Efter Ubisoft-beskedet, EA kommer fortsätta göra Star Wars-spel

Robot
Efter Ubisoft-beskedet, EA kommer fortsätta göra Star Wars-spel

"Vårt förhållande har aldrig varit starkare."

#electronic-arts, #star-wars


Geeks Gaming

Med tanke på att dom hyfsat fixat Battlefront 2 (Som är gratis på epic nu.). Och att både jedi fallen order och Squadrons faktiskt har varit bra spel så har jag inget emot mer Star Wars spel från EA. Har ju högre förväntningar av dom än Ubisoft i alla fall(Men inte mycket).

Medlem

Lite konkurrens skadar väl aldrig👍

eld
Medlem

När ex'et säger "men vi kan ju fortfarande vara vänner!"

Ambassadör
Xbox

Ser fram emot Jedi Fallen Order 2!


signatur

Jump in.

Medlem

Nytt dark forces, kom igen nu. Det har ju bevisats att singelplayer inte är dött nu med fallen order


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker ändå det är dags att passa vidare nu.

Medlem

Jag skiter i vem som gör det men gör ett nytt Battlefront utan alla hjältar som förstör spelet.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett ordentligt Star Wars spel med fokus på Jedis. Behöver inte vara en kopia från filmerna men jag tycker att Attack of the Clones och Revenge of the Sith är riktigt mysiga Jedi filmer, något med lika stuk om "jedi business".

Något jag saknat sen typ Jedi Academy är att vara jedi och ha en upplaga med force abilities och att kunna hoppa högt som jedis också ska kunna lika med ett smidigt "acrobatiskt" (?) stridssystem. Sen ska allt utspela sig i en stor öppen värld.

Kanske man vågar drömma lite om det nu.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Nej inte EA, jag tycker Massives Star Wars spel verkar mer intressant än nå nytt "Generic FPS shooter with star wars skin" EA edition.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej inte EA, jag tycker Massives Star Wars spel verkar mer intressant än nå nytt "Generic FPS shooter with star wars skin" EA edition.

Fast EAs två senaste SW spel har ju faktiskt inte vart det alls!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Fast EAs två senaste SW spel har ju faktiskt inte vart det alls!

Verkligen

Squadrons är vansinnigt underbart i Vr.
De spikade verkligen känslan av att faktiskt flyga i star wars universumet. Synd bara att de fokuserade på att göra det till wanabee e-sport istället för något större.

Hoppas innerligen att de använder all erfarenhet från squadrons till något mer. Speciellt nu när Disney även har en Rouge Squadron film på g.

Smart att lägga äggen för ett så brett ip i många olika korgar. Sannolikheten att varje gamer får något en gillar känns större.

Medlem
Skrivet av bellyman:

Fast EAs två senaste SW spel har ju faktiskt inte vart det alls!

Men men Squadrons är som en shooter i rymden och Fallen order är som en TPS fast med lasersvärd! (Obs: ironiskt inlägg)

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Smart att lägga äggen för ett så brett ip i många olika korgar. Sannolikheten att varje gamer får något en gillar känns större.

Och EA vill att sina spel ska vara bättre (och sälja mer) än Ubisofts och tvärt om. Släng in en mindre studio som kan pressa de större utgivarna med nya idéer också så kan vi nog få något bra spel till slut.

Medlem

Tror de kan bli perfekt om de går tillbaka till att olika studios som kan/vill olika saker får jobba med licensen.

Medlem
Skrivet av bellyman:

Fast EAs två senaste SW spel har ju faktiskt inte vart det alls!

Sant, squadrons verkar populärt har inte själv spelat.
Fallen order hade kunnat vara vilket spel som helst känns det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas på mer mastiga single player spel som STAR WARS Jedi: Fallen Order där Respawn Entertainment verkligen fick till en pärla. Riktigt underhållande äventyr. Ett Uncharted förklätt i sci-fi stil.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Massive har gjort craptastic bulletsponge cover-based shooters som suger senaste tiden...

Jag har noll förväntningar på att det inte blir pannkaka.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av xermalk:

Verkligen

Squadrons är vansinnigt underbart i Vr.
De spikade verkligen känslan av att faktiskt flyga i star wars universumet. Synd bara att de fokuserade på att göra det till wanabee e-sport istället för något större.

Hoppas innerligen att de använder all erfarenhet från squadrons till något mer. Speciellt nu när Disney även har en Rouge Squadron film på g.

This

Är evinnerligt trött på att alla spel ska in och slåss om de marknadsandelarna. Som småbarnsförälder har jag varken tid, ork eller intresse att nöta hundratals timmar för att bli bra nog att kunna tävla med andra. Jag vill kunna sätt mig ner och mysa några timmar då och då när jag faktiskt kan ta mig tid.

Jag har absolut inger emot att man inkluderar denna typ av spellägen. Men om man nu redan utvecklat hela ramverket i spelet - då kan det väl inte vara jättesvårt att utveckla och släppa singleplayer-kampanjer? Är storyn bra köper jag gärna olika kapitel som expansioner. Med reservation för att jag inte kan något om spelutveckling. Men affärsidén verkar funka hyggligt för Paradox spel, borde även kunna göra det för Battlefront 2 och Squadrons?

Medlem

För min del får dom gärna "sno" hela kampanjen från både första X Wing och Tie Fighter-spelen och använda till kampanj i Squadrons. Är inte så intresserad att spela det online utan vill mer mysa i rymden.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Skönt att EA inte fick förnyat förtroende på exklusiva star wars spel. Smart Disney. Och smart att återuppliva LucasArts.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Med tanke på att dom hyfsat fixat Battlefront 2 (Som är gratis på epic nu.). Och att både jedi fallen order och Squadrons faktiskt har varit bra spel så har jag inget emot mer Star Wars spel från EA. Har ju högre förväntningar av dom än Ubisoft i alla fall(Men inte mycket).

Har spelat en hel del n sen det blev gratis, och har faktiskt kul! Men det är fortfarande längt ifrån en bra spel, en hel del QOL som de måste fixa. Hoppas verkligen på ett Battlefront 3 där de lärt sig. (Ta bort korten!!)


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Geeks Gaming
Skrivet av erikcedervall:

Har spelat en hel del n sen det blev gratis, och har faktiskt kul! Men det är fortfarande längt ifrån en bra spel, en hel del QOL som de måste fixa. Hoppas verkligen på ett Battlefront 3 där de lärt sig. (Ta bort korten!!)

Bort med korten. Fixa gamesmodes utan Heroes. Balansera heroes bättre. Community servrar hade inte varit fel. Riktig Galactic Conquest från de gamla Battlefront spelen.

1
Skriv svar