PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

@SoL En polare som var med i lotteriet körde faktura via Klarna.

SoL
Medlem
Skrivet av Gregerory:

@SoL En polare som var med i lotteriet körde faktura via Klarna.

Tack! In och anmäl nu och lycka till allihop!

Medlem

Jag beställde i 8e augusti Disc version på webhallen men har inte hört något. Får de som beställt på mediamarkt och Elgiganten före?

Skrivet av SoL:

Ni som blev utlottade senast hos elgiganten, var ni tvungna att betala direkt eller gick det köpa med klarna och betala månaden efter? Fan de e knapert fram till löning.. kan ju sälja av lite aktier el fonder men helst inte..

Jag körde på klarna under förra utlottningen och de va inga som helst problem

Skribent

Ouch, så var det via Instagram. Har inget konto där så lycka till ni som är med

Medlem
Skrivet av SoL:

Ni som blev utlottade senast hos elgiganten, var ni tvungna att betala direkt eller gick det köpa med klarna och betala månaden efter? Fan de e knapert fram till löning.. kan ju sälja av lite aktier el fonder men helst inte..

Jag betalade på en gång då jag aldrig väljer faktura. Jag tror dock att det fanns fler valmöjligheter, men kan inte garantera att jag kommer ihåg rätt.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ouch, så var det via Instagram. Har inget konto där så lycka till ni som är med

https://elgiganten.se/ps5

Medlem

Fattar inte hur Elgigantens utlottning fungerar. Får de som lyckas få en kod en konsol innan de som förbeställt då? Jag har förbeställt men borde väl få en konsol innan de som vinner utlottningen får en?

Inaktiv
Skrivet av vkkid:

Fattar inte hur Elgigantens utlottning fungerar. Får de som lyckas få en kod en konsol innan de som förbeställt då? Jag har förbeställt men borde väl få en konsol innan de som vinner utlottningen får en?

Man har aldrig kunnat förbeställa på elgiganten, de säljer enbart så många de har tillgång till.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Man har aldrig kunnat förbeställa på elgiganten, de säljer enbart så många de har tillgång till.

Ja, eller skrev fel. Köpt då, men ännu inte fått. Min flickvän köpte på deras sida i November men den har ännu inte kommit, låter ju weird isf=/...

Medlem

Eller ha! Hon märkte nu att hon visst bara hade beställt kontroller och en fläkt
yay!

Inaktiv
Skrivet av vkkid:

Eller ha! Hon märkte nu att hon visst bara hade beställt kontroller och en fläkt
yay!

Det förklarar ju saken !

Medlem

Sjukt segt att ha väntat på ett PS5 som aldrig var beställt:D

Medlem
Skrivet av SoL:

Ni som blev utlottade senast hos elgiganten, var ni tvungna att betala direkt eller gick det köpa med klarna och betala månaden efter? Fan de e knapert fram till löning.. kan ju sälja av lite aktier el fonder men helst inte..

Tog faktura beställde på torsdagen fick det på måndagen efter


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Till er som lyckas knipa en nu i denna utlottning#2, sätt er och njut av ASTRO spelet som är inbyggt. Alltså, vilket makalöst spel. Var tvungen att ta platinum i det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent

TACK! Har trott att jag inte ska behöva jaga konsol, men bristen verkar ju bestå och jag vill jobba lite på min PS4 backlogg så får väl acceptera att "this is the way" som Mandalorians säger

Medlem

Någon som varit i kontakt med Webhallen? Både Mediamarkt och Elgiganten har fått leverans i veckan. Någon som fått klarhet i wh leveranser ?

Medlem
Skrivet av Martinez:

Jag beställde i 8e augusti Disc version på webhallen men har inte hört något. Får de som beställt på mediamarkt och Elgiganten före?

Skrivet av jonnin01:

Någon som varit i kontakt med Webhallen? Både Mediamarkt och Elgiganten har fått leverans i veckan. Någon som fått klarhet i wh leveranser ?

Jag beställde min Disc version på webhallen 2020-02-25. För närvarande har de levererad förhansbokningar fram till ungefär 2020-02-15 (sista jag sett).

Skickade ett mail förra veckan och frågade hur det såg ut med webhallens leveranser och min order och fick följande svar i tisdags:
"Hejsan,

Vi borde få nästa leverans nu i januari och jag misstänker att din bokning täcks av den!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar Liisa"

Kan lägga en notis här, när min order är redo för hämtning på webhallen.

Medlem
Skrivet av Cove:

Jag beställde min Disc version på webhallen 2020-02-25. För närvarande har de levererad förhansbokningar fram till ungefär 2020-02-15 (sista jag sett).

Skickade ett mail förra veckan och frågade hur det såg ut med webhallens leveranser och min order och fick följande svar i tisdags:
"Hejsan,

Vi borde få nästa leverans nu i januari och jag misstänker att din bokning täcks av den!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar Liisa"

Kan lägga en notis här, när min order är redo för hämtning på webhallen.

Tack.
Jag beställde 2/3 så hoppas också på leverans snart.

Medlem

Någon som fått svar från Elgiganten efter de regga sig till utlottningen idag? Jag valde en ny emailadress denna gång för jag tänkte att det kanske gäller nya användare (korkat, jag vet), sen såg jag texten om att man kunde använda samma mail också

Medlem

Nägon som vet hur det ligger till hos inet? Beställde i september och det var typ i november de skrev att de täckt bokningar fram till April. Annars har det varit knäpptyst.
Har egentligen inte bråttom men självklart tar jag en om ja dras i elgigantens lottning. Annars antar jag att jag får vänta till April. De är mest "villhöver" faktorn som trycker på ;). Undrar när de kommer finnas tillgängliga på lager? Black friday 2021 eller är det för tidigt?

Medlem

Nu håller vi tummarna!

Nån som vet när folk börjar få besked om dom vunnit?

Medlem
Skrivet av Lookis:

Nu håller vi tummarna!

Nån som vet när folk börjar få besked om dom vunnit?

Sist fick jag runt 10-11. Får väl se om det är något liknande idag

Medlem

Tror det kommer i eftermiddag!

Skribent

Ganska sjukt egentligen att man sitter och hoppas vinna i ett lotteri för att få köpa en produkt till ordinarie pris...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ganska sjukt egentligen att man sitter och hoppas vinna i ett lotteri för att få köpa en produkt till ordinarie pris...

Min fru sa samma sak igår kväll när jag, lätt uppspelt, berättade om lotteriet

Medlem

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Medlem
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Så du sitter lika gärna med min PS4 Pro och spelar med fläktljud som reaplan, laddtider långa som väntan på sommarsemestern och bara njuter, vad är du för en självplågare?

Skribent
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Jag har bara vanliga PS4 och har med flit undvikit flera spel som jag tänkt lira på PS5. Trodde jag kunde vänta ut första anstormningen och klicka hem en typ februari/mars men det verkar ju inte bättre än att bristen ser ut att bestå till typ kvartal 3 eller något.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Vad sägs om att du säljer din PS5 för 6000kr (om det är Standard edition) till mig så kan du ta 3000kr av det och köpa PS4 pro för 3000kr på blocket

Win-win-win

Skriv svar