Medlem
Cobra Kai

Jag såg de två första filmerna på bio när de släpptes på 80-talet. Särskilt första filmen var perfekt när man var 12-13, den hade en speciell magi.
När jag hörde talas om serien så var jag helt ointresserad.
Men nu började jag kolla, och den är bättre än jag hade förväntat mig. Inte perfekt, men helt klart underhållande.
Tveksam till åldersgränsen, 13 år. Men jag antar att det är värre med nakna tuttar än våld.

Edit: såg nu att de två första filmerna hade åldersgräns på 11 år, och de är bitvis våldsamma.
Det är jag som har blivit gammal och överkänslig

Medlem

Ja serien är bättre än jag först trodde.
Den har gått lite upp och ner men helt klart sevärd 👍

Man får lite nostalgikännsla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, mycket 80-tals nostalgi, me likey

Medlem

Polarn pratade gott om den, men jag somnade när jag tittade på första avsnittet >_< Kanske skall ge den en chans till ^^

Medlem
Skrivet av deezel:

Polarn pratade gott om den, men jag somnade när jag tittade på första avsnittet >_< Kanske skall ge den en chans till ^^

Man har olika smak. En kompis somnade på Batman (1989) på bio.
Va?

Medlem

Har sett nästan klart 2 första avsnitten och jag gillar vad jag såg trots att man var skeptisk. Önskar dock de hade skippat ta med han Karate kid killen för "cringen" har inte lämnat honom alls...(skådespelar mässigt)


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Har sett nästan klart 2 första avsnitten och jag gillar vad jag såg trots att man var skeptisk. Önskar dock de hade skippat ta med han Karate kid killen för "cringen" har inte lämnat honom alls...(skådespelar mässigt)

Gillar båda, och jag trodde inte att William Zabka var så rolig.

Medlem
Skrivet av cybo:

Har sett nästan klart 2 första avsnitten och jag gillar vad jag såg trots att man var skeptisk. Önskar dock de hade skippat ta med han Karate kid killen för "cringen" har inte lämnat honom alls...(skådespelar mässigt)

Tycker det är hela grejen.
Jag har sett hela serien, I början kändes alla så "dåliga" som man förväntade sig och allt kändes överdrivet.
Det har lugnat ner sig lite och blivigt lite seriösare förståeligt nog.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är inte den mest realistiska serien, men ibland prickar de rätt, tonmässigt, med känslan.

Inaktiv

Diggar den trots att jag tycker orginalfilmerna är ganska kassa, även när man såg dom när dom var nya.
Gillar hur dom flippat på det och gjort Daniel till den mer "onda" och man får se andra sidan myntet.
Plöjt 5 avsnitt i s3, börjar tyvärr kännas lite urvattnat och samma sak nu.

Medlem

Säsong 1 var väl ganska bra men tröttnade och orkade inte se mer

Medlem

Alla tre säsongerna är riktigt bra, snudd på mästerverk!

Inaktiv

Serien har helt klart sina stunder. Men det är också en hel del twilight och tonårsdrama Bäst i serien är Johnny. Tycker han bär serien faktiskt.

Medlem
Skrivet av anon_327210:

Serien har helt klart sina stunder. Men det är också en hel del twilight och tonårsdrama Bäst i serien är Johnny. Tycker han bär serien faktiskt.

Ja, han överraskade. Både som karaktär, och skådisen som spelar honom.

Cobra Kai är grymt, men det är dynamiken mellan Daniel och Johnny som gör hela grejen, tycker ungdomarna för det mesta är lite larviga.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Cobra Kai är grymt, men det är dynamiken mellan Daniel och Johnny som gör hela grejen, tycker ungdomarna för det mesta är lite larviga.

Det mellan daniel-san och Johnny är ju för oss "gamla" medans "ungdoms storyn sidan" är för "nytillkomna"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskar alla scener som Daniel, Johnny och Kreese är med i. Resten har bara varit pinsamma och lite B. Känns väldigt krystat och dåligt skådespeleri.

Väldigt förvånad över William som skådespelare, han är oväntat bra och genuin.

Gnällkuk

Sevärd, av det jag sett. Tror jag betat av de två första avsnitten på s02. Lite ojämn och stundtals tönigt roligt och stundtals töntigt töntigt. Håller med angående Johnny, däremot Daniel både som karaktär och skådespelare har jag inte mycket till övers för...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Medlem

Jag tycker att seriens utformning är helt genial. Jag trodde också att de skulle göra en billig nostalgisörja men de har verkligen lyckats skapa något nytt. De använder väl etablerade karaktärer men lyckas introducera ungdomarna på ett sätt som flyter samman med originalkaraktärerna och tilltalar en yngre (men även mig) publik.

Den svartvita bilden av gott och ont utmanas också. Ingen är ond eller god i Cobra Kai och seriens namn samt att Johnny Lawrence är den första vi får stifta bekantskap med tyder på att alla karaktärer har ett större djup än historieberättande krävde förr i tiden.

Jag brukar inte följa serier och trodde att Disney+ skulle kapa den lilla tid jag lägger men det här är en suverän serie!

Medlem

Precis sett klart säsong 5.

La märke till att språket blivit grövre, och våldet har trappats upp. Mer grafiskt. HBO kanske plockar upp serien lagom till säsong 6, så kan dom gå fullt ut. Game of Thrones-style.

Fragtjuv

Jag tycker att första säsongen var helt briljant. Precis så ska man använda nostalgi. Jag såg klart säsong fem helgen den släpptes och tycker fortfarande att den håller. Jag blir helt klart underhållen men tror att säsong 6 blir den sista. Det känns fullt rimligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Jag tycker att första säsongen var helt briljant. Precis så ska man använda nostalgi. Jag såg klart säsong fem helgen den släpptes och tycker fortfarande att den håller. Jag blir helt klart underhållen men tror att säsong 6 blir den sista. Det känns fullt rimligt.

Ja det känns som de hat gått hela cirkeln runt snart. Jag hade varit helt ok med att de slutade här också efter s5. Men det ryktas ju nu att tjejen från Karate Kid 4 kommer vara med nästa säsong tillsammans med Micheal Ironside som badguy.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg den direkt på Youtube Premium när den kom och den serien var det enda som var värd att se bland allt reality skit, men nu är den på Netflix och mitt youtube premium är avstängt.

Gillar att karaktärerna är lite mer moraliskt gråa än de var i filmerna typ som normala människor. Tyckte mer synd om Cobra Kai snubben än Daniel-san, som i första säsongen framställdes lite som en rövhatt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Såg den direkt på Youtube Premium när den kom och den serien var det enda som var värd att se bland allt reality skit, men nu är den på Netflix och mitt youtube premium är avstängt.

Gillar att karaktärerna är lite mer moraliskt gråa än de var i filmerna typ som normala människor. Tyckte mer synd om Cobra Kai snubben än Daniel-san, som i första säsongen framställdes lite som en rövhatt.

Fighterna är rätt töntiga, men det är inte därför man kollar. Det är karaktärerna och deras relationer som är behållningen. Mycket underhållande och charmig serie.
Varken Daniel eller Johnny är perfekta, båda är mänskliga med brister. Och lika tjurskalliga

Medlem

Gav senaste säsongen en chans till slut denna vecka. Gillade vad jag såg. Charmig serie.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Älskar den här serien!

Hade verkligen inga planer på att börja se den, men fastnade så fort jag gjorde det. Såklart lite töntigt med så många män med medelålderskris, men man får ta det för vad det är.

1
Skriv svar