Februari blir Mario-månad, med ny Switch-färg (och Super Mario 3D World-nyutgivning)

Robot
Februari blir Mario-månad, med ny Switch-färg (och Super Mario 3D World-nyutgivning)
Medlem

Och troligtvis med samma gamla problematiska joycon-spakar

Medlem

Det här ska bli riktigt kul!
Ya-hoo!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Dudinkalv:

Och troligtvis med samma gamla problematiska joycon-spakar

Jag fick en nintendo switch i sommras 2020, med grå konsoler.. Har inte haft en enda problem med mina kontroller. Har funkat hur bra som helst!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Super Mario 3D World skulle jag vilja köpa. Simpla plattformsspel är det enda som fungerar för egen dela att lira på den lilla Switchen. Story spel går helt bort på en liten skärm.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jag fick en nintendo switch i sommras 2020, med grå konsoler.. Har inte haft en enda problem med mina kontroller. Har funkat hur bra som helst!

Båda mina joycon-spakar började drifta på under ett år så jag fick köpa nya, och om du googlar runt lite så märker du snabbt att det är ett väldigt vanligt och utbrett problem som det har skrivits en hel del om. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa med ditt svar.

Medlem

Super Mario 3D World var riktigt riktigt roligt på Wii U och jag är verkligen sugen på att spela expansionen. Är jag däremot sugen på att betala upp mot 600kr att spela expansionen? Klart tveksamt när jag redan betalat det för originalet.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Båda mina joycon-spakar började drifta på under ett år så jag fick köpa nya, och om du googlar runt lite så märker du snabbt att det är ett väldigt vanligt och utbrett problem som det har skrivits en hel del om. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa med ditt svar.

Varför skickade du inte dem till Bergsala? Under ett år liksom, då är du skyddad av konsumentskyddslagen plus att Nintendo vet att det är många som får problem så de fixar det om det inte är uppenbart att du brukat våld på Joyconsen.

Skrivet av CARTMAN:

Super Mario 3D World skulle jag vilja köpa. Simpla plattformsspel är det enda som fungerar för egen dela att lira på den lilla Switchen. Story spel går helt bort på en liten skärm.

Går att docka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Dudinkalv:

Båda mina joycon-spakar började drifta på under ett år så jag fick köpa nya, och om du googlar runt lite så märker du snabbt att det är ett väldigt vanligt och utbrett problem som det har skrivits en hel del om. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa med ditt svar.

Jag ville bara lyfta att jag inte har haft problem med mina joycons. Jag har läst om detta problemet, men jag har inte upplevt det med mina. Mer att - bara för att många har haft detta problemet så finns det även en del som inte har haft det.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Går att docka

Hehe, Jo då men det blir inte nå vidare skarpt. Jag är för grafikkräsen för Switch tyvärr. Den ligger o samlar damm. Har inte lirat på flera år. Jo för ett år sedan då jag var utomlands 1 vecka blev det några timmar på flyget. Före den spelsessionen var det nåt år sedan även då. Köpte t.ex The Witcher 3 för den resan men det var ingen höjdare att lira ett så suddigt story drivet spel. Lirat ut det tidigare på PlayStation 4 och PC som satte ribban.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Båda mina joycon-spakar började drifta på under ett år så jag fick köpa nya, och om du googlar runt lite så märker du snabbt att det är ett väldigt vanligt och utbrett problem som det har skrivits en hel del om. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa med ditt svar.

Det hade jag faktiskt inte läst något om tidigare. Våra Switchar är ännu inte drabbade av detta fenomen.

Kanske fler av senare produktionsexemplar drabbats mer.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det hade jag faktiskt inte läst något om tidigare. Våra Switchar är ännu inte drabbade av detta fenomen.

Kanske fler av senare produktionsexemplar drabbats mer.

Jag är inte drabbad. Däremot har en Xbox-dosa driftat för mig, den fick jag utbytt så det var lugnt.

Medlem

3D World (tätt följt av SMW och Odyssey) har helt klart det bästa soundtracket i hela Super Mario-serien. Är sjukt svag för Big Band-musik 😄

Kontot avslutas
Skrivet av kristallkrona:

Jag ville bara lyfta att jag inte har haft problem med mina joycons. Jag har läst om detta problemet, men jag har inte upplevt det med mina. Mer att - bara för att många har haft detta problemet så finns det även en del som inte har haft det.

Jag kan hålla med om att ett halvår efter att man köpt en Switch är för tidigt att säga något.
För mig var det också över ett år efter att vi hade köpt Switch som den fick Joy-Con Drift. När vi hade haft den lika länge som dig så kände jag också att det inte fanns något att klaga över.

Men det är sant att alla inte drabbas av det men det är väldigt många som gör det tyvärr och därför vill jag se nya typer av Joy-Con.
Nintendo kan väl göra typ Joy-Con Plus med nya spakar med mera.


signatur

ゼルダの城

Skrivet av Dudinkalv:

Båda mina joycon-spakar började drifta på under ett år så jag fick köpa nya, och om du googlar runt lite så märker du snabbt att det är ett väldigt vanligt och utbrett problem som det har skrivits en hel del om. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa med ditt svar.

Tråkigt att höra! Jag lämnade in mina driftande joycons till återförsäljaren efter garantitiden och Bergsala tillsåg reparation utan kostnad för mig.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jag ville bara lyfta att jag inte har haft problem med mina joycons. Jag har läst om detta problemet, men jag har inte upplevt det med mina. Mer att - bara för att många har haft detta problemet så finns det även en del som inte har haft det.

Mitt första par började krångla efter några månader men det var för att dom utsattes för smuts damm när jag bar switchen direkt i fickan.. sen var jag lite väl oförsiktig vid ett par tillfällen. Mitt nuvarande har jag haft i snart ett och ett halvt år utan några problem. Folk som upplever krångel, skaffa något att förvara switchen vid transport samt var inte för aggressiv med sparkarna 😄

Kontot avslutas
Skrivet av androsynth:

skaffa något att förvara switchen vid transport samt var inte för aggressiv med sparkarna 😄

Sparka inte så hårt på Switchen. Den kan ju få Joy-Con drift


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag har varit väldigt försiktig och ännu mer försiktigare när jag fixat Joy-Con drift men de gamla Joy-Con handkontrollerna får det igen efter ett tag i alla fall.

Så det enda jag kan göra som jag inte har gjort är att köpa nya spakar och sätta in.

Som tur vad har jag Split Pad Pro istället för Joy-Con just nu och de är betydligt mycket bättre, synd bara att de inte går att ha trådlöst bredvid eller att de har rörelsekänslighet så som Joy-Con har.
Men funderar på att köpa en Classic Controller Pro med så kan man spela alla spel både bärbart och på TV utan problem.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Sparka inte så hårt på Switchen. Den kan ju få Joy-Con drift

*någonting-någonting-filar-på-skämt-om-hypojoycondri* 🤔

Kontot avslutas
Skrivet av androsynth:

*någonting-någonting-filar-på-skämt-om-hypojoycondri* 🤔

Tänkte först fråga om du inte menar spakar och inte sparkar men tyckte det lät lite kul så jag var tvungen att dra ett litet skämt om det inget illa menat.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Tänkte först fråga om du inte menar spakar och inte sparkar men tyckte det lät lite kul så jag var tvungen att dra ett litet skämt om det inget illa menat.

Haha det är cool, jag försökte fila på en joy-con-vits men det gick inte så bra 😄🙃

1
Skriv svar