Handritade skräckisen Mundaun tar inspiration från folktro

Robot
Handritade skräckisen Mundaun tar inspiration från folktro

Spel med Amnesia-vibbar släpps i mars.

#mundaun, #skräck, #äventyr


Medlem

Bara inte spelet blir svartvitt som i första trailern så kanske jag skulle kunna tänka mig att prova på det. Avskyr personligen svartvita filmer. Avsaknaden av färger gör att jag inte lyckas komma in i filmen. Har aldrig lirat ett spel i endast svartvitt. I need colours.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Cool trailer, men grafikmässigt?

Cred för att texturer är gjorda för hand, men ser inte artistiskt snyggt enligt mig, low poly och massa tiles... mer som ett Ps2 spel.

Då har du missat ett väldigt grymt s/v lir .
Skrivet av CARTMAN:

Bara inte spelet blir svartvitt som i första trailern så kanske jag skulle kunna tänka mig att prova på det. Avskyr personligen svartvita filmer. Avsaknaden av färger gör att jag inte lyckas komma in i filmen. Har aldrig lirat ett spel i endast svartvitt. I need colours.

Limbo från de danska skaparna !
Riktigt bra , uppföljaren (Inside) kom med en gnutta mer färg ,

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Avskyr personligen svartvita filmer.

Jaså? Jag älskar dom skräck är riktigt bra när det är svart/vit. Men det är ju självklart en smaksak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Limbo från de danska skaparna !
Riktigt bra , uppföljaren (Inside) kom med en gnutta mer färg ,

Just ja de spelen. Testade demon av Limbo och det verkade vara välgjort. Äger sedan Inside på Steam som jag aldrig har installerat. Ser bra ut. Men om jag säger så här: Vill inte ha svartvitt i 3D-spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara inte spelet blir svartvitt som i första trailern så kanske jag skulle kunna tänka mig att prova på det. Avskyr personligen svartvita filmer. Avsaknaden av färger gör att jag inte lyckas komma in i filmen. Har aldrig lirat ett spel i endast svartvitt. I need colours.

Lite off-topic här...

Jag skulle i regel också säga att en svartvit film inte är för mig men jag undrar om The Lighthouse skulle kunna ändra på den åsikten, som både är svartvit och i 4:3 format.

Förutsätter dock att du gillar en riktigt mystisk, psykadelisk rysare, helst sent på kvällen och när man kan tillåta sig bli ordentligt uppslukad av filmen.

Kan inte alls tänka mig den filmen med färg eller ens någon annan format än 4:3.
De har verkligen dragit nytta av svartvitt & 4:3 formatet som har öppnat mina ögon för svartvita filmer och är nu en av mina favoritfilmer.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Lite off-topic här...

Jag skulle i regel också säga att en svartvit film inte är för mig men jag undrar om The Lighthouse skulle kunna ändra på den åsikten, som både är svartvit och i 4:3 format.

Förutsätter dock att du gillar en riktigt mystisk, psykadelisk rysare, helst sent på kvällen och när man kan tillåta sig bli ordentligt uppslukad av filmen.

Kan inte alls tänka mig den filmen med färg eller ens någon annan format än 4:3.
De har verkligen dragit nytta av svartvitt & 4:3 formatet som har öppnat mina ögon för svartvita filmer och är nu en av mina favoritfilmer.

https://youtu.be/42_UHhpq530

Tack för tipset. Har kollat på trailern för denna film flera gånger tidigare faktiskt och det ser tyvärr inte ut att vara något för mig personligen men har hört gott om rullen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar