PS5-version av Final Fantasy VII Remake sägs avslöjas nästa månad

Robot
PS5-version av Final Fantasy VII Remake sägs avslöjas nästa månad

Nya varumärkesskydd hintar även om fler spinoffs.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Man har i flera veckor kunna köpa en PS5 uppgradering för 200 kr. Nedsatt till 100 under julhelgen.

Är det något annat än det som menas här?

Om ja, vad är det som skiljer?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Man har i flera veckor kunna köpa en PS5 uppgradering för 200 kr. Nedsatt till 100 under julhelgen.

Är det något annat än det som menas här?

Om ja, vad är det som skiljer?

Är väl dags för en Final Fantasy VII Remake Remake

Nä men det känns ju mer rimligt att de avslöjar Part 2 av FFVII Remake under detta året. Kanske det som menas och att det blivit någon miss.

De får gärna släppa resten av del sju innan de släpper 65 eventuella sidospår.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Finns väll en baktanke till varför Sony valde att göra som dom gjorde med ps5ans backkompat läge
Att dom är tvungna att porta spelen istället för att släppa en enkel patch som dom kan göra på Xbox

More money om folk köper det igen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Dex
Medlem
Skrivet av Freakon:

Man har i flera veckor kunna köpa en PS5 uppgradering för 200 kr. Nedsatt till 100 under julhelgen.

Är det något annat än det som menas här?

Om ja, vad är det som skiljer?

Hmm är rätt säker på att där inte finns någon PS5 uppgradering på playstation store. Däremot finns det en FF7R uppgradering för 200kr, men den uppgraderar bara till deluxe edition.

Har du det till PS4 är det bara att starta det på din PS5

Skrivet av Godofcheese:

Finns väll en baktanke till varför Sony valde att göra som dom gjorde med ps5ans backkompat läge
Att dom är tvungna att porta spelen istället för att släppa en enkel patch som dom kan göra på Xbox

More money om folk köper det igen

Men vilka spel är det som har kostat att uppgradera för att köra på PS5? Det enda jag vet är Spiderman (originalet) som dom ju gjorde om en del och gav Ray Tracing och lite andra uppgraderingar.

Alla andra spel jag har sett har varit gratis att spela till PS5. Vilka spel tänker du på?

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Är väl dags för en Final Fantasy VII Remake Remake

Nä men det känns ju mer rimligt att de avslöjar Part 2 av FFVII Remake under detta året. Kanske det som menas och att det blivit någon miss.

Skulle inte förvåna mig om det faktiskt är en PS5-remake. Jag tror vi får vänta på episod 2. Square är inte direkt kända för att jobba snabbt, och under rådande pandemi verkar det segat ner produktionen för de flesta pga atr folk jobbar hemifrån.

Min kompis som jobbar på Paradox säger att de flesta gillar att jobba hemifrån, men att arbetet går också segare för att folk av någon anleding är mindre produktiva.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så otroligt dåligt att dom inte släpper en patch som gör att det rullar på i 60fps på PS5. Utan man måste köpa spelet igen... Förövrigt var spelet skit tyvärr. Originalet är en oslagbar klassiker, som var omöjlig att toppa och/eller dra jämt med från första början.

Medlem

Jag lirade spelet på PS4a, har nu ett xbox series X. Skulle verkligen vilja se fortsättningen till xbox, men antar att detta är en exklusivit för alltid, inte sant? Får skylla mig själv i så fall!

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skulle inte förvåna mig om det faktiskt är en PS5-remake. Jag tror vi får vänta på episod 2. Square är inte direkt kända för att jobba snabbt, och under rådande pandemi verkar det segat ner produktionen för de flesta pga atr folk jobbar hemifrån.

Min kompis som jobbar på Paradox säger att de flesta gillar att jobba hemifrån, men att arbetet går också segare för att folk av någon anleding är mindre produktiva.

Det är väldokumenterat att människor i mindre grupper jobbar mer produktivt som ett lag. Svårare att jobba som ett väloljat team remote, även om det såklart går.

Känns som 7r e1är en sån liten del av original ff7. Jag vill vänta och köpa alla delar. Antar att jag kan vänta till ps6 i den här takten dock!!

Medlem

Jag gillade verkligen remaken, tyckte det var klockrent! Jag skulle lätt spela det igen om dom släppte en patch så det körs i 60 fps och att dom fixar alla texturer som som aldrig laddade på PS4:an.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Moderator | Testpilot
Skrivet av e2zippo:

Jag gillade verkligen remaken, tyckte det var klockrent! Jag skulle lätt spela det igen om dom släppte en patch så det körs i 60 fps och att dom fixar alla texturer som som aldrig laddade på PS4:an.

Samma här!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av aholman:

Det är väldokumenterat att människor i mindre grupper jobbar mer produktivt som ett lag. Svårare att jobba som ett väloljat team remote, även om det såklart går.

Känns som 7r e1är en sån liten del av original ff7. Jag vill vänta och köpa alla delar. Antar att jag kan vänta till ps6 i den här takten dock!!

Ja, det är ju nästa del som spelet egentligen börjar med världakartan och allt. Så det känns som vi får vänta bra många år innan alla episoder är släppta. Om nu de inte gör stora förändringar, skippar världskartan och gör en mer linjär upplevelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Divion:

Förövrigt var spelet skit tyvärr. Originalet är en oslagbar klassiker, som var omöjlig att toppa och/eller dra jämt med från första början.

Tycker tvärtom att denna remake slår originalet med häst längder.
Har du ens spelat originalet på senaste tiden eller är du bara nostalgisk?

Backloggens befriare
Skrivet av herrPuffy:

Jag lirade spelet på PS4a, har nu ett xbox series X. Skulle verkligen vilja se fortsättningen till xbox, men antar att detta är en exklusivit för alltid, inte sant? Får skylla mig själv i så fall!

Så som jag har uppfattat det är exklusiviteten tidsbegränsad.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd
Skrivet av Neverwild:

Tycker tvärtom att denna remake slår originalet med häst längder.
Har du ens spelat originalet på senaste tiden eller är du bara nostalgisk?

Fast vad är det vi jämför? En liten bit från originalet som dragits ut till 40 timmar, paddad till tusen och med en helt ny storyline? Dock spelar jag hellre igenom originalets Midgar-del åtta gånger i rad än att köra igenom denna "remaken" en enda gång till, inget snack.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tycker tvärtom att denna remake slår originalet med häst längder.
Har du ens spelat originalet på senaste tiden eller är du bara nostalgisk?

Har du en spelat originalet? För det enda remaken gör bra är Grafik och strider (dock gillar jag turn based och inte ADHD action stider). De har ju helt förstört pacingen och storyn i remaken. Dragigt ut Midgar delen från 5-7timmar till 30-40 timmar. Slängt in plot ghosts och Sephiroth där de inte hör hemma. Sedan slutet är det sämsta jag sett.

Sedan bestämmer spelet om hur du ska utforska kartan. Har du en karaktär med dig och går åt fel håll så får du ett stort varnings tecken. Alla ställen där du blir tvingad till att gå igenom en smala väggar eller krypa under en smal gång och gå 10 gånger långsammare.

Jag spelade originalet direkt efter Remaken. Och det är fortfarande 100 gånger bättre än Remake när det gäller pacing, gameplay och story.

Jag gissar på att du är en som blir impad av grafiken och flashiga striderna. Du har säkert bara testat eller sett originalet men aldrig spelat det. För de flesta som kört originalet erkänner att Remaken har padding, pacing och story problem.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tycker tvärtom att denna remake slår originalet med häst längder.
Har du ens spelat originalet på senaste tiden eller är du bara nostalgisk?

Vad kul att du tyckte om remaken. Ang om jag har spelat originalet så spelade jag det efter jag körde igenom remaken för ca 6 månader sedan.
Det finns saker dom gör bra i remaken men det mesta är tyvärr åt det sämre hållet. Det största problemet är att dom drar ut på allt bara för att.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Har du en spelat originalet? För det enda remaken gör bra är Grafik och strider (dock gillar jag turn based och inte ADHD action stider). De har ju helt förstört pacingen och storyn i remaken. Dragigt ut Midgar delen från 5-7timmar till 30-40 timmar. Slängt in plot ghosts och Sephiroth där de inte hör hemma. Sedan slutet är det sämsta jag sett.

