Massives Star Wars-spel är ett "story-driven open-world game"

Robot
Massives Star Wars-spel är ett "story-driven open-world game"

Vi kramar ur några nya detaljer ur Ubisofts QA-artikel.

#massive-star-wars


Tycker alla ”nya” karaktärer i SW spel har varit ganska lama. Ta snubben i ”Fallen Order” han var helt ointressant, som tagen från ett pojkband. Mandalorian serien lyckades mycket bättre med att skapa nya karaktärer. Naughty Dog är också ett bra exempel på bra karaktärsskapande. De senaste tre AC spelen är exempel på dåliga karaktärer.

Medlem

Det är för långt bort för att jag skall orka lägga det i min "hypehög" redan nu...
Så jag lägger det i min "kanske-längre-fram-hypehög".


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

iom att det körs i samma motor som the division 2, undrar jag om coop kommer vara något de lägger upp på bordet, hade varit kul, förutsatt att de gör det bra.

Synd att de dock inte väljer att använda anvil engine för att köra det i, känns som det bättre valet för ett open-world spel ändå.

Inaktiv
Skrivet av Ph3noM:

iom att det körs i samma motor som the division 2, undrar jag om coop kommer vara något de lägger upp på bordet, hade varit kul, förutsatt att de gör det bra.

Synd att de dock inte väljer att använda anvil engine för att köra det i, känns som det bättre valet för ett open-world spel ändå.

Varför det? Division är open world. Dessutom är Snowdrop deras egna motor, som de även använder till Avatar. Varför lägga ner tid och pengar på något de sedan inte kan sprida inom företaget till de andra IP som de arbetar med.

Medlem

man får hoppas detta går bra, Är de bara jag som saknar deras gamla spel? World in conflict o ground control

Medlem

Ser fram emot fler detaljer om detta allt eftersom!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Tycker alla ”nya” karaktärer i SW spel har varit ganska lama. Ta snubben i ”Fallen Order” han var helt ointressant, som tagen från ett pojkband. Mandalorian serien lyckades mycket bättre med att skapa nya karaktärer. Naughty Dog är också ett bra exempel på bra karaktärsskapande. De senaste tre AC spelen är exempel på dåliga karaktärer.

Agree to Disagree.

Både Bayek och Cassandra var riktigt bra karaktärer.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

iom att det körs i samma motor som the division 2, undrar jag om coop kommer vara något de lägger upp på bordet, hade varit kul, förutsatt att de gör det bra.

Synd att de dock inte väljer att använda anvil engine för att köra det i, känns som det bättre valet för ett open-world spel ändå.

Ett mmo utan coop är tja...rätt meningslöst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Måste ju nästan vara någon form av RPG?

Inaktiv

Varför har jag sett flera stycken nämna mmo? Jag har inte läst något om mmo, är det bara att vi tolkar nyheten olika?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Tycker alla ”nya” karaktärer i SW spel har varit ganska lama. Ta snubben i ”Fallen Order” han var helt ointressant, som tagen från ett pojkband.

Problemet med Fallen Order är att man valde att fokusera på fel karaktärer. Second Sister/Trilla Suduri är hundra gånger mer intressant än Cal.

Generellt så är jag dock fruktansvärt less på allt som har med imperiet och Skywalkers att göra. Den tidsperioden i universumet är så sjukt uttjatad och jag ser mycket hellre att de skriver nåt som utspelar sig långt innan eller långt efter.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Måste ju nästan vara någon form av RPG?

Oavsett så ser jag verkligen fram emot detta. Massive är lite av en favoritstudio. Ground Control och World in Conflict var riktigt bra spel. Jag älskar även Division 1 och 2. De har alltid levererat spel som är roliga med bra grafik och produktionsvärde.

Men eftersom detta spel är open world, storyfokuserat, och byggd med Snowdrop som är gjord för onlinefunktion och rpg element så känns det som att spelet nästan måste vara någon form av RPG?
Jag tror absolut inte det blir ett MMORPG. Men däremot något liknande? Vanligt RPG? Eller RPG med Co-Op?

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Oavsett så ser jag verkligen fram emot detta. Massive är lite av en favoritstudio. Ground Control och World in Conflict var riktigt bra spel. Jag älskar även Division 1 och 2. De har alltid levererat spel som är roliga med bra grafik och produktionsvärde.

Men eftersom detta spel är open world, storyfokuserat, och byggd med Snowdrop som är gjord för onlinefunktion och rpg element så känns det som att spelet nästan måste vara någon form av RPG?
Jag tror absolut inte det blir ett MMORPG. Men däremot något liknande? Vanligt RPG? Eller RPG med Co-Op?

Jag gissar RPG i samma mån som AC-serien har blivit.

Och ja Ground Control och World of Conflict är awesome, fan tänk om de kunde få göra ett RTS med SW-team senare? Om något har de ju erfarenheten för just det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Agree to Disagree.

Både Bayek och Cassandra var riktigt bra karaktärer.

Håller med. Sen tycker jag Eivor är bra med, speciellt röstskådisen för den manliga är riktigt bra.

Medlem

Kan man misstänka att detta kommer utspela sig under den nya eran som Disney skapar? 200 år innan ep1.

Själv älskar jag Star Wars universumet, men är rätt trött på att man inte vågar släppa "orginal" hjältarna. Visst är det mysigt att få en liten "oh där sprang Han Solo förbi i bakgrunden", men ffs its been 40 years! Visa lite annat av allt det coola de kan göra med galaxen långt långt borta.

Hade varit coolt om de backade bandet ännu längre, till när det fanns sådana som använde kraften, men det ännu inte fanns några ordnar de ordnade in sig under.


signatur

K9
:.:

Inaktiv
Skrivet av absimilard:

Kan man misstänka att detta kommer utspela sig under den nya eran som Disney skapar? 200 år innan ep1.

Själv älskar jag Star Wars universumet, men är rätt trött på att man inte vågar släppa "orginal" hjältarna. Visst är det mysigt att få en liten "oh där sprang Han Solo förbi i bakgrunden", men ffs its been 40 years! Visa lite annat av allt det coola de kan göra med galaxen långt långt borta.

Hade varit coolt om de backade bandet ännu längre, till när det fanns sådana som använde kraften, men det ännu inte fanns några ordnar de ordnade in sig under.

Håller helt med dig! Fattar inte att de inte blåser liv i the Old Republic igen, allmänt älskad bland gamers. Personligen tycker jag att den tiden och världen är bra mycket mer spännande och välbyggd än dagens Star Wars.

Skrivet av Rydell1986:

Agree to Disagree.

Både Bayek och Cassandra var riktigt bra karaktärer.

Agree to disagree ja.

Cassandra var OK, Bayek var en katastrof. Kenway och Ezio är dock väldigt bra!

Skrivet av Arzei:

Problemet med Fallen Order är att man valde att fokusera på fel karaktärer. Second Sister/Trilla Suduri är hundra gånger mer intressant än Cal.

Generellt så är jag dock fruktansvärt less på allt som har med imperiet och Skywalkers att göra. Den tidsperioden i universumet är så sjukt uttjatad och jag ser mycket hellre att de skriver nåt som utspelar sig långt innan eller långt efter.

Håller med, Second Sister är mer spännande, de måste försöka var mer djärva. De skapade säkert Cal utifrån att han förnärmar ingen liksom, platt och ointressant, men ingen kommer ju i ihåg honom heller så vad är poängen.

Jag ser gärna något som inte har med Jedi´s att göra, vill hellre ha en shooter.

Medlem

Har förtroende för Massive, men man undrar ju om det här har pitchats som "Assassin's Creed Star Wars"...
Kanske i och för sig kunde vara kul, om man fick spela redside den här gången.

Men vi är långt ifrån Kotor, Dark Forces/Jedi Academy och Force unleashed. Märkligt att tekniken och möjligheterna har utvecklats men SW-spelen har blivit plattare och så menlösa att vi ser Fallen Order och Squadron som - förhållandevis - "bra" spel.

Medlem

Själv avskyr jag prequels i både film, böcker och spel. Allt känns meningslöst eftersom man vet hur allt kommer sluta ändå.
Jag skulle föredra att detta utspelade sig utspelade sig efter filmerna.

Men det tror jag inte kommer hända, jag tror att Disney vill hålla den periden öppen för kommande filmer. Det känns som att det är därför allt annat som görs utspelar sig innan filmerna, så att dom inte hamnar i en Expanded Universe situation där dom tvingas till en massiv retcon igen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Håller med. Sen tycker jag Eivor är bra med, speciellt röstskådisen för den manliga är riktigt bra.

Kan inte annat än instämma! Började lira Valhalla förra veckan, bestämde mig för ”Let animus choose” (då detta ska vara canon enligt Ubisoft). Kunde dock inte stå ut med kvinnliga Eivor och hennes ansträngda röst..

10 timmar in provade jag att byta till manliga och blev positivt överraskad! Kommer inte byta tillbaka. På temat Star Wars, påminner nästan lite om Ewan McGregor.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Varför det? Division är open world. Dessutom är Snowdrop deras egna motor, som de även använder till Avatar. Varför lägga ner tid och pengar på något de sedan inte kan sprida inom företaget till de andra IP som de arbetar med.

Tycker Anvil fungerar bättre för open world i egen erfarenhet om man jämför assassin creed världarna mot the division.

Inaktiv
Skrivet av Ph3noM:

Tycker Anvil fungerar bättre för open world i egen erfarenhet om man jämför assassin creed världarna mot the division.

Det behöver väl inte ha med spelmotorn att göra? Kan lika gärna vara medvetna val av utvecklarna. Finns ju ändå en anledning till ubisoft har valt Massive till både Avatar och Star Wars.

Medlem

Försiktigt intresserad av detta, tyvärr vet man ju vad ett Ubisoft Open world är och hur det funkar.
Massa busywork/tröttsam grind och exp/material boosters, eller jag menar time-savers.

Jag hoppas jag har fel.

Medlem

Kommer säkert bli ett bra, men jag är så himla trött på Open world. Jag gav upp upp på Ghost of Tsushima. Är hungrig på ett mer linjärt spel utan massa utfyllnad av meningslösa side quests och power levels och fan och hans moster. Ett tungt RPG med rejäla quests och det behöver inte vara en gigantisk öppen värld det vore nåt det!

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Tycker Anvil fungerar bättre för open world i egen erfarenhet om man jämför assassin creed världarna mot the division.

The Division 2 är en enormt detaljerad och snygg värld, Odyssey och Valhalla är stora och relativt tomma enligt mig. Division 2 är snyggare än alla andra Ubisofts open world spel. Minus karaktärer på nära håll då som är en svaghet i Division 2.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Själv avskyr jag prequels i både film, böcker och spel. Allt känns meningslöst eftersom man vet hur allt kommer sluta ändå.

Jag fattar vad du menar och håller delvis med dig. Men något som utapelar sig flera tusen år innan ett händelseförlopp utbrett över en relativt begränsad period kanske inte riktigt kan kallas för prequel eller? 🙂

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Jag fattar vad du menar och håller delvis med dig. Men något som utapelar sig flera tusen år innan ett händelseförlopp utbrett över en relativt begränsad period kanske inte riktigt kan kallas för prequel eller? 🙂

För mig är det sak samma tyvärr.
Trots att KOTOR spelen är riktigt bra så hade jag svårt att koncentrera mig då jag konstant hade en känsla av meningslöshet då jag visste att inget av detta spelar någon roll eftersom alla är döda Star Wars nutid i varje fall.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

För mig är det sak samma tyvärr.
Trots att KOTOR spelen är riktigt bra så hade jag svårt att koncentrera mig då jag konstant hade en känsla av meningslöshet då jag visste att inget av detta spelar någon roll eftersom alla är döda Star Wars nutid i varje fall.

Ok, fattar. Av ren nyfikenhet: känner du samma av alla spel som utspelar sig innan dagens datum? För där blir det ju lite samma grej tänker jag.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Ok, fattar. Av ren nyfikenhet: känner du samma av alla spel som utspelar sig innan dagens datum? För där blir det ju lite samma grej tänker jag.

Japp, gillar inte alls när spel utspelar sig i det förflutna. I Assassins Creed Valhalla tappade jag det lilla sug jag hade att spela när

man hittade Eivors grav i nutiden. Varför fortsätta spela? Hon är ju redan död.

.

Kanske därför jag föredrar science fiction som utspelar sig långt fram i tiden. Det känns bättre med saker som inte har hänt ännu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar