Fram med spåkulan och betygsätt spelåret 2021

Robot
Fram med spåkulan och betygsätt spelåret 2021

Vi står bara vid startgroparna men hur kommmer vi titta tillbaka på detta år om tolv månader?

#snabbkollen


Medlem

Om Outriders är vad jag hoppas på så blir 2021 mycket bättre 🙏🏻

Medlem

Det är ju först nu den nya generationen börjar på allvar, så jag tror att det kan bli bra. Med titlar som Kena, Horizon II, Final Fantasy XVI och God of War: Ragnarok under året så ska det mycket till för att man ska bli besviken. Sen får vi ju även massor av Yakuza på PC, ett nytt Tales, Halo Infinite och kanske till och med någon enstaka first-party titel från Nintendo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Fragtjuv

Jag tycker att 2020 var ett helt okej spelår och tror väl att det blir ungefär samma med 2021!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gnällkuk
Skrivet av joelthor100:

Jag tycker att 2020 var ett helt okej spelår och tror väl att det blir ungefär samma med 2021!

Samma här, tror vi kommer se en del förseningar och de "riktiga" next-gen titlarna för konsolerna tror jag inte hinner bli redo i år, tappa-hakan-spelen kommer nog 2022. 2020 var absolut ändå ett bra spelår men 2019 var starkare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det är ju först nu den nya generationen börjar på allvar, så jag tror att det kan bli bra. Med titlar som Kena, Horizon II, Final Fantasy XVI och God of War: Ragnarok under året så ska det mycket till för att man ska bli besviken. Sen får vi ju även massor av Yakuza på PC, ett nytt Tales, Halo Infinite och kanske till och med någon enstaka first-party titel från Nintendo.

Det tar 2-3 år för den nya generationen att börja på allvar.

Medlem

2020 var ingen höjdare, om vi under 2021 får Baldur's Gate, Elden Ring och/eller eller Starfield så är det god chans att detblir bättre

Medlem

Släpps God of War: Ragnarök och Far Cry 6 är bra så tror jag de kan bräcka 2020 men Valhalla, Last of us 2 och Ghost of Tsushima med lira andra spel va riktigt bra alltså. Tyckte 2020 var betydligt bättre än 19.

Frilansare

F*n vad positiva ni är! Jag har farhågor. Lär bli måånga förseningar.

Medlem

Bättre såklart!

* God of War: Ragnarök
* Ratchet & Clank: Rift Apart

De två första ordentliga next-gen konsolspelen typ?

Medlem

Svårt att tro att 2021 kommer toppa 2020, Last of us 2, ghost of tsushima, spiderman, cyberpunk(ok kanske inte riktigt vad det skulle bli)

Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

F*n vad positiva ni är! Jag har farhågor. Lär bli måånga förseningar.

Tror på samma tyvärr därför röstade jag "sämre". Har heller inget datum för Elden Ring ännu och det är väl de enda spelet som kan rädda 2021?

Medlem

Ingen aning, min spåkula är trasig.

Det kommer (förhoppningsvis) vara fler personer som har mindre tid att spela spel 2021 än förra året. Men de kanske kommer se det mer som en lyxig avkoppling än något för att minska tristessen.

Medlem

Jämfört med 2020 kan det väl inte bli så mycket sämre i alla fall.

Medlem

2020 hade Cyberpunk så det blir svårt att toppa det. Det skall vara om det släpps en massa bra DLC till Cyberpunk och Bethesda släpper Starfield.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

2021 känns betydligt svagare än 2020. Tror på många förseningar också.

Medlem

2021 har Mass Effect remastern och förhoppningsvis Baldurs Gate 3 samt GW2 expansion. Bara det blir nog bättre än något som 2020 bjöd på.

Medlem

Jag gissar på väldigt många förseningar på grund av covid-19, det är nog först nu det kommer märkas ordentligt. Därför tror jag på ett sämre spelår än 2020.

1
Skriv svar