då ta itu med något som man trots allt klarat känns lite dumt... men men, ska oavsett bli kul att se hur mycket de ändrar både vad gäller presentationen och spelmekaniskt. Kanske fläskar ut slutet på trean ännu lite mer eller öppnar upp för någon form av uppföljare eller sidospår likt Andromeda. Inte så troligt kanske, men man måste ju få drömma.

Men räknas det om vi ser det som ett gammalt spel du spelar om istället för ett nytt?

Medlem

Det första Mass Effect är ju ganska föråldrat,, hoppas verkligen de fått till det, för det krävs en rejäl overhaul. Även om originalspelet GÅR att spela som det är nu så tär en aning på känslan.

Medlem

Solklart köp för mig när det väl släpps, mass effect är typ den enda spelserie jag spelat igenom flera gånger. Så otroligt bra spel, oavsett vad man tycker om treans slut. (Vilket jag direkt inte hade något problem med, så mycket annat som väger upp ändå). Var precis på att börja ännu en playthrough när detta ryktades om så hållit mig ifrån det nu. Ser verkligen fram emot detta, hoppas bara de gör det bra!

Medlem

Hoppas att 1an får liknande stridssystem, inventory etc som tvåan.
Samt att alla små baser man kunde hitta på diverse planeter har lite mer variation i layouten och inte bara gråa väggar och lådor överallt.

Givet köp hur som helst

Medlem

Helt seriöst så kommer ju moddarna som finns ute till spelen idag vara mycket bättre. Så kommer nog vänta på att dom uppdateras för denna re-release

Medlem
Skrivet av LabRat:

Hoppas att 1an får liknande stridssystem, inventory etc som tvåan.
Samt att alla små baser man kunde hitta på diverse planeter har lite mer variation i layouten och inte bara gråa väggar och lådor överallt.

Givet köp hur som helst

Inventory får de gärna fixa då det är en katastrof, men som jag tidigare sagt, jag vill INTE att de gör ett "göm-dig-bakom-staketet-skjutare"-rpg som tvåan och trean är. URK.

Medlem

de lär inte ha gjort någon remake på ettan genom att ändra spelmekanik. Tycker ettan känndes mer som ett RPG på PC än vad tvåan och trean gjorde. De var mer cover shooters.

Medlem

Jag vill inte vara negativ men jag har faktiskt ingen lust att spela om dem gamla. Vill ha nytt. De är dels för färska i minnet och det jag älskade med ettan var mystiken i storyn. Den wow känslan får man ju inte igen. Hade man aldrig spelat dem så.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag vill inte vara negativ men jag har faktiskt ingen lust att spela om dem gamla. Vill ha nytt. De är dels för färska i minnet och det jag älskade med ettan var mystiken i storyn. Den wow känslan får man ju inte igen. Hade man aldrig spelat dem så.

Jo det är tur att jag har så dåligt minne att jag glömt bort det mesta från spelen, enda fördelen med dåligt minne. Blir ett givet köp för mig.

Medlem

Vågar man spela? Kommer man förstöra sin bild av spelet som man tog sig an för över 10 år sedan?

Medlem

Ni får börja förtydliga.

"kommer till Xbox och Playstation."
Inkluderar det PS4? Eller bara PS5?

Redaktör
Skrivet av Evilof:

Ni får börja förtydliga.

"kommer till Xbox och Playstation."
Inkluderar det PS4? Eller bara PS5?

Så gott som allt till Playstation och Xbox i dag funkar på PS4 och Xbox One, och både PS5 och Xbox Series är bakåtkompatibla. Så jag tänkte att det ovan täcker båda generationerna. Men jag ser nu att det inte är alldeles självklart, så jag ska tänka på att vara tydligare.


signatur
Medlem

Blir lätt att spela igenom serien igen för femtiotrettiotolfte gången

Avstängd

Bara spelat andromeda så detta var bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kommer hugga direkt. Detta är min största spelupplevelse hittills och att få återbesöka en upphottad version är underbart!

Medlem

Omedelköp! Satt å kollade priserna på exskt dom första 3 ME för två dar sen. Och som för alla andra blire genomspelning 57 typ


signatur

//monster

jbx
Medlem

Vi har en ny generation här, ändå släpps de spel primärt till den lastgamla generationen.
Trist!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

12
Skriv svar