Diskutera – Hur ser det perfekta Indy-spelet ut?

Medlem

Ett pusselspel fast med en fläskig story och hög budget. När jag hittar det värdefulla föremålet vill jag att det ska kännas unikt. Som om jag är den enda i världen som faktiskt lyckats med detta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har svårt att se hur piskan skulle fungera bra i förstapersonsvy, samtidigt gjorde de The Darkness...

Om man kan modda in en grappling hook Quake och få det fungerat hyfsat väl, borde väl en piska i ett 2021-lir inte vara allt för svårt att hantera...

Men suck... jag vet, spelen måste fungera bra på en gamepad, så... no fun allowed.

Medlem

Blod och Mortal Kombat finishers.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Nu använder ju egentligen inte Indy piskan så jättemycket. Är väl mest svinga sig i den lite nu och då? Skulle ju gå att lösa genom att spelet går över till tredjeperson om man svingar sig etc? Tänker lite om Rainbow Six Vegas går över till tredjeperson när du går in i cover, men i övrigt är i förstaperson.

Känns som första person är bäst på immersion... Sätta dig i världen lixom... Tredje är bäst på att vara cinematisk.. bättre på spektakel...

Om det är så, så känns det ju som Indy klart borde vara ett tredjepersons-spel...
Det är lixom blockbuster alternativet


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har svårt att se hur piskan skulle fungera bra i förstapersonsