Star Wars Jedi: Fallen Order optimerat för next-gen

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order optimerat för next-gen

Spelet borde nu se bättre ut på Xbox Series och Playstation 5.

#star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

”Upp från 45-fps” bra när EA inte själva vet vilken bilduppdateringsfrekvens spelet kördes i tidigare... Hur som så är det här ett spel som var före sin tid och därför såg ut som skräp på konsolerna jämfört med PC. Kanske får konsolspelare nu en mer vettig upplevelse. Ska testa på Series X när jag kommer hem!

För övrigt tror jag att du menar ”prestandaläget” och inte ”presentationsläget”.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tobhah:

”Upp från 45-fps” bra när EA inte själva vet vilken bilduppdateringsfrekvens spelet kördes i tidigare... Hur som så är det här ett spel som var före sin tid och därför såg ut som skräp på konsolerna jämfört med PC. Kanske får konsolspelare nu en mer vettig upplevelse. Ska testa på Series X när jag kommer hem!

För övrigt tror jag att du menar ”prestandaläget” och inte ”presentationsläget”.

Haha! I presentationsläget använder man en overhead och manuellt byter bild.


signatur
Medlem

Nice, ska testas


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

trodde inte pas5 var så pass svagare än Xboxen, samma sak händer i WZ, på xboxen kan det köras upp till 120 fps, medans på ps5 är det up till 60.. kanske bättre på att vänta tills ps5 pro

jbx
Medlem

Varför orkar inte ps5 med 4K 60fps på ett gammalt spel? De verkar ju inte ens förbättrat grafiken utan enbart lite smått ökat fps och upplösningen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@Stingshot och @jbx, jag tror mera det beror på programmering än styrka från konsollen. Se tillexempel hur rocket league utvecklarna informerade oss ang samma sak.

"Enabling 120Hz on Xbox Series X|S is a minor patch," explained Psyonix, "but enabling it on PS5 requires a full native port due to how backwards compatibility is implemented on the console, and unfortunately wasn’t possible due to our focus elsewhere."


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Stingshot:

trodde inte pas5 var så pass svagare än Xboxen, samma sak händer i WZ, på xboxen kan det köras upp till 120 fps, medans på ps5 är det up till 60.. kanske bättre på att vänta tills ps5 pro

Eller Ps6. Eller Ps7. Eller Ps8...;-}

jbx
Medlem
Skrivet av b0ne:

@Stingshot och @jbx, jag tror mera det beror på programmering än styrka från konsollen. Se tillexempel hur rocket league utvecklarna informerade oss ang samma sak.

"Enabling 120Hz on Xbox Series X|S is a minor patch," explained Psyonix, "but enabling it on PS5 requires a full native port due to how backwards compatibility is implemented on the console, and unfortunately wasn’t possible due to our focus elsewhere."

Aha, tack för info!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kul, jag kunde dra ner den till min XSX nyss. Jag har inte kommit långt alls, och då började jag på min One S.

Medlem

Körde spelet på one s fram till jag klarat tåguppdraget i början sen sparade jag det för jag ville vänta på min Series x, men glömt bort det kanske var lika bra så denna patchen han släppas.
Tack för påminnelsen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag som klarade ut det opatchat på PS5 i mellandagarna 😛

Aja, bra spel oavsett!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Känns som Microsoft betalar för den andra ska ha det sämre

Medlem

Är det bara jag som inte gillar Fallen Order? Hela spelet känns som en enda hinderbana i olika miljöer och striderna känns bara sådär.

Men trevligt med en next-gen uppdatering för dem som gillar spelet.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Är det bara jag som inte gillar Fallen Order? Hela spelet känns som en enda hinderbana i olika miljöer och striderna känns bara sådär.

Men trevligt med en next-gen uppdatering för dem som gillar spelet.

Nej jag tyckte det var riktigt tråkigt. Soldater står å väntar på konstiga platser känns så larvigt utplacerade som något slags td spel. Sjukt trist!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Keima:

Känns som Microsoft betalar för den andra ska ha det sämre

Mhm, och 5G ger Covid-19, ödlefolket styr världen och jorden är platt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Jag som klarade ut det opatchat på PS5 i mellandagarna 😛

Aja, bra spel oavsett!

Själv så han jag med ca 70% i mellandagarna, men har lite kvar eftersom att jag lirar det med kompis som bor rätt långt bort.
Elgiganten sålde disk versionen för 230Kr vid Black friday

Riktigt trevligt på PS5 faktist och kul att det nu fick en patch.
Jag hade dock väntat ifall jag vetat att en patch var på gång.

En sak som jag dock saknar är uppdatering för lagringen, även om det tydligen går snabbare på PS5 så är det ändå rätt långa laddningstider.
Undra hur mycket extra arbete som krävs för kompabilitet med hög lagringshastighet, måste man nästan bygga hela spelet från grunden för det? Kommer Control och Cyberpunk också bli utan stöd för det?

Tråkigt om det blir så, eftersom att det är en stor feature för de nya konsolerna.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mhm, och 5G ger Covid-19, ödlefolket styr världen och jorden är platt.

Finns redan artiklar som bevis så antagligen stämmer det!

1
Skriv svar