Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Gen
Medlem
Skrivet av Kris:

Tog mig strax över 100 timmar att plöja genom allt i Cyberpunk 2077. Där har du säkert mer att se fram emot.

Ska precis varva det nu men kommer köra vidare på sparfilen

Medlem

100 timmar in närma mig slutet nu.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av anon_176162:

*MINISPOILER*

Någon som vet vad man ska göra efter man varit i Vinland? Kommer inget main mission efter det.

Jag for tillbaka till lägret då jag varit i vinland och fick fortsätta därifrån.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Kör med berserker-setet. Vill byta, men för träligt att hitta material att fullt uppgradera ett annat set.

Vapnen kör jag med dubbla hammare, because "BOINK!".

Jag kör uppgraderat Raven, och Dane-yxa. Funderar på att byta vapen bara för att få lita variation i spelandet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av breahl:

Jag for tillbaka till lägret då jag varit i vinland och fick fortsätta därifrån.

Ah,tack. Då är det säkert någon från The order som jag måste ta för att få fortsätta antar jag. Lämnade in uppdraget men fick inget nytt.

Skrivet av anon_176162:

Ah,tack. Då är det säkert någon från The order som jag måste ta för att få fortsätta antar jag. Lämnade in uppdraget men fick inget nytt.

Beror säkert på NÄR man drar till Vinland vilket påbörjat mission man hade samtidigt. För det var ju rätt valfritt när man åkte


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kör uppgraderat Raven, och Dane-yxa. Funderar på att byta vapen bara för att få lita variation i spelandet.

Kör dubbla knivar
Väldigt effektiva och snabba...

Medlem

Helt plötsligt kunde jag inte spara alls så det spelet får vänta till framtida patch innan jag ger mig på det igen. (Tydligen rätt vanlig bug).

Skägg.
10 Chambers

Måste dela med mig av hur storyn överraskade mig. Jag är på power 150, har precis varit nere vid Dovers klippor och härjat, så ni kan avgöra om ni lirat längre eller ej. Resten är såklart spoilers för dig som inte gjort det.

Uppgörelsen med Dag
Jag hade precis kommit tillbaka från någon av de sydligare delarna av England, där Fulke gäckat mig och lämnat efter sig ett makabert spår av Sigurd. Dag ville som vanligt mopsa så fort han fick chansen och helt ärligt, jag har stört mig på honom ända sedan han började ifrågsätta allt. jag förstod att storyn skulle leda till en konfrontation och jag såg helt ärligt fram emot den. Men jäklar vad den lämnade en sur eftersmak.

Jag förstod att något skulle hända när jag ombads gå och lägga mig. Efter en lätt tupplur står han där, i regnet, och kräver svar. Lite oklart här om det gick att undvika konfrontation men helt ärligt, för mig kändes holmgången självklar.

Jag nästan lekte med honom. Parerade bara hans attacker och gav honom en yxkyss varje gång. Drog ut på det. Men när han slutligen ligger där på marken och jag knappt fått en skråma, låter jag honom ändå ta yxan . En ynnest jag inte gav kräket Ivarr. När jag sedan omringas av bybornas dömande blickar börjar jag genast ifrågasätta om jag gjort rätt. Borde jag ha låtit den resonliga sidan av min Eivor, som annars brukar vara så dominant, hantera detta också? Han som skickat avsatta regenter i exil snarare än mördat dem?

Jag ville ju lära Dag en läxa men istället blev det jag som fick en och det förväntade jag mig inte av ett Assassin's Creed-spel.

Nu är jag nyfiken på hur ni hantereade situationen, gick den att undvika?


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Måste dela med mig av hur storyn överraskade mig. Jag är på power 150, har precis varit nere vid Dovers klippor och härjat, så ni kan avgöra om ni lirat längre eller ej. Resten är såklart spoilers för dig som inte gjort det.

Uppgörelsen med Dag
Jag hade precis kommit tillbaka från någon av de sydligare delarna av England, där Fulke gäckat mig och lämnat efter sig ett makabert spår av Sigurd. Dag ville som vanligt mopsa så fort han fick chansen och helt ärligt, jag har stört mig på honom ända sedan han började ifrågsätta allt. jag förstod att storyn skulle leda till en konfrontation och jag såg helt ärligt fram emot den. Men jäklar vad den lämnade en sur eftersmak.

Jag förstod att något skulle hända när jag ombads gå och lägga mig. Efter en lätt tupplur står han där, i regnet, och kräver svar. Lite oklart här om det gick att undvika konfrontation men helt ärligt, för mig kändes holmgången självklar.

Jag nästan lekte med honom. Parerade bara hans attacker och gav honom en yxkyss varje gång. Drog ut på det. Men när han slutligen ligger där på marken och jag knappt fått en skråma, låter jag honom ändå ta yxan . En ynnest jag inte gav kräket Ivarr. När jag sedan omringas av bybornas dömande blickar börjar jag genast ifrågasätta om jag gjort rätt. Borde jag ha låtit den resonliga sidan av min Eivor, som annars brukar vara så dominant, hantera detta också? Han som skickat avsatta regenter i exil snarare än mördat dem?

Jag ville ju lära Dag en läxa men istället blev det jag som fick en och det förväntade jag mig inte av ett Assassin's Creed-spel.

Nu är jag nyfiken på hur ni hantereade situationen, gick den att undvika?

personligen så känns det som:

att den inte går att undvika då han bara kändes som en sur gubbe som troligen hade klagat på allt man gjort.
Men jag fick samma känsla som du när alla stod runt en och jag hade också gett han hans yxa


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Beror säkert på NÄR man drar till Vinland vilket påbörjat mission man hade samtidigt. För det var ju rätt valfritt när man åkte

Hade som inget main quest förutom det när jag for dit. Hade som tahit över allt sim gick fram till den punkten. Fortfarande inte fått något nytt main så tror jag ger upp snart.

E det nån annan än jag som tycker hästen e helt värdelös så fort det är en uppåt lutning? Blir skit sölig


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

E det nån annan än jag som tycker hästen e helt värdelös så fort det är en uppåt lutning? Blir skit sölig

Blir så med bara en hästkraft

Skrivet av Ronzem:

Blir så med bara en hästkraft

Jo men det blir ju söligare än en människokraft för man springer ju snabbare upp själv


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Fick tag på Thors hammare 🔨 innan, hade hittat den för rätt länge sen när jag började spela men kunde inte ta den då de och det kunde jag nu.. men fy vilket irriterande vapen det är


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Måste dela med mig av hur storyn överraskade mig. Jag är på power 150, har precis varit nere vid Dovers klippor och härjat, så ni kan avgöra om ni lirat längre eller ej. Resten är såklart spoilers för dig som inte gjort det.

Uppgörelsen med Dag
Jag hade precis kommit tillbaka från någon av de sydligare delarna av England, där Fulke gäckat mig och lämnat efter sig ett makabert spår av Sigurd. Dag ville som vanligt mopsa så fort han fick chansen och helt ärligt, jag har stört mig på honom ända sedan han började ifrågsätta allt. jag förstod att storyn skulle leda till en konfrontation och jag såg helt ärligt fram emot den. Men jäklar vad den lämnade en sur eftersmak.

Jag förstod att något skulle hända när jag ombads gå och lägga mig. Efter en lätt tupplur står han där, i regnet, och kräver svar. Lite oklart här om det gick att undvika konfrontation men helt ärligt, för mig kändes holmgången självklar.

Jag nästan lekte med honom. Parerade bara hans attacker och gav honom en yxkyss varje gång. Drog ut på det. Men när han slutligen ligger där på marken och jag knappt fått en skråma, låter jag honom ändå ta yxan . En ynnest jag inte gav kräket Ivarr. När jag sedan omringas av bybornas dömande blickar börjar jag genast ifrågasätta om jag gjort rätt. Borde jag ha låtit den resonliga sidan av min Eivor, som annars brukar vara så dominant, hantera detta också? Han som skickat avsatta regenter i exil snarare än mördat dem?

Jag ville ju lära Dag en läxa men istället blev det jag som fick en och det förväntade jag mig inte av ett Assassin's Creed-spel.

Nu är jag nyfiken på hur ni hantereade situationen, gick den att undvika?

Det utspelade sig samma för mig. Gav honom yxan fast Odin inte ville ha honom i Valhalla. Tänkte neka först men tänkte att nu ser byborna på bäst att va snäll. Och ändå kändes det fel som du säger att byborna blänger snett på Eivor nu :/

btw så är jag lvl 230 typ och fick lite däng av Dag ändå (mest för jag hade spjut och sköld för det ser coolt ut men är super ineffektivt )


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lirat ett par timmar nu men jag måste säga att jag tyvärr är besviken. Överlag känns det som en redig copy-paste av Odyssey.
Cutscenes och animationer ser ut att vara exakt likadana. Samma kameravinklar och kroppsrörelser. Alla kvinnliga npcs ser också ut att vara offspringa av Kassandra från Odyssey.
Sedan är ljudet så otroligt kasst på PC
Men aja, ska lira mer så får vi se.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det utspelade sig samma för mig. Gav honom yxan fast Odin inte ville ha honom i Valhalla. Tänkte neka först men tänkte att nu ser byborna på bäst att va snäll. Och ändå kändes det fel som du säger att byborna blänger snett på Eivor nu :/

btw så är jag lvl 230 typ och fick lite däng av Dag ändå (mest för jag hade spjut och sköld för det ser coolt ut men är super ineffektivt )

Haha, hur har du kunnat levla så mycket? Jag kör iof nästan bara main story.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, hur har du kunnat levla så mycket? Jag kör iof nästan bara main story.

Jo lite överlevlad är jag allt men tycker inte jag har gjort såå väldigt mycket quests och letande :).

Gör iof nästan alla wealth i alla nya områden på kartan (i hopp om nya fräna vapen eller kläder)
men bara typ hälften av mysterierna och bara 3-4 artefakts - dom jag springer på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo lite överlevlad är jag allt men tycker inte jag har gjort såå väldigt mycket quests och letande :).

Gör iof nästan alla wealth i alla nya områden på kartan (i hopp om nya fräna vapen eller kläder)
men bara typ hälften av mysterierna och bara 3-4 artefakts - dom jag springer på

Jag blev också överlevlad snabbt. Balansen på motståndet var lite sisådär. Men har inte spelat på ett tag.

Medlem

Jag har nog utforskat och gjort alldeles för mycket i varje region för är power level 400( vet inte hur man ser hur många mastery points man placerat) är nog dock i slutet på main känns det som. Fortfarande en hel del att göra förutom main så bara kämpa på. Kör med raven set och dubbla tvåhandssvärd(Surtr sword och Excalibur)inte den snabbaste combon men levererar bra med smärta iaf . Gillar Valhalla mer än Odyssey ,kanske beror på den lite mörkare tonen och den "tyngre" känslan i striderna. Väl mött alla och en god fortsättning året

Medlem

De har inte lagt till level scaling än? Man uppskattade ju det i Origins. Annars blev det att man körde över allt och alla i spelet..

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Jag blev också överlevlad snabbt. Balansen på motståndet var lite sisådär. Men har inte spelat på ett tag.

Förstår inte hur ni blir över levlade. Jag har snarare problem med att jag är för låg level.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Förstår inte hur ni blir över levlade. Jag har snarare problem med att jag är för låg level.

En side Quest som tar 3 min ger 2 skill point bara man flummar iväg lite så går det snabbare än de föregående spelen iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av breahl:

Förstår inte hur ni blir över levlade. Jag har snarare problem med att jag är för låg level.

Jag nådde en slags brytpunkt där det började bli lätt. Men ska köra igen nu efter uppdateringen, var ett tag sen jag körde sist. Går att pilla upp svårigheten också.

jbx
Medlem

Level 400 nu spelat snart 100h. Hittar allt på varje del av kartan som låses upp, de små kistorna tar tid. Har en 4-5 delar kvar av världen att låsa upp.
Siktar givetvis på Platinum som de andra AC-spelen


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers

Åkte precis till Vinland. Mysigt ställe!


signatur
Medlem

Har tagit en paus sedan launch, ser att massa uppdateringar har släppts, startar upp där jag slutade, hann spela fem minuter sen krascha spelet utan förvarning eller felmeddelande.
Låter pisspelet stå i ett år till nu innan jag rör det igen, dynga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åkte precis till Vinland. Mysigt ställe!

Nu klar med Vinland. Miljöerna var helt klart mysiga men i övrigt lämnade området en del att önska.

Jag fattar grejen med att åka dit inkognito, utan utrustning. Lite mer fokus på smyga, ensam mot massor av fiender, osv. Men när jag rensat det första lägret med bara en klen klubba kändes det lite konstigt att inte kunna plocka upp deras vapen från backen. Eller att Eivor svingar en yxa i alla dödsanimationerna i djurstrider.

Och när jag väl möter Gorm, råka klanta till det och blir dödad vaknar jag upp hos urbefolkningen och kan bara släntra dit och lönnmörda honom lite casual. Som om inget hänt,

Hade varit kul med lite allvarligare konsekvenser här. Att för mycket kaos skulle leda till något negativt, lite som när man dödar allt i Dishonored och det ökar pesten.


signatur
Medlem

Någon som spelar på Xbox One X och har lust att komma med en lägesrapport angående problemet med screen tearing?

Skriv svar