Rapport: CD Projekt hade full koll på Cyberpunk 2077:s last gen-problem

Robot
Rapport: CD Projekt hade full koll på Cyberpunk 2077:s last gen-problem

Externa tester ska bland annat ha visat problemen.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #nyhetstips


Medlem

Den bistra verkligheten är att utvecklare är helt vanliga företag som alla andra. Man gjorde bedömningen att man skulle tjäna mer pengar på att släppa ett ofärdigt spel än att skjuta på lansering och göra klart det.

Och att döma av försäljningsstatistiken så fick dom helt rätt.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Tråkigt att se CDPR förvandlas från ett speciellt företag till en i mängden. Oavsett hur mycket jag gillar CP2077 och tycker att det inte finns nåt liknande spel i marknaden så är detta helt galet.

Medlem

Klart de hade full koll på det


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

vilken soppa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Med berått mod, som Ebba Busch skulle säga.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det bästa vore om de skulle lägga ner PS4 och Xbox One version

Medlem
Skrivet av zevile:

Tråkigt att se CDPR förvandlas från ett speciellt företag till en i mängden. Oavsett hur mycket jag gillar CP2077 och tycker att det inte finns nåt liknande spel i marknaden så är detta helt galet.

Pengar tend to do so. Speciellt stora pengar. Oavsett vilka ideal man hade från början. Därav ordspråket:
"Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely."

Mänsklig natur.

Medlem

Ja vilket jäkla self inflicted gunshot wound.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Klart de visste, allt annat vore ju konstigt? Antingen visste cdpr att det var dåligt ELLER så hade man ingen koll öht på sin egen utveckling på dessa plattformar, vad man än väljer så är det dåligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Verkligen inte mycket bättre än någon av de andra stora spelföretagen.
Lögner för att täcka andra lögner och det är bara pengar det handlar om, oavsett vad de säger.

Har rätt många timmar spelat men orkade inte spela färdigt pga av alla problem.
Det blir att vänta ett halvår eller något sådant innan man rör det igen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Klart de visste, allt annat vore ju konstigt? Antingen visste cdpr att det var dåligt ELLER så hade man ingen koll öht på sin egen utveckling på dessa plattformar, vad man än väljer så är det dåligt.

Jo, det vore ju väldigt märkligt om man sitter och programmera spel, utan att veta hur slutresultatet har blivit.
"Jaha, är det så här spelet ser ut på Xbox One och Playstation 4, varför har ingen sagt till?!"

Medlem

Eftersom de endast tillät media att visa deras egna klipp så var det väl rätt tydligt 🤦‍♂️


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vatten är vått. Inte för att låta dryg men det är klart som fan att dom hade koll.

"Det är lättare att be om ursäkt istället för att fråga om lov" är ett klassiskt uttryck som passar in här.

Medlem

mitt förtroende för CD projekt har helt försvunnit.. kanske man rör spelet om nåt år för 100kr på fyndhyllan..

Medlem

Aldrig fattat dock varför dom valde ett sådant stort projekt. Bortser man från buggar och dåliga versioner så är spelvärlden med sin AI inte mer avancerad eller nytt än open-world spel från mer än 15 år sedan. Rockstar är nästan det enda företaget som inte hypar "över" vad dom faktiskt kan leverera.

Medlem

Har ett tidigare älskat företag förstört hela sin image och rykte sa extremt snabbt, för 8 veckor sen var de ett av de mest älskade företagen ever, nu.....ouch tom deras egen regering undersöker nu deras idioti och lögner utöver alla rättsliga följder i USA.

Stackars alla utvecklare som lagt ner sin själ i spelet och nu skits pa för att deras chefer är ute och cyklar


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Med berått mod, som Ebba Busch skulle säga.

Skulle inte använda den jämförelsen, då hennes uttalande visat sig felaktigt enligt de andra partiledarna, politikerna och tjänstemännen på samma möten. I CDPRs fall så är det allt annat än felaktigt.

Medlem

Nähe? Dom utvecklade spelet, så klart dom hade. Jag förstår inte att detta ska vara nyheter haha?

Medlem

Om utvecklarna själva trodde att spelet skulle vara release klart till 2022...varför ens börja teasa det 2018?

Nu när man spelar 15 timmar i den här soppan så kan jag ärligt talat inte förstå varför dom gick ifrån tredje persons perspektivet; det verkar ju vara det som är kataklysmen till att dom slänger stora delar av spelet i soptunnan.

Dom pratade nån gång om hur mycket RDR2 influerade dom; hur bra och detaljerat allt var men att bli influerade av såna ENORMA projekt är ju lite som att tycka att ett lag i divison 1 fotboll ska spöa självaste miljard lag som Real Madrid eller Liverpool

2018 borde vi fått en kort teaser sen inte ett ljud tills 2022.

Bortkastad tid för alla inblandade känns det som nu.

Avstängd

Jag missade detta eftersom det plockades bort från ps store innan jag hann köpa det. Hoppas det kommer upp igen någon gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Klart som korvspad att dom visste spelets skick. Men jag förstår varför dom ville släppa spelet ändå. Jävligt bra tillfälle för en grym försäljning.

Vem trodde annat? Räckte med att starta spelet bara.

Medlem

Minns att cdpr fick mycket skit av pc-communityt för att det visuella nedgraderades från e3 trailern, för konsolernas syfte.
Nu verkar de ha gjort tvärtom, fast det gick kanske lite väl långt 😂


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Backloggens befriare

Va, äre sant?!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Witcher 4 kommer släppas två veckor efter projektstart, och de ska fixa problemen därefter:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Är det nu man ska länka Dunderpatrullen - Oj! Vilken Överraskning? Gör man det fortfarande? Hänger inte riktigt med i meme-svängen längre.

Skrivet av Sarky:

Den bistra verkligheten är att utvecklare är helt vanliga företag som alla andra. Man gjorde bedömningen att man skulle tjäna mer pengar på att släppa ett ofärdigt spel än att skjuta på lansering och göra klart det.

Och att döma av försäljningsstatistiken så fick dom helt rätt.

Det ska bli intressant att se om/hur det här påverkar intresset inför CD Projekts nästa släpp. I dagsläget verkar det röra sig om omfattande varumärkesskador. T.o.m. dagspressen har uppmärksammat stökreleasen/magplasket (economist, BBC, the guardian mfl).

Medlem

Jag hade i varje fall mycket roligt med Cyberpunk och är nöjd med mitt köp. Hade jag velat se färre buggar? Japp.
Hade jag varit beredd att vänta ett halvår på att spelet skulle fixas till? Absolut inte! Personligen har jag för lite att spela så jag tar hellre en acceptabel upplevelse nu än en superb i morgon.

Jag kan fasiken bli skjuten eller överkörd flera gånger om innan vissa spel släpps och då hjälper det inte mig att dom är buggfria.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ja, vadå? Var det nån som trodde att dom inte hade provat spela det?

Skulle dom inte känt till det så hade ju det varit förargerlig inkompetens på en helt annan nivå.


signatur

subterranean homesick alien

Skriv svar