Sedan bestämmer spelet om hur du ska utforska kartan. Har du en karaktär med dig och går åt fel håll så får du ett stort varnings tecken. Alla ställen där du blir tvingad till att gå igenom en smala väggar eller krypa under en smal gång och gå 10 gånger långsammare.

Jag spelade originalet direkt efter Remaken. Och det är fortfarande 100 gånger bättre än Remake när det gäller pacing, gameplay och story.

Jag gissar på att du är en som blir impad av grafiken och flashiga striderna. Du har säkert bara testat eller sett originalet men aldrig spelat det. För de flesta som kört originalet erkänner att Remaken har padding, pacing och story problem.

Jag har spelat originalet 3 gånger.
Jag är tvärtom, bryr mig inte ett dugg om grafik utan det är story och gameplay som är det viktiga.

Bara för att jag föredrar ett nytt bättre spel enligt mig så försöker du hitta på massa saker om mig.

När du spelade om originalet så antar jag du spelade det som det släpptes? Så inga mods osv.

Medlem
Skrivet av Divion:

Vad kul att du tyckte om remaken. Ang om jag har spelat originalet så spelade jag det efter jag körde igenom remaken för ca 6 månader sedan.
Det finns saker dom gör bra i remaken men det mesta är tyvärr åt det sämre hållet. Det största problemet är att dom drar ut på allt bara för att.

Jag tyckte man fick en bättre midgar story och lära känna karaktärerna bättre.
Sen om resterande delar kommer hålla upp lika bra som originalet får vi se när det släpps.

Visst finns det problem med spelet men det finns det i alla spel. Jag väljer att se mer dom positiva sakerna istället för negativa.

Medlem

Dags att visa upp del 2 nu. Del 1 är ju nästan bara en prolog för vad som väntar när man kommer ut ur Midgar och spelet öppnar upp sig på allvar. Visa oss lite scener från Kalm, Nibelheim, Junon och Cosmo Canyon.

Jag föredrar också originalet i ärlighetens namn. Dels pga nostalgi, men även för att det flyter på bättre. Remaken känns för utdragen emellanåt, Midgar höll inte för 30-40 timmars speltid. När Square nu hade så mycket speltid att bjuda på, kunde de istället vigt några av alla dessa timmar åt att låta oss se mer delar av Midgar som vi inte sett förr. Vi fick följa med hem till Jessie och det var ett fantastiskt parti. Jag hade velat se mer sådant.

Skribent
Skrivet av Earthscum:

Har du en spelat originalet? För det enda remaken gör bra är Grafik och strider (dock gillar jag turn based och inte ADHD action stider). De har ju helt förstört pacingen och storyn i remaken. Dragigt ut Midgar delen från 5-7timmar till 30-40 timmar. Slängt in plot ghosts och Sephiroth där de inte hör hemma. Sedan slutet är det sämsta jag sett.

Sedan bestämmer spelet om hur du ska utforska kartan. Har du en karaktär med dig och går åt fel håll så får du ett stort varnings tecken. Alla ställen där du blir tvingad till att gå igenom en smala väggar eller krypa under en smal gång och gå 10 gånger långsammare.

Jag spelade originalet direkt efter Remaken. Och det är fortfarande 100 gånger bättre än Remake när det gäller pacing, gameplay och story.

Jag gissar på att du är en som blir impad av grafiken och flashiga striderna. Du har säkert bara testat eller sett originalet men aldrig spelat det. För de flesta som kört originalet erkänner att Remaken har padding, pacing och story problem.

Nu är jag inte helt lika kritisk som du. Men jag håller med om att story är utdragen, och även om jag såg framemot att få utforska Midgar mer, så tycker jag pacing blev helt off.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jag har spelat originalet 3 gånger.
Jag är tvärtom, bryr mig inte ett dugg om grafik utan det är story och gameplay som är det viktiga.

Bara för att jag föredrar ett nytt bättre spel enligt mig så försöker du hitta på massa saker om mig.

När du spelade om originalet så antar jag du spelade det som det släpptes? Så inga mods osv.

