Indiana Jones-fans nagelfar teasern, och spåren leder till Vatikanen

Robot
Indiana Jones-fans nagelfar teasern, och spåren leder till Vatikanen
Medlem

Åh, tänk ett fantastiskt äventyrsspel som Indiana Jones. Min backlogg är hungrig


signatur

K9
:.:

NuZ
Testpilot

Förlåt fader, jag har syndat! Jag längtar och är så sjukt hype efter ett spel som ej har visats mer än en teaser


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag är inget fan av point-and-click (dvs de klassiska indiana spelen), men ett spel om indiana, fast mer i stuk av red dead redemption, fast (mycket) mer linjärt där man får en story berättad för sig (med lite lätt sidequests på plats a, b, c) hade nog varit riktigt trevligt.

Jag är inte lika stort fan av tomb raider å liknande som mest bara är plattform spel dock, men lär väl bli något sånt antar jag. Spännande oavsett å teasern gjorde sitt jobb bra!

Medlem

Ser onekligen intressant ut! Allt med Indiana Jones får per default tummen upp.

Medlem

Jag minns från samtalet mellan xbox och Bethesda som gjordes via ett videosamtal efter att Bethesda hade blivit uppköpta; att Todd Howard hade Indiana Jones relaterade prylar i sin hylla bakom sig under videon! Hittade en nyhet på IGN från igår gällande saken, tydligen är Todd ett hängivet Indiana Jones fan! Vet inte om det har ett samband med detta spel, kanske bara var en tillfällighet, men ganska kul detalj hursomhelst

Medlem

Tyvärr är hypen nära 0 för egen del.

Ett spel som är baserat på en död franchise(inget vettigt material på 32 år), som också redan har flertalet spirituella uppföljare.

Vad ska Indiana Jones tillföra som ska kännas modernt och som tillför något extra till genren?

Näe, jag förstår tyvärr inte hypen.
Kidsen vet nog knappt vad Indiana Jones är och jag har inte hört någon nämna filmerna sen runt 2008 när Crystal skull floppade.
Kanske att karaktären har nämnts för att beskriva genren av spel, men inte mycket mer än så.

Vem ska ens göra rösten till Indi i spelet, Troy Baker?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tyvärr är hypen nära 0 för egen del.

Ett spel som är baserat på en död franchise(inget vettigt material på 32 år), som också redan har flertalet spirituella uppföljare.

Vad ska Indiana Jones tillföra som ska kännas modernt och som tillför något extra till genren?

Näe, jag förstår tyvärr inte hypen.
Kidsen vet nog knappt vad Indiana Jones är och jag har inte hört någon nämna filmerna sen runt 2008 när Crystal skull floppade.
Kanske att karaktären har nämnts för att beskriva genren av spel, men inte mycket mer än så.

Vem ska ens göra rösten till Indi i spelet, Troy Baker?

men sluta vara så bitter ? usch.....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men sluta vara så bitter ? usch.....

Haha, ja, jag kanske bara är lite trött.
Det kanske blir en trevlig reboot eller något, jag känner mig dock inte så kreativ i hur dem kommer lösa detta på ett bra sätt.

En lösning är väl ifall Harrison Ford gör en berättar röst och att man får en tillbakablick från när karraktären var yngre, det skulle väl vara ett sätt att göra övergången till reboot med ny voiceactor eller ny skådeapelare i kommande film kanske.
I spelen eller filmerna efter det så har man förhoppningsvis accepterat de nya talangerna och då behöver han ju inte vara med längre.

Så det är väl kanske inte omöjligt

Medlem

Vet inte om det är uttalat ännu vad det ska vara för typ av spel, men ett Indiana Jones ála Wolfenstein av Machinegames hade varit riktigt najs

Medlem

Vatikanen och Mussolini? Hypen bara växer. Hoppas de vågar gå hela vägen i stil med Dan Brown.

Skrivet av Fearnox:

Vem ska ens göra rösten till Indi i spelet, Troy Baker?

Gissar på Doug Lee vilket vore underbart som vanligt.

Inaktiv

Såg nu via Harrison Ford IMDB sida att det kommer släppas en Indiana Jones film nästa år, kanske inte orimligt att dom går lite hand i hand?

Medlem

Jag hade oförskämt kul med Indiana Jones and the Infernal Machine som pöjk, så jag vill vara hoppfull!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag är mer intresserad av Iniana och Star Wars-spel än nya filmer eller ännu värre, hundra spinoff-serier.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Haha, ja, jag kanske bara är lite trött.
Det kanske blir en trevlig reboot eller något, jag känner mig dock inte så kreativ i hur dem kommer lösa detta på ett bra sätt.

En lösning är väl ifall Harrison Ford gör en berättar röst och att man får en tillbakablick från när karraktären var yngre, det skulle väl vara ett sätt att göra övergången till reboot med ny voiceactor eller ny skådeapelare i kommande film kanske.
I spelen eller filmerna efter det så har man förhoppningsvis accepterat de nya talangerna och då behöver han ju inte vara med längre.

Så det är väl kanske inte omöjligt

Äh harrison har inte varit voice actor i något indiana spel och det finns flera som var bra varav tex fate of atlantis var väldigt dialog tungt och hade voice acting i cd-versionen och att det inte var harrison som var rösten tänkte jag aldrig ens på, varken som kid eller när man bränt igenom det igen.

Han gjorde ju inte rösten i "the infernal machine" eller "the emperors tomb" heller så.
Man kan hitta folk som låter snarlikt, finns dessutom gott om ai teknik för sånt numera också som gör det ännu lättare.

Det fina med spel är ju att allt är digitalt, svårare att byta ut saker på vita duken med någon som både ser ut och låter som harrison.

1
Skriv svar