Ännu en jobbannons antyder Ghost of Tsushima-uppföljare

Robot
Ännu en jobbannons antyder Ghost of Tsushima-uppföljare

Sucker Punch lär återvända till feodala Japan.

#ghost-of-tsushima, #sucker-punch-productions


Medlem

Längtar redan!

Medlem

Jag fick Ghost of Tsushima i julklapp och har precis börjat på andra ön..
Och.. Ja.. Herregud vilket behagligt spel.
Det är som att åka på semester för mitt sinne.

Medlem

Hårddisken har inte plats för mer screenshots

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SlimJim:

Jag fick Ghost of Tsushima i julklapp och har precis börjat på andra ön..
Och.. Ja.. Herregud vilket behagligt spel.
Det är som att åka på semester för mitt sinne.

Haha, lite samma här. Förutom när det vankas bågskytte. Då jävlar börjar blodet pumpa, för usch vad dålig jag är på det.

Medlem

Är halvvägs genom ettan och kan absolut tänka mig att spela en uppföljare. Tycker om det. Solid 3/5, nästan 4/5. Känns som ett tightare och mer välpolerat Assassin's Creed.

Hoppas dock att de arbetar med story och karaktärer i tvåan. Tycker såhär långt att ettan är så förutsägbart att det nästan blir oförutsägbart. Bönder är simpla och opålitliga. Adelsmän är ädla och hedervärda. Fienden ond. Folk med glimten i ögat förrädare.

(Har även svårt för den där japanska hedern. Förmodar att den hör genren till, men jag kan inte låta bli att gå full ninja-spec bara för att min karaktär tycks må så dåligt av det. Men really, skulle mycket hellre ha spelat mongol. Och börjar jag gå off topic nu?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag hade velat se Sucker Punch göra ett vikingaspel. Det var så skoj att lira Assassin's Creed: Valhalla att jag suktar efter mer open-world 3e persons äventyr i vikingatiden.

Angående Ghost of Tsushima så lirade jag ett par timmar i somras men fastnade aldrig. Ska ge det en rejäl chans så småningom när speltorka uppstår. Jag vet inte men jag tror jag har börjat bli kräsen angående hög framerate från att lira allt på PC nu för tiden. Fan 30 fps är rätt drygt faktiskt. Hade aldrig problem med det förut men det har börjat uppstå senaste året. Kör ju på PlayStation 4 original så kan ju inte välja ett performance läge tyvärr. Kanske sparar detta spel till jag inhandlar ett PlayStation 5 så frames kan höjas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Blir ett köp OM dom gör så man kan skippa mellansekvenser. Allt tjat om ära och heder i ettan fick mig att kräkas lite smått. Så urless på det tjatet i filmer och spel i Japan.

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Men really, skulle mycket hellre ha spelat mongol. Och börjar jag gå off topic nu?)

Haha, du i alla fall inte ensam. Satt vid flera tillfällen och kände att jag hellre spelade Mongol. Så mycket coolare i spelet (och verkligheten).

Medlem

Hoppas att det kommer till PC snart! Horizon Zero Dawn har ju lyckats bra på PC.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, lite samma här. Förutom när det vankas bågskytte. Då jävlar börjar blodet pumpa, för usch vad dålig jag är på det.

Har du testat med auto-aim?
Kanske känns lättare då?
Jag undviker pilbågande allt jag kan för det är så jävla tillfredställande att svärda ihjäl alla😂

Medlem

Jag vill så gärna spela GOT men känns inte lönt att koppla in min "gamla" PS4 (ja typ första tjockismodellen som låter som en rastplats för tomgångskörande långtradare). Hoppas det kommer till PC alternativt att jag någon gång köper en PS5.

Medlem

Ska bli kul att spela när jag köper en PS5a i sommar

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Blir ett köp OM dom gör så man kan skippa mellansekvenser. Allt tjat om ära och heder i ettan fick mig att kräkas lite smått. Så urless på det tjatet i filmer och spel i Japan.

Härligt att inte vara ensam om det! Alltsammans känns så pretentiöst att man blir illamående. Jag hade tyckt det var mycket roligare om de hade visat hur japanerna försökte måla upp en fasad av heder, men hur folk bakom fasaderna är samma skitstövlar som överallt annars. Då hade man fått både det japanska och realism.

Skrivet av anon_176162:

Haha, du i alla fall inte ensam. Satt vid flera tillfällen och kände att jag hellre spelade Mongol. Så mycket coolare i spelet (och verkligheten).

Verkligen! Man vill ju spela de som erövrar världen, inte de som skriver haiku om sin navelludd!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är på akt 3 och gillar spelet, men inte älskar. Combat är tillfredställande, story fullt duglig, världen är vacker, men tråkig! Efter RDR2 har ribban höjts och den här världen känns inte levande och det ser likadant ut nästan överallt. Det är absolut ingen värld jag vill utforska medans jag i RDR2 kunde spela timmar utan att ens göra ett uppdrag bara för att världen var så kul att utforska.

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Härligt att inte vara ensam om det! Alltsammans känns så pretentiöst att man blir illamående. Jag hade tyckt det var mycket roligare om de hade visat hur japanerna försökte måla upp en fasad av heder, men hur folk bakom fasaderna är samma skitstövlar som överallt annars. Då hade man fått både det japanska och realism.

Verkligen! Man vill ju spela de som erövrar världen, inte de som skriver haiku om sin navelludd!

Jo, det var verkligen en skönmålning över själva spelet. Hade varit bättta om dom varit mer i geåzoner.

Haha, haiku i ett nötskal

1
Skriv svar