Jag drog en slutsats. Har bara sett spelare som aldrig kört originalet gilla "Remaken" och då är du en av de få som tycker Remaken gör ett bättre jobb än originalet vad gäller Story och pacing. Men det kanske beror på när du körde originalet? Storyn är viktigast jag håller med men det är den som är helt förstörd från originalet och så utdragen. Kanske du ville ha något nytt. Det ville inte jag. Jag blev såld en "Remake" inte en "Reboot" eller ett nytt spel som utspelar sig i en annan "Timeline".

Du kanske kan se förbi all padding och dålig pacing och en ändrad story. Som plot ghosts. Som är värre enligt mig. Men det kan inte jag.

Jag har kört originalet c:a 20 gånger under mitt liv. Och ja, jag kör aldrig med mods då jag gillar den gamla grafiken mer än hur moddarna ändrar den. Det håller fortfarande. Där finns det en delad mening. Folk som gillar det eller folk som tycker det är överhypat. Med remaken är det som 25/25/25/25 split. 25% gillar det. 25% Gillar det men erkänner att det har dålig pacing story. 25% Gillar det inte p.g.a dålig pacing, story. Och 25% Föredrar originalet p.g.a pacing, story.

Du kanske är hypad efter slutet när det står "The Unknown Journey Will Continue" Vilket i princip betyder "We are changing the story" Men för min del kommer jag inte köpa del-2.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag hade supersvårt för FF7R rent konceptuellt efter första genomspelningen (se min tråd om ämnet) och stör mig fortfarande på en del av ändringarna. Fate ghosts, att de introducerar Sephiroth så mycket så tidigt, att de skohornar in en Advent Children-fight i denna första del, etc.

Samtidigt så gillar jag gameplayet och hade kul med själva spelet i sig och jag måste erkänna att det här med att Aerith "vet saker" den här gången är lite spännande. Så jag kommer nog köpa nästa del och en PS5-version av del ett vore inte heller fel, till rätt pris.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Spelet känns som att det är gjort med glimten i ögat, och det är inte utan sina problem. Men jävlar vad bra det är när det är som bäst. Frågan är hur bra fortsättningen blir, men den här första delen gjorde mig jävligt sugen på nästa Final Fantasy.

Medlem

Det jag gillar med remaken är grafiken, att karaktärerna har blivit så mycket mer levande, spelsystemet, materiasysyemet, musiken (förutom en del låtar) och många delar av spelet som är fantastiska.

Det jag ogillar är vissa av de ändringar som har gjorts. Men jag stör mig nästan mer på att musik har bytts ut i vissa viktiga scener än att storyn ändrats. Ett par exempel är att i originalet spelas Anxiety precis innan man träffar Aeris för första gången. I remaken är det någon fartfylld actionmusik. På tågkyrkogården är Anxiety återigen utbytt mot ny musik. Anxiety är för mig den bästa låten i spelet och en av de viktigaste också. Den är med i remaken förvisso, men inte på samma ställe och i samma syfte. Även On that day 5 years ago har förskjutits. Den är med ett antal gånger i originalet, hör dyker den bara upp helt kort när Cloud ligger och vilar. Jag hoppas innerligt att dessa två stycken används mer i kommande delar.

Sedan är ju spelet för utdraget. Delar som i originalet tar några minuter, som kloakerna eller tågkyrkogården har här dragits ut till bristningsgränsen. Och Sephiroth dyker upp alldeles för tidigt och för ofta. Och sedan en del märkliga scener som att Barrett blir dödad och sedan återuppstår. En splittrad upplevelse, men jag tycker nog att det är värt 8 av 10 i betyg.

Medlem
Skrivet av Dex:

Hmm är rätt säker på att där inte finns någon PS5 uppgradering på playstation store. Däremot finns det en FF7R uppgradering för 200kr, men den uppgraderar bara till deluxe edition.

Har du det till PS4 är det bara att starta det på din PS5

Super, då förstår jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Så som jag har uppfattat det är exklusiviteten tidsbegränsad.

Jaha okej, najs! Såg på xbox gamepass att det finns en del övriga Final Fantasy spel, men när jag hade förstått att Final Fantasy 7 var exklusivt fick det mig att undra om det var en standard för spelserien. Har själv aldrig spelat andra spel från serien tidigare, så har inte reflekterat så mycket, men kul att detta kanske kommer till xbox iaf!

1
Skriv svar