Svenska Massive ska göra open world-spel – i Star Wars-universumet

Robot
Svenska Massive ska göra open world-spel – i Star Wars-universumet

Från The Division till en galax långt, långt borta.

#massice, #open-world, #star-wars, #ubisoft


Inaktiv

JA! Snowdrop känns som klippt och skuren för ett vackert Star Wars!

Medlem

SPÄNNANDE!!!!
I en galax när när oss, typ här i vintergatan.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Oj!

Pangnyhet som jag inte såg komma.
Spännande!

Medlem

så är EA:s tid med star wars över nu? hur såg den dealen ut?

Medlem
Skrivet av superlim:

så är EA:s tid med star wars över nu? hur såg den dealen ut?

Deras ensamrätt löper ut 2023, uppenbarligen blir det inte förnyat.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Deras ensamrätt löper ut 2023, uppenbarligen blir det inte förnyat.

kul! inte för att jag har några hopp för ubisofts spel, men nu finns det väl en chans för ett kotor3 från en vettig studio iaf.

Medlem

Heh, Open World spel lämnar inga höga förhoppningar alls längre.
Hoppas dom lärt sig av andra när dom släpper sitt spel.

Medlem

Star Wars Galaxies pre-"patchen" är typ den bästa mmo-upplevelsen jag någonsin haft. Hoppas innerligt att de gör något liknande. Storslaget med frihet att välja sin egen väg att gå bortom den standardiserade mmo-upplägget med raids, pvp och grinding.

Medlem

Det förra SW mmo:et var inge vidare. Alltså, jo - att spela igenom med en karaktär en gång.
jag gillade systemet när man vara flera spelare med i en dialog - men andra gången man spelade så blev det mest att trycka vidare hela tiden. Sen tyckte jag det var helt för många Jediaktiga yrken. Det var väl ungefär hälften som var det?

Nåja. Galaxies var småkul, så det borde gå att göra ett bra SW mmo.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om "open world" innebär att man åker runt mellan lite olika planeter med stora öppna vidder (tänk att dra fram i en snabb speeder på tatooine t.ex.) så är jag pepp. Är pepp oavsett iofs men.

Medlem

Massive är en studio som egentligen har så sjukt mycket potential, dom gör spel som skulle kunna vara GOTY men saknar den där lilla edgen för att det ska bli perfekt. Ska deras Starwars spel vara likt destiny/division så vore det fantastiskt men snälla Massive ta hjälp ifrån erfarna spelare för att balansera loot/endgame osv, DÅ kan ni göra ett perfekt online looter shooter spel...

Frilansare
Skrivet av EYEtriforce:

Massive är en studio som egentligen har så sjukt mycket potential, dom gör spel som skulle kunna vara GOTY men saknar den där lilla edgen för att det ska bli perfekt. Ska deras Starwars spel vara likt destiny/division så vore det fantastiskt men snälla Massive ta hjälp ifrån erfarna spelare för att balansera loot/endgame osv, DÅ kan ni göra ett perfekt online looter shooter spel...

Jag tänker mest: måtte det INTE bli en looter-shooter!

Testpilot

När Star Wars äntligen slipper EA: s händer så blir det istället Ubisoft som tar över. Hmm tyvärr inte alltför pepp men får ge det en chans när det kommer.

Grymt!

Division 2 var ett bra spel, första Division var hemskt. Hoppas bara det inte blir så grindigt som endgame var i Division 2, kan de tona ned det och skapa mer dynamisk och spännande fighting sekvenser så kan det bli bra!

Medlem

The Division i starwars setting...MUMS!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget fan av Division-spelen, men det beror mer på personlig smak. Som hantverk känns de rätt gedigna, så förhoppningsvis kan det bli något intressant av detta.

Medlem

I en galax långt långt borta... och förhoppningsvis lika långt borta från min plånbok i form av oändliga microtransactions och pay2win... då blir jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Inget fan av Division-spelen, men det beror mer på personlig smak. Som hantverk känns de rätt gedigna, så förhoppningsvis kan det bli något intressant av detta.

första division är faktiskt rätt så bra.

Medlem

Blir det ett Open World eller ett Open World "MMO", det är frågan. Jag är Inte så sugen på The Division upplägget heller,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag tänker mest: måtte det INTE bli en looter-shooter!

These are the loot crates you are looking for.


signatur
Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Massive är en studio som egentligen har så sjukt mycket potential, dom gör spel som skulle kunna vara GOTY men saknar den där lilla edgen för att det ska bli perfekt. Ska deras Starwars spel vara likt destiny/division så vore det fantastiskt men snälla Massive ta hjälp ifrån erfarna spelare för att balansera loot/endgame osv, DÅ kan ni göra ett perfekt online looter shooter spel...

Istället för att ta sikte emot konceptet wow å destiny så tycker jag att dom istället skall ta sikte emot eve och star citizen med ett endgame som man själv bestämmer. Då skulle verkligen en sådan här värld bli levande på riktigt 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

De e la gött o så men hallå! World in conflict två då !

Medlem

Hoppas verkligen på ett otroligt single player äventyr i öppen värld, med bra story, bra karaktärer och en levande värld, det vore något.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Låter bra, men som tidigare skrivits: Ingen looter shooter!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gnällkuk

Jag hade nog inte haft något emot en looter-shooter. Fite me


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag hade nog inte haft något emot en looter-shooter. Fite me

du är ganska hög level, vad har du för loot om jag vinner fighten?

Medlem

Älskar motorn, men snälla snälla snälla, inget mer loot-grindande som i Division. Och se för fasen till att ha bra anti-fusk skydd denna gång

Medlem

Blir en releasetitel till nästa generations konsoler?

Medlem

Hoppas det inte blir en looter-shooter utan ett massivt open-world single player spel. Sedan kan Massives SnowDrop motor göra underverk med grafiken. Det är en utsökt skapelse.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar