Mycket nytt från Resident Evil Village nästa vecka, teaser redan nu

Robot
Mycket nytt från Resident Evil Village nästa vecka, teaser redan nu

Dessutom: mycket annat Resident Evil-nytt.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Ser mycket lovande ut. Gillade 7:an starkt så detta är ett av spelen jag ser fram emot mest i år.

Medlem

Fick mail om nån stängd beta, fantastisk irriterande japansk process att registrera sig bara, har gett upp 2 ggr redan, man skulle kunna tro att användarvänlighet borde kommit längre år 2021

It's not a lake, it's an ocean

Ser mycket fram emot detta. Men är det helt kört att hoppas på en PS4- och Xbox One-release?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kommer köra 7an inför denna


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Kommer köra 7an inför denna

om du vågar

Medlem

Har faktiskt börjat få upp ögonen för skräckspel. Inte nödvändigtvis för att det är så himla lajbans att bli skrämd men för att fokuset på miljö och atmosfär är så stor. Även om det bara handlar om en kuliss så är ofta detaljrikedomen så överväldigande stor att det ger ett tillräckligt visuellt djup för att man egentligen aldrig ska känna sig låst av det begränsade utrymmet. Dessutom är de i regel bättre på att porträttera mänskliga känslor, tonläget i rösterna och hur de uttrycker sig. Det är oftast inte lika teatraliskt, vilket känns oerhört befriande och uppiggande. Tänk om vi kunde få se ett liknande konstnärligt uttryck i stora RPG:n eller andra stora AAA-genrer.

Sen blir jag som tur är inte lika skraj längre, vilket ger mig mer utrymme att supa in atmosfären på ett helt annat sätt.

Skrivet av lars_kongo:

Ser mycket lovande ut. Gillade 7:an starkt så detta är ett av spelen jag ser fram emot mest i år.

Håller verkligen med. Mitt enda önskemål skulle väl vara mindre grisande med förruttnade inälvor i och kring grytor och kastruller. *insert kräkemoji* Men såg inga i teasern, så det bådar gott!

Medlem

Dom verkar ha lagt in så mycket nytt i detta spel häxor vampyrer mm dom skulle kunna göra ett nytt ip med detta innehåll önskar dom rebootade re istället och skippade första persons vyn

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

om du vågar

Ensam? Aldrig! Men ska spela i sällskap!:D


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag hade blivit överlycklig av ännu en remake av första spelet i deras nya motor, och lukt sjuan få uppleva det firstperson och möjligheten att få uppleva Spencer mansion i VR hade varit en dröm (mardröm) för mig
Detta kommer mest troligt aldrig hända.. inte officiellt iallfall, så det vore sjukt nice att hitta begåvade människor och sätta ihop det själv i Dreams som för ett tag sedan stödjer vr

Medlem

7an är absolut ett av favoritspelen överlag och en riktigt grym omstart av RE-serien. Ser fram emot 8an enormt! För min del får det gärna finnas kastruller och annat vidrigt, men de får gärna skippa det överdrivet japanska i framförallt andra halvan av spelet, och lite mer variation på fiender önskas

Medlem

Tycker det känns som att denna har mer Actionfokus än RE7 redan, vilket känns oerhört tråkigt. Kommer säkert bli bra ändå, men RE2R och RE7 var ju så bra skräckspel asså, så synd att gå samma trend igen.


signatur

Videomupp

Medlem

VR med motion control support?

If not. Naah

Medlem

"Don't miss your chance to be among the first to react to the new trailer"

Medlem

Hoppas kan man ju, men blir nog inget äkta VR-support. "Förra" hade väll bara VR med vanlig kontroller.

Medlem

enligt Capcom-läckan så skulle det komma ett Resident evil 4 för Oculus. Om det är "Remaken" och om det är för Quest återstår att se.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Har faktiskt börjat få upp ögonen för skräckspel. Inte nödvändigtvis för att det är så himla lajbans att bli skrämd men för att fokuset på miljö och atmosfär är så stor. Även om det bara handlar om en kuliss så är ofta detaljrikedomen så överväldigande stor att det ger ett tillräckligt visuellt djup för att man egentligen aldrig ska känna sig låst av det begränsade utrymmet.

Precis. Det absolut läskigaste jag spelat är Silent Hill. Jag gillar de gamla Playstation-spelen med sina begränsningar. Man kan inte se allt, och får använda fantasin mer. Resident Evil, Metal Gear Solid och Tomb Raider är tre andra perfekta exempel på det.

Medlem

Kul att de testar nåt nytt och så men häxor, varulvar och vampyrer i Resident Evil känns lite konstigt. Känns som att det skulle ha varit ett eget IP.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Ett av de spel jag ser mest framemot. Sjuan var jäkligt bra och detta verkar bygga vidare på den upplevelsen. Rejält dessutom.

Håller tummarna!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Sprockhead:

Kul att de testar nåt nytt och så men häxor, varulvar och vampyrer i Resident Evil känns lite konstigt. Känns som att det skulle ha varit ett eget IP.

Håller delvis med, men samtidigt har det hänt så mycket konstigt i RE-spelen under åren att jag inte ens tycker det är konstigt längre. Om viruset kan mutera zombier och stora köttmonster kan det nog mutera till vampyrer och varulvar också. Min poäng är att det redan är så urballat att inget egentligen går utanför vad som är "konstigt".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Håller delvis med, men samtidigt har det hänt så mycket konstigt i RE-spelen under åren att jag inte ens tycker det är konstigt längre. Om viruset kan mutera zombier och stora köttmonster kan det nog mutera till vampyrer och varulvar också. Min poäng är att det redan är så urballat att inget egentligen går utanför vad som är "konstigt".

Ja, det ligger nåt i det! Helst hade jag sett att de tagit det lite lugnt med storyn i de senare spelen och inte blivit så storslagna med allt och sen att det inte riktigt finns igenkänningsbara monster längre på samma sätt det brukade vara med Lickers och Hunters osv. Men det kan ju bli bra i slutändan. Jag gillar ju dock att de vågar testa nya saker också


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar