Machine Games fortsätter nazipiskandet - gör Indiana Jones-spel!

Medlem
Frilansare
Skrivet av johanAndersson:

Varför tänker du att det blir ett FPS? Vart står det?

Nä, tänker bara att det är en av de vägar de kan gå. Har ingen aning!

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Är rädd för att det här kan bli skräp.

Deras spel har blivit sämre och sämre sedan New Order succén.

Det senaste Wolfenstein-spelet var så uselt att man trodde att det var ett skämt.

Hoppas de fokuserar mer på att utforska än att spöa nazister från början till slut.

Jag får lite känslan av att de var lite trötta på Wolf när de gjorde sista spelet. Så förhoppningsvis blir detta en nytändning. De besitter ju trots allt talang, vilket de bevisat tidigare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är eld och lågor över det här. Hoppas verkligen det blir bra.

Skrivet av T.Mani:

Äntligen! Jag har fan väntat på ett Indinana Jones-spel sedan det nedlagda "Indiana Jones and the Staff of Kings" som skulle kommit till PS2. Hoppas, HOPPAS detta blir bra!

Det släpptes och jag har det. Är ett försök att göra Indiana Jones i samma stil som Uncharted. Är enligt mig i alla fall lite mindre repetitivt jämfört med förlagan men väldigt långt ifrån något mästerverk. Är lite mer likt ett arkadspel än man kanske vill ha i ett spel med Indy. Utforskandet lyser med sin frånvaro.

Håller fortfarande Fate of Atlantis som det bästa spelet någonsin alla kategorier. De efterföljande Indy spelen har varit ganska mediokra i mitt tycke. Emperor's Tomb hade riktigt kul fysik men inte mer än så. Kan de fånga magin från Atlantis överfört till modern 3D så vore jag i himmelriket.

Inaktiv
Skrivet av johanAndersson:

Den grafiska stilen de visade påminner om point-and-click spel. Antar att det inte kommer vara det, men jag fick verkligen den känslan av stilen.

Jodå. Fps är point-and-click spel. Man upprepar bara "use gun on Nazi".

Kul nyhet!

NuZ
Testpilot

Bor ju i Uppsala så kanske åka till Gränby och knacka på. ”Tja är testpilot på FZ, skulle gärna testpilota spelet” 🤔


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skall bli kul att se vad det blir i alla fall, FPS sedan finns det speglar ibland? Det kommer väl ut lagom till nya filmen, även om det säkert inte har med den att göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

will be executive produced by Todd Howard

Hmmm :/

Medlem

Älskar denna studio och det dom gjort. Wolfensteinserien är nog bland det roligaste shooters jag kört.
Är inte jättepepp på Indiana jones överlag men tror att det kan göra ett intressant spel ändå

Medlem

Hoppas de verkligen vågar göra ett point and click spel!


signatur

IDKFA

Medlem

Nu kommer 10 miljon kronors frågan. Är det Xbox exklusivt? Bonus fråga 1. Skulle du, just du, bli arg på Microsoft om det vore exklusivt? Bonus fråga 2. Har Xbox fortfarande inga spel?

Medlem

Hade kunnat bli ett jättekul RPG eller action-RPG,men finns det någon möjlighet alls att ett sånt här spel i modern tid skulle kunna göras som annat än ett "filmspel" fullt av scriptade sekvenser, rälskänsla och cutscenes?

Medlem

Jag får mest tankar på Fate of Atlantis. Det var tider det, Lucasarts guldålder.

Får se om det här blir nåt bra men Indiana Jones känsla eller mest skit.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu kommer 10 miljon kronors frågan. Är det Xbox exklusivt? Bonus fråga 1. Skulle du, just du, bli arg på Microsoft om det vore exklusivt? Bonus fråga 2. Har Xbox fortfarande inga spel?

1. Microsoft äger studion och släpper goivetvis spel till de plattformar de själva väljer. Personligen tycker jag att det är rätt surt när en spelserie som tidigare släppts på en plattform slutar släppas till denna. Detta är dock en ny spelserie och jag ser därför ingen anledning till att bli arg om det inte släpps till Playstation. Däremot hoppas jag givetvis att den släpps till PS då Machine Games Wolefnstein-spel var det enda från Bethesda som jag gillade förra generationen.
2. Xbox har alltid haft en massa spel. Deras exklusiva spel från förra generationen var dock helt ointressanta för mig.

Hur kommer du betala de där 10 miljonerna till mig? Swish? Banköverföring? Checkhäfte? Revers?

jbx
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu kommer 10 miljon kronors frågan. Är det Xbox exklusivt? Bonus fråga 1. Skulle du, just du, bli arg på Microsoft om det vore exklusivt? Bonus fråga 2. Har Xbox fortfarande inga spel?

2. Till Series X, nope..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

NuZ
Testpilot
Skrivet av jbx:

2. Till Series X, nope..

Call of the Sea, Gears mfl. Har fått X/S uppdateringar med 120fps osv. Så visst finns det spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kommer nog till PS5 också. Det är trots allt ett Lucasfilms Games spel. Tror nog inte dom skippar chansen till att nå ut till den största skaran spelare.

Medlem

Gillar verkligen Wolfenstein-serien, utan att ha spelet det sista på grund av mottagandet det fick. Svårt att toppa TNO.

Känslan är att det blev lite för högt tempo.

2014 - The New Order
2015 - The Old Blood (exp)
2016 - Quake: Dimension of the Past
2017 - Wolfenstein II: The New Colossus
2019 - Wolfenstein: Youngblood & Wolfenstein: Cyberpilot

Måste vara svårt att hålla lågan uppe med så många spel på kort tid.

jbx
Medlem
Skrivet av NuZ:

Call of the Sea, Gears mfl. Har fått X/S uppdateringar med 120fps osv. Så visst finns det spel

Ja jo men exklusiva spel finns de inte många, ps5 har också väldigt snålt men det finns.

Att inte Ms kunde tajma och få ut ett nytt Halo, Gears eller Forza till releasedagen är märkligt.

Jag spelar Forza Horizon just nu för de fick en nice X/S uppdateringen men de är några år vid de här laget.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

NuZ
Testpilot
Skrivet av jbx:

Ja jo men exklusiva spel finns de inte många, ps5 har också väldigt snålt men det finns.

Att inte Ms kunde tajma och få ut ett nytt Halo, Gears eller Forza till releasedagen är märkligt.

Jag spelar Forza Horizon just nu för de fick en nice X/S uppdateringen men de är några år vid de här laget.

Medium den 28e är nog guld!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem
Skrivet av NuZ:

Medium den 28e är nog guld!

Yes! Redan förladdat på Series X med gamepass.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Popski:

1. Microsoft äger studion och släpper goivetvis spel till de plattformar de själva väljer. Personligen tycker jag att det är rätt surt när en spelserie som tidigare släppts på en plattform slutar släppas till denna. Detta är dock en ny spelserie och jag ser därför ingen anledning till att bli arg om det inte släpps till Playstation. Däremot hoppas jag givetvis att den släpps till PS då Machine Games Wolefnstein-spel var det enda från Bethesda som jag gillade förra generationen.
2. Xbox har alltid haft en massa spel. Deras exklusiva spel från förra generationen var dock helt ointressanta för mig.

Hur kommer du betala de där 10 miljonerna till mig? Swish? Banköverföring? Checkhäfte? Revers?

Microsoft äger inte Bethesda än. Så Microsoft kan inte säga vad Bethesda ska och inte ska göra. Dem jobbar mest troligt på Wolfenstein 3. Och Indiana Jones är 3-4 år bort och är mest troligt exklusivt. Om inte helt så tidsexklusivt. Men också en Xbox Games Studios spel och är i Game Pass dag 1. Så snälla Xbox Games Studios släpp era spel på PlayStation.

12
Skriv svar