Vilka är era må-bra filmer?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja det kan man ju säga
Har väl gjorts en ”remake” också tror jag?!

Jo men har inte sett den. Vad jag har hört är den inte mycket att hänga i julgranen. Tror det är få som har balls nog att göra en film som Martyrs. Extremt disturbing film men fortfarande välgjord.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Jo men har inte sett den. Vad jag har hört är den inte mycket att hänga i julgranen. Tror det är få som har balls nog att göra en film som Martyrs. Extremt disturbing film men fortfarande välgjord.

Ja troligen. Ja det är väl ”A Serbian film” också men där är ju bara huvudpersonen som är bra.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Amelie from Montmartre en fantastisk bra film.

Och så klart Fletch filmerna.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja troligen. Ja det är väl ”A Serbian film” också men där är ju bara huvudpersonen som är bra.

Alltså A Serbian Film är väl en välgjord film, ser inte B ut liksom men tycker inte filmen i sig är speciellt bra. Martyrs tycker jag är en bra och intressant film. Förmodligen en av de bättre när de kommer till de här extrema skräckfilmerna. Är själv inte så jätteförtjust i den typen av sexuellt våld som är i A Serbian Film så kan vara det som sabbar den för mig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Alltså A Serbian Film är väl en välgjord film, ser inte B ut liksom men tycker inte filmen i sig är speciellt bra. Martyrs tycker jag är en bra och intressant film. Förmodligen en av de bättre när de kommer till de här extrema skräckfilmerna. Är själv inte så jätteförtjust i den typen av sexuellt våld som är i A Serbian Film så kan vara det som sabbar den för mig.

Håller med dig om filmen men tycker inte Serbian passar i Grindhouse stuket eller vad det heter när det är lite tal, lite ljud och musik överlag och en smått grynig bild. Bara fokuserat på det visuella. Heter väl Gonzo inom porren och journalistiken Däremot gör han ”Pappan” en himla bra rollprestation. Men ja Martyrs är en mycket bättre film


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Shindler's list.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

World's fastest Indian, grymt bra film med Antony Hopkins som alltid får en på bra humör.
Den har för övrigt en av de sämsta översättningarna till svenska "Citronträd och motorolja".

Avstängd
Skrivet av wido:

World's fastest Indian, grymt bra film med Antony Hopkins som alltid får en på bra humör.
Den har för övrigt en av de sämsta översättningarna till svenska "Citronträd och motorolja".

Haha man skulle vilja veta var man hittade den översättningen. Känns inte som att man behöver uppfylla några som helst krav som översättare.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

En av mina absoluta favoriter är Rikki-oh the story of rikki, dubbad till amerikanska, ren komedi.
Brutal hong-kong splatter med helt sjuk story i övrigt.

It's not a lake, it's an ocean

Tillbaka till framtiden-filmerna är härligt nostalgiska och håller förvånansvärt bra än i dag. Nakna pistolen. Along came Polly och The Heartbreak Kid, båda med Ben Stiller, får mig alltid att le. Och, faktiskt, de två Ensam Hemma-filmerna som ger en barnsligt behaglig känsla inombords.

Sedan är det förstås serier som det odödliga Fawlty Towers och helt flippade Green Wing.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

- Ghostbusters I & II - Inte lika roliga som Naked Gun (nedan), men bättre.
- The Naked Gun - Den roligaste komedin någonsin
- Bad Boys - Will Smith är Will Smith och Martin Lawrence är Martin Lawrence.
- Rush Hour - Jackie Chans bästa film, tycker jag.
- Mickey Blue Eyes - Hugh Grant i en bisarr romantisk maffiakomedi. Underbar.

Bubblar in serierna Arrested Development och Community som en bonus. De missbrukar jag ännu mer för att må bra än någon av filmerna ovan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Farornas Konung

Groundhog Day eller valfri Troma rulle, men helst Class Of Nuk'kem High eller Cannibal The Musical.

Quake-konnässsör

Event Horizon, Alien, Aliens, Evil Dead, Flugan, The Cabin in the Woods, typ sånna filmer

Medlem

Smokey and the bandit
Gone in 60 seconds (1974)
Rambo 4
The expendables 1-2

Medlem
Skrivet av almblad:

Event Horizon, Alien, Aliens, Evil Dead, Flugan, The Cabin in the Woods, typ sånna filmer

Event Horizon är ju jäkligt underskattad, tbh. En film jag kollar på lite då och då genom åren.

Medlem

Krull är en rulle som gått "ett par" gånger hemma genom åren. Kändisspäckad och lite av en kultklassiker


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Snatch


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lock stock and two smoking barrels
Fear and loathing in Las Vegas
Disturbia


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

- Ghostbusters I & II - Inte lika roliga som Naked Gun (nedan), men bättre.
- The Naked Gun - Den roligaste komedin någonsin
- Bad Boys - Will Smith är Will Smith och Martin Lawrence är Martin Lawrence.
- Rush Hour - Jackie Chans bästa film, tycker jag.
- Mickey Blue Eyes - Hugh Grant i en bisarr romantisk maffiakomedi. Underbar.

Bubblar in serierna Arrested Development och Community som en bonus. De missbrukar jag ännu mer för att må bra än någon av filmerna ovan.

Älskar Arrested Development och första 3 (?) säsongerna av Community. Tyckte det gick ner sig riktigt ordentligt efter att Dan Harmon och sedan Chevy Chase fick kicken. Sista säsongen, enligt mitt tycke, var ett hån till resten av serien.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Event Horizon är ju jäkligt underskattad, tbh. En film jag kollar på lite då och då genom åren.

Event Horizon är väl ändå rätt uppskattad, överallt där skräckfilmer och/eller sci-fi listas och diskuteras så dyker den upp!
Men jag instämmer, en kanonrulle som förtjänar mer uppmärksamhet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lesbian Vampire Killers.

Släpp allt ni håller på med och titta på den. Den är precis lagom rolig, lagom brittisk, lagom störd och lite lagom med nakenhet. Lovar att ni inte blir besvikna.

Annars:
The Grand Budapest Hotel
Interstellar


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Valfri Wes Anderson film, de är vackra och roliga.

Guy Ritchies filmer får mig också att smila

Förlorade barnens stad (Jeunets bästa IMHO)

Vill slå ett slag för TV-serien Ted Lasso!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Event Horizon är väl ändå rätt uppskattad, överallt där skräckfilmer och/eller sci-fi listas och diskuteras så dyker den upp!
Men jag instämmer, en kanonrulle som förtjänar mer uppmärksamhet!

Really? Känns som att ingen känner till den eller gillar den. Vilket är konstigt då den har flera rätt stora namn. Men yes, bra film~

Medlem

Vänner tv serien håller än idag, skön humör som får en o le alla dagar i veckan.

Har inga filmer annars direkt för det du nämner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Slår ett slag för Stardust.

Hedersomnämnande för The Princess Bride (Bleka Dödens Minut )


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Slår ett slag för Stardust.

Hedersomnämnande för The Princess Bride (Bleka Dödens Minut )

Stardust är ju faktiskt en som jag kollar på då och då också. Var riktigt bra för att vara en bok -> film(om man gillar äventyrs-romcom.)

Medlem

office space, dazed and confused

Medlem

Tyckte det här var skitkul. Världens bästa film.
https://www.youtube.com/watch?v=hPDv4v5GmHM

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tyckte det här var skitkul. Världens bästa film.
https://www.youtube.com/watch?v=hPDv4v5GmHM

Ponyo
Min granne Totoro
High Fidelity
Little Miss Sunshine
Ghost World
Away We Go
Big Trouble in Little China
Wall-E
Ratatouille
Monsters Inc
Finding Nemo
Vaiana
Fawlty Towers

Medlem

Groundhog day. En film som går att se om och om igen.
Big Lebowski. Klassiker.
5th Element.
Valerian and the City of 1000 planets.
Layer Cake. Synd bara på slutet.

Skriv svar