När livet imiterar konsten

När livet imiterar konsten

Kom över några bilder ur spelet Division 2 av en slump, det slog mig dock att efter händelserna den 6:e januari utanför Kapitolium i Washington D.C så känns det som livet imiterar konsten eller hur det heter. Det är ju inte samma story men bilderna är ju lite lika. Men lägger man ihop corona viruset och dessa händelser vid Kapitolium, då kommer man närmare Division 2.

Har ni några exempel på när något händer i ett spel först och sen händer det i verkligheten? Händer väl inte så ofta kanske. Jag har t.ex. aldrig sett en italiensk rörmokare som rider på en dinosaurie...än.

Inaktiv

Deus Ex hade ju med typ alla konspirationsteorier som finns så ett par kanske de träffade rätt med, vem vet?

En grej är iaf att i Deus Ex har terrorister sprängt frihetsgudinnan men teorier droppas om att det egentligen är regeringen som gjort det. Lite som 9/11 och hur vissa tror att det var ett "inside-job".
I New Yorks skyline i spelet saknas också World Trade Center-tornen och detta spel släpptes innan 9/11.

Medlem

Så inte nog med att datorspel gör ungdomar våldsamma. Datorspel DÖDAR DEMOKRATIN!

Inaktiv

Inte på rak arm sådär.

Men om man t ex ser till Avalanche i FF7, det känns inte helt orimligt i en inte allt för avlägsen framtid (eko-terrorister).

Sen känns inte handlingen i Far Cry 5 helt otrolig heller. Ultra konservativa kristna som går bananas. Har ju förvisso hänt i både större utsträckning, Jonestown och mindre utsträckning, Waco.

Men kanske mer väldigt långsökta likheter än vad du söker efter?

Medlem

När historien upprepar sig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av anon_326114:

Inte på rak arm sådär.

Men om man t ex ser till Avalanche i FF7, det känns inte helt orimligt i en inte allt för avlägsen framtid (eko-terrorister).

Sen känns inte handlingen i Far Cry 5 helt otrolig heller. Ultra konservativa kristna som går bananas. Har ju förvisso hänt i både större utsträckning, Jonestown och mindre utsträckning, Waco.

Men kanske mer väldigt långsökta likheter än vad du söker efter?

Nä, det är precis sådant jag syftar på.

Ja, eko-terrorister känns ju som nått som kan hända om det inte redan har.

KoP
Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Nä, det är precis sådant jag syftar på.

Ja, eko-terrorister känns ju som nått som kan hända om det inte redan har.

Greenpeace. :'D

1
Skriv svar