Svenska Massive ska göra open world-spel – i Star Wars-universumet

Medlem

Snälla Massive, gör inte ett nytt FPS spel lika The division eller liknande.

Gör ett open world som sträcker sig mellan planeter och solsystem.
Crafting och annat gott.... Var inte blyga
MMO hade suttit fint.

Alt, ett där du kan lira själv med upp till 20/40 pers. Raids eller tuffare områden där du behöver assistans.

Köpa och sälja prylar mellan spelare gör spel ännu mer intressant. samt crafting och durability på sakerna.

OCH skippa för fan loot boxes och annat Las Vegas skit

Medlem

Grafiskt är the division topp notch och skön känsla när man springer omkring. Så bara de satsar på ett episkt singleplayer spel kan det bli riktigt bra.

Även om jag tycker Dice verkligen satte standarden för det grafiska och ljudbilden i star Wars spel. Ljudet för en imploder är bara så bra. Sen tycker jag Respawn lyckades otroligt bra med Jedi Fallen order.

Skulle vara intressant att se vad Remedy skulle göra med ett spel i star Wars universumet. De fixade fysiken i control med krafter och det hade varit nice att se.

Men trevligt om de kan ge uppdrag till olika utgivare nu för specifika spel så inte samma utgivare måste göra allt.

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

du är ganska hög level, vad har du för loot om jag vinner fighten?

Legendariskt loot.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas på enbart Singelplayer.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Hoppas Massive får fria händer... ryser när jag tänker på vad som kan hända när UBI skall in o kladda.. ..host* Breakpoint *host..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Avstängd

Låter bra att ubisoft får göra ett star wars. Tror det blir kanon!


signatur

PS5 och inget annat.

Geeks Gaming

Ett Ubisoft grind open world spel... Inga höga förväntningar på detta. Sorry massive men the division va en mega besvikelse för mig.

Medlem
Medlem

Håller tummen i fickan och hoppas det blir bra.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av heady89:

De e la gött o så men hallå! World in conflict två då !

Faktiskt!! Fan hade så sjukt kul i första och la ner många timmar i det fram till dom patchade sönder mpläget

Medlem

Kommer väl bli en exakt division känsla med star wars tema a la Dice.

Skrivet av heady89:

De e la gött o så men hallå! World in conflict två då !

F-n det spelades mycket!, skulle vara perfekt som ett mobilspel nu till paddan


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ja det kan ju inte bli tristare än vad EA:s studios har klämt ur sig under tiden man haft SW-licensen (jag har inte spelat Fallen Order). Hoppas också att vi slipper en "looter shooter".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av I am Grööt:

Ja det kan ju inte bli tristare än vad EA:s studios har klämt ur sig under tiden man haft SW-licensen (jag har inte spelat Fallen Order). Hoppas också att vi slipper en "looter shooter".

Fallen Order är dock trevligt, och motsatsen till en liter shooter. Ingår i Game Pass!


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

första division är faktiskt rätt så bra.

Instämmer, jag gillade första spelet skarp! Tycker det tappade jättemycket när det gick ifrån vintertemat i 2an.
Första har en så härlig stämning när man bara springer runt i staden.

Helt okej story också, spelade igenom det 2 gånger och påbörjade en tredje


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ju mer jag tänker på det så kan detta bli riktigt bra!
Vanligtvis tycker jag Ubisofts open-world spel är rätt trista men klistra på star wars och det känns som det blir en perfekt matchning!

Jedi's Creed eller nått sånt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_326114:

JA! Snowdrop känns som klippt och skuren för ett vackert Star Wars!

Snowdrop har redan använts i ett rymdspel från Ubisoft, nämligen Starlink: Battle for Atlas. Som faktiskt är ett helt ok spel om man bortser från storyn gjord för 6-åringar.

Medlem

Hoppas bara inte det blir nå skit som The Division där fiender har hur mycket liv som helst och allt bygger på stats.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Hoppas bara inte det blir nå skit som The Division där fiender har hur mycket liv som helst och allt bygger på stats.

Om man spelar som Stormtrooper spelar det ingen roll hur mycket liv fienderna har, man missar ju allt ändå.


signatur
Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

The Avatar Project borde ju komma ut före detta projekt så det återstår att se hur det blir, först.

Skrivet av EYEtriforce:

Massive är en studio som egentligen har så sjukt mycket potential, dom gör spel som skulle kunna vara GOTY men saknar den där lilla edgen för att det ska bli perfekt. Ska deras Starwars spel vara likt destiny/division så vore det fantastiskt men snälla Massive ta hjälp ifrån erfarna spelare för att balansera loot/endgame osv, DÅ kan ni göra ett perfekt online looter shooter spel...

Jag tror inte det spelar någon roll vad någon här säger, det här hände ju för 4 år sedan men inte blev tvåan så mycket bättre, själva världen alltså.
https://www.fz.se/nyhet/267437-ak-till-usa-och-hjalp-massive-...

De som spelar Division allt annat än endgame fokuseras inte på, då de flesta som grindar skiter i hur vägen dit känns realistisk.

Skrivet av Fr0gg0.:

Hoppas bara inte det blir nå skit som The Division där fiender har hur mycket liv som helst och allt bygger på stats.

Det är ju det minsta problemet med Division, det är allt runtomkring som är märkligt, men det är väl bara min åsikt, och det fortsätter med WoNY som jag köpte på black week, men en eloge till mer hänglås och man bygger på höjden.

Medlem

Kul! Håller tummarna för att detta blir fantastiskt. The Division är ett vackert och atmosfärigt spel med bra gameplay.

Medlem

Kan inte vara sämre än alla star wars spel som EA har släppt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tycker att EA's svar på det hela är komiskt, bristen på självinsikt är enorm.

"Our talented teams have created some of the most successful games in the history of the Star Wars franchise.."

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fallen Order är dock trevligt, och motsatsen till en liter shooter. Ingår i Game Pass!

Ja det har fått fina recensioner, även här på FZ om jag inte minns fel. Jag hade tänkt plocka upp det på Steams årliga julrea men det blev inte så (blev en massa annat till backloggen istället). Nytt försök nästa rea!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om man spelar som Stormtrooper spelar det ingen roll hur mycket liv fienderna har, man missar ju allt ändå.

Now now, enligt canon har de 77% hit rate. Det är det enda vi behöver gå efter!

Medlem
Skrivet av superlim:

kul! inte för att jag har några hopp för ubisofts spel, men nu finns det väl en chans för ett kotor3 från en vettig studio iaf.

Ja de hade varit på tiden men jag blir lite skygg för microträsket som kan uppstå

Medlem

Jag skulle vilja ha en fortsättning på star wars jedi fallen order. Tokdiggade det och ändå fanns det en massa att förbättra. Men ja, vill ha mer med samma gäng.

Medlem

Får hoppas dom gör det bra så dörrarna för flera utvecklare, *host* FromSoft *host*, får chansen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LinkXLank:

Now now, enligt canon har de 77% hit rate. Det är det enda vi behöver gå efter!

Imperie-propaganda!


signatur
123
Skriv svar