Vilka är era största spel besvikelser?

Inaktiv

Alla spel som är gjorda efter 1998!

Medlem
Inaktiv

Baldur's Gate II. Jag har försökt spela det ett 10-tal gånger, men tröttnar alltid. Strider verkligen med det här spelet. Det är ett spel som jag borde tycka om, men inte förmår mig till - i synnerhet som jag gillar Dragon Age: Origins och Star Wars: Knights of the Old Republic. Jag har planerat att göra ett nytt försöka snart igen. Blir alltid sugen när jag läser hyllningar om spelet, men det går mig bara förbi när jag sätter mig med det.

Guild Wars 2. Jag trodde att det skulle bli min nya MMO-kärlek, men gillade inte alls striderna, kontrollerna och avsaknaden av helare.

Medlem

1) Duke nukem forever:
Ingen blev nog förvånad över hur det slutade för DNF. Tråkigt med tanke på hur pass oändligt mycket bättre de tidigare spelen varit. Finns nog inget mer att nämna än det som redan har sagts om detta lågvattenmärke.

2) Diablo III:
Införandet av auktion house och onlinekravet drog ner betyget mycket för mig. Att spelet dessutom inte är i närheten av spänningen, atmosfären och svårighetsgraden i II:an är bara att beklaga. Blizzard kan mycket bättre än så här och detta är ett bra exempel på vad som händer när man börjar tänka på att tjäna pengar istället för att utveckla ett bra spel.

3) Dungeon siege III:
Konsolmördat rakt igenom. Den magi som fanns i första dungeon siege är helt dräpt. Det som gjorde de första dungeon siege riktigt bra var förutom handlingen, atmosfären och musiken, även möjligheten till en mycket mer öppen spelvärd. Det var 1998. Hade förväntat mig något mycket bättre.

4) Rage:
Snyggt, härlig ai och suverän vapenkänsla. Det som dödar spelets karisma för mig är autogenererande hp, världar som är mindre än vad de framställs å vara, biltävlingar som inte tillför mer än att kunna vinna några bättre delar vilket man knappt har så mycket nytta av iaf då det är få uppdrag som stödjer det.
Slutet var ingen höjdare heller. Id software är duktiga på fps. Hade man fokuserat på ett helt nytt quake med fokus på sp och mp, hade detta kunnat bli något i hästlängd.

5)
Senaste turok. Hela konceptet är riktigt brilljant, men utförandet är tyvärr en helt annan historia. Också ett konsolmördat fps från första början.

6)
Dragon age II:
Vilket bottennapp. Gillade origins. De borde ha haft minst några år till för utvecklingstiden.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hej! det spel som jag blev mest besviken på är CS:GO. Jag är en veteran på 1.6, men när jag köpte Go var första tanken bara: Fy vilken rippoff på Skyrim!


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Dungeon Siege 3 är nog det senaste jag ville spola ner i toaletten. Fullkomligt ospelbart om man jämför med det första spelet.

Det luktar 100% besvikelse det där (=obefintlig objektivitet). Men då är du ju on-topic iallafall Dungeon Siege 3 är ett riktigt trevligt spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av 73mpl4R:

Dungeon Siege 3 är nog det senaste jag ville spola ner i toaletten. Fullkomligt ospelbart om man jämför med det första spelet.

Det luktar 100% besvikelse det där (=obefintlig objektivitet). Men då är du ju on-topic iallafall Dungeon Siege 3 är ett riktigt trevligt spel.

Jag brukar vara den sista att skriva en subjektiv åsikt som jag gjorde, men jag kände mig nog mest sur på mig själv för att jag inte googlade på spelet innan jag köpte det. Grafiken är okej, men kameran och allt annat blev jag så infernaliskt störd på.

Men men, jag är glad att någon gillade det.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Men men, jag är glad att någon gillade det.

Jag har inte spelat nåt av de tidigare men jag gillade det väldigt mycket. Kameran är besvärlig i vissa situationer men så hemskt är det inte tycker jag. Provade Hardcore andra varvet men kom bara till Rajani. Där blev det alldeles för svårt tillsammans med AI och iallafall jag måste ha en mänsklig medspelare för att klara den fighten. Det är ett bra fightingsystem och särskilt med Ultimate abilities som man får i dlc som var mycket bra tyckte jag. Storyn växer efterhand och slutet berörde mig iallafall. Det är mer än vad jag kan säga om alla andra spel undantaget Dear Esther jag spelat senaste åren tror jag.

Jag kan förstå att det finns besvikna tidigare fans men jag tycker man bashat DS3 alldeles för mycket generellt. Det var därför jag reagerade. Co-op är kul gjort också, det brukar de flesta anse ändå.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av 73mpl4R:

Men men, jag är glad att någon gillade det.

Jag har inte spelat nåt av de tidigare men jag gillade det väldigt mycket. Kameran är besvärlig i vissa situationer men så hemskt är det inte tycker jag. Provade Hardcore andra varvet men kom bara till Rajani. Där blev det alldeles för svårt tillsammans med AI och iallafall jag måste ha en mänsklig medspelare för att klara den fighten. Det är ett bra fightingsystem och särskilt med Ultimate abilities som man får i dlc som var mycket bra tyckte jag. Storyn växer efterhand och slutet berörde mig iallafall. Det är mer än vad jag kan säga om alla andra spel undantaget Dear Esther jag spelat senaste åren tror jag.

Jag kan förstå att det finns besvikna tidigare fans men jag tycker man bashat DS3 alldeles för mycket generellt. Det var därför jag reagerade. Co-op är kul gjort också, det brukar de flesta anse ändå.

Jag hade nog också gillat det (mer i alla fall) om jag inte spelat de tidigare spelen. De var friare och hade en överlägsen story (enligt mig), bättre musik (enligt mig) och var roligare att spela i co-op (enligt mig och min bror) helt enkelt. Har inte något emot förändringar, men detta kändes så främmande från de andra spelen att det nästan kunde ha varit från en annan spelserie.

Medlem
Skrivet av Aru:

Baldur's Gate II. Jag har försökt spela det ett 10-tal gånger, men tröttnar alltid. Strider verkligen med det här spelet. Det är ett spel som jag borde tycka om, men inte förmår mig till - i synnerhet som jag gillar Dragon Age: Origins och Star Wars: Knights of the Old Republic. Jag har planerat att göra ett nytt försöka snart igen. Blir alltid sugen när jag läser hyllningar om spelet, men det går mig bara förbi när jag sätter mig med det.

Guild Wars 2. Jag trodde att det skulle bli min nya MMO-kärlek, men gillade inte alls striderna, kontrollerna och avsaknaden av helare.

Kan vara svårt att spela gamla spel långt senare.
Man måste nog ha spela spelet när det kom för att förstå hur imponerande det var som spel för sin tid.
Nu idag finns det ju många andra spel som tagit efter BG och förbättrat vissa aspekter som grafik etc..

Arkham city är ett spel som jag blev rätt beviken av. Gillade 1an men orkade aldrig sätta mig in i 2an. Kändes mest tråkigt att resa runt i staden och slå på skurkar här och där.

Uncharted spelen. Okej jag medger att dom här spelen är bra men blev ändå rätt besviken när jag testa dem just pga att spelet hade hyllats så extremt mycket.
Eldstriderna kändes klumpiga och AIn var jäkligt dumma. Så man måste hela tiden möta en jäkla massa av dem och det blir lite löjligt när man lirar som en vanlig arkeolog som kan ta kål på en hel arme.
Hela klätter grejen är skoj till en början men det slutar att bli kul efter tag.

Men men varför jag ogillar dessa spel kan också vara för att jag inte är ett stort fan av att lira på konsol.

Medlem

Dragon Age II, Diablo 3 eller Mass Effect 3. Får nästan mardrömmar av dessa spel. :-/


signatur

Have a good time!

Medlem

Halo ODST,
Vet inte , det kändes ...absolut inte halo på något sätt, det är tyvärr det enda Halo jag inte klarat, och kommer förmodligen förbli så, en jättemiss enligt mig!

Medlem

Jag vill hålla med om att StarCraft 2 var en besvikelse, överlag gillar jag inte trenden med konsollsmå banor. Jag föredrar långsiktigt planerande i stil med Supreme Commander (1)

Medlem

Aliens: Colonial Marines...fy fan! Behöver nog inte ens säga varför


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av 73mpl4R:

Men men, jag är glad att någon gillade det.

Jag har inte spelat nåt av de tidigare men jag gillade det väldigt mycket. Kameran är besvärlig i vissa situationer men så hemskt är det inte tycker jag. Provade Hardcore andra varvet men kom bara till Rajani. Där blev det alldeles för svårt tillsammans med AI och iallafall jag måste ha en mänsklig medspelare för att klara den fighten. Det är ett bra fightingsystem och särskilt med Ultimate abilities som man får i dlc som var mycket bra tyckte jag. Storyn växer efterhand och slutet berörde mig iallafall. Det är mer än vad jag kan säga om alla andra spel undantaget Dear Esther jag spelat senaste åren tror jag.

Jag kan förstå att det finns besvikna tidigare fans men jag tycker man bashat DS3 alldeles för mycket generellt. Det var därför jag reagerade. Co-op är kul gjort också, det brukar de flesta anse ändå.

Jag tar tillbaka det mesta jag skrev innan. Gav spelet en andra chans i helgen, och blev väldigt överraskad. Kontrollen och kameran är fortfarande irriterande, det märks att det är mer optimalt att spela med handkontroll. För det första spelade jag själv denna gången och gav storyn min fulla uppmärksamhet, vilket jag borde ha gjort från början. Har man spelat de första spelen så finns det sjukt mycket att hämta från D3; karaktärer, "utforskande" och quests får en helt annan betydelse, det är väldigt starka kopplingar till det första spelet. Två timmar in i spelet börjar spelmekaniken bli roligare också, när man får fler skills och möjligheter. Repetitivt må det vara, men de var de första spelen och alla andra spel i samma genre. Precis lagom med loot, smidig meny etc. Storyn avslutades bra tycker jag, och jag köpte till och med DLC:et Treasures of the Sun som jag varmt kan rekommendera.

Ser gärna en expansion, eller ett D4.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag tar tillbaka det mesta jag skrev innan. Gav spelet en andra chans i helgen, och blev väldigt överraskad. Kontrollen och kameran är fortfarande irriterande, det märks att det är mer optimalt att spela med handkontroll. För det första spelade jag själv denna gången och gav storyn min fulla uppmärksamhet, vilket jag borde ha gjort från början. Har man spelat de första spelen så finns det sjukt mycket att hämta från D3; karaktärer, "utforskande" och quests får en helt annan betydelse, det är väldigt starka kopplingar till det första spelet. Två timmar in i spelet börjar spelmekaniken bli roligare också, när man får fler skills och möjligheter. Repetitivt må det vara, men de var de första spelen och alla andra spel i samma genre. Precis lagom med loot, smidig meny etc. Storyn avslutades bra tycker jag, och jag köpte till och med DLC:et Treasures of the Sun som jag varmt kan rekommendera.

Ser gärna en expansion, eller ett D4.

Kul att du gillade det och att du gav det en chans till (även om det bör spelas med handkontroll). När jag var klar med Treasures of the Sun så blänkte, flammade och gnistrade alla karaktärer, så mycket fat loot hade jag hittat
Och jag gillar slutet väldigt mycket i DS3. Det berörde mig rätt mycket faktiskt.

Det är ofta så med spel tycker jag, om jag hänger i lite så brukar jag oftast upptäcka det som är bra även om första intrycket inte är positivt. Det har tagit mig åtskilliga timmar att börja uppskatta Mass Effect 3 ordentligt men nu är jag glad att jag hängde i och tycker det är riktigt bra. Samma sak med Armored Core: For Answer. Jag nötte i 10 timmar med rynkad panna för att jag kände att jag rent teoretiskt borde gilla spelet och sen började jag förstå och tyckte jag det var skitkul och spelade massor med timmar. Det spelet hade ovanligt brant inlärningskurva dock men det är ofta så för mig iallafall att nya spel kräver lite invänjning.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Freelancer var för mig en stor besvikelse. Det känns nästan lite synd att erkänna eftersom det i och för sig är ett helt okej spel, men efter flera års väntan så kunde det omöjligen leva upp till mina föreställningar om det ultimata fria rymdspelet. Trots ett stort universum att utforska så kändes det ändå väldigt tomt så fort man avvek från storyn. Jag väntar fortfarande på ett riktigt bra rymdspel av denna typen och nu finns det ju faktiskt ett par projekt att se fram emot igen som Elite: Dangerous och Star Citizen.

Medlem

XG2, alltså uppföljaren till Extreme G på N64. Första spelet var så jävla häftigt, och så halverar de den redan ryckiga bildhastigheten i tvåan så att spelet blir ospelbart.

Minns fortfarande hur jävla ledsen jag var som liten grabb när jag insåg att spelet var så här ryckigt.

Medlem

Jag skriver alien colonial marines de e allt jag skriver!!!


signatur

How you doin?!

Medlem

Kotor 2 är väl det första som dyker upp i huvudet. Ettan varvade jag ett antal gånger, men tvåan saknade något i storyn - framför allt i slutet. Det kändes hafsigt och slarvigt helt enkelt.

Sen har vi ju självklart ME3. Tror aldrig jag känt mig så emotionellt våldtagen som i slutet... Har spelat både ettan och tvåan flera gånger, och att då få treans slut upptryckt i ansiktet i kombination med origin-krav... Nej, jag blev uppriktigt ledsen. Avsinstallerat och orört står det och samlar damm i hyllan sedan första genomspelningen. Ett sorgligt öde för en bra serie.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Dragon Age 2...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Tråkigt att behöva skriva det här om sin favoritspelserie, men remaken av Resident Evil 3 har övertagit förstaplatsen på listan av mina största spelbesvikelser någonsin. Det hade ju verkligen potential att bli sjukt bra med tanke på nyversionerna av både det första och andra spelet. Snacka om att skita i det blå skåpet!

Medlem

Cyberpunk, inte ett dåligt spel men trodde det skulle vara så mycket mer än vad det visade sig vara.

Medlem

Färskast är väl cyberpunk.
Annars.
1. Wow burning crusade ->
2. diablo 3
3. splinter cell, alla sedan chaos theory
4. Ghost recon serien sedan första.
5. Rainbow six serien, sedan raven shield. Speciellt siege, usch.
6. Assasins creed, redan första spelet. Spelet var inte alls vad som visades i trailers, samt den helt horribla skit storyn gällande det där förbannade minnes systemet och desmond, fyfan vilket skit. Tråkigaste mellansekvenserna någonsin och världens tempo anti-klimax hela jävla tiden.
7. Watch dogs.
8. Far cry, alla sedan tvåan.
9. tlou 2, okej spel, körde bara klart halva men någonting saknades.
10. hitman absolution

Ubiskit håller fanan här för mig.
Många serier som var svinbra och nischade blev bara generiskt mainstream trams.
Rip Sam Fisker

Sedan alla resident evil spel sedan 3an på ps1 har inte tilltalat mig.
2ans remake var schyst dock.

Battlefield 5 var också en redig besvikelse, såg fram emot lite riktig ww2 känsla men det återfinns inte i spelet.
Serien har blivit mer utav en mindless shooter än något annat.

Snygg necro från 2013...

Hur som helst, helt klart Roller Coaster Tycoon World för min del. Total flopp till spel.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Alien Colonial Marines , Diablo 3, Rainbow Six:Siege och Cyberjunk 2077.
Några bubblare också... Battlefield 1 och Battlefield V.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Dödgrävaren

Skulle väl säga Diablo 3 är den största besvikelsen, men mer besviken på vissa Path of Exile-expansioner, då det spelet gör att jag förväntar mig det bästa varje gång. Synthesis var ett lågvattenmärke, men även Heist ogillade jag rejält. Senare idag börjar Ritual med Echoes expansionen, och min hype är stor, så hoppas på det bästa!

Medlem

Syberia 3
Heroes of might and magic IV, V, VI, VII.
Xcom: Chimera Squad
Zelda Breath of the wild
Demon's Souls remake
Just Cause 4

Medlem

Alien Colonial Marines
Rainbow Six Siege , köpte det eftersom en i utvecklings teamet sa i en intervju att de jobbade på en singleplayer co -op kampanj
Operation Flashpoint Dragon Rising och Red river,
Far Cry 2
Far Cry 5 , tråkig story , tråkiga fiender , kul i en halvtimme i co op, mycket mycket buggig karteditor
Takedown Red Sabre , misslyckat R6 liknande spel
Call of Juarez The Cartel
Just Cause 4
Conflict Denied Ops
Ravensquad en misslyckad mix av fps och rts
Command and Conquer 4
Battlefied 1 , 4 och V, saknar det lugnare tempot från Battlefiled 2, tex när man kunde landa bakom fiendens linje och slå ut radar och artilleri.
Halo 4,
Ghost Recon Future soldier

Medlem

Final Fantasy X - Linjära korridorer, störig huvudperson och flummig berättelse, en inblick på hur framtida XIII skulle bli med linjäriteten.
Metal Gear Solid 2 - Började bra men så spenderar man större delen av tiden med att inte spela som Solid Snake.
Deus Ex 2: Invisible War - Mindre tråkigare banor än ettan, tråkigare personer och sämre berättelse.
Half-Life 2 - Tråkigare miljöer, tråkigare fiender, tråkigare gameplay, meningslösa fysikpussel. Gillar HL1 så mycket mer.
Xenoblade Chronicles X - Nog min största och dyraste spelbesvikelse, då jag köpte en Wii U för att kunna spela det här, och har inget som helst positivt att säga om det. Helt oförståeligt hur första XC kan vara så bra och sedan deras nästa spel XCX faller så pladaskt.

123
Skriv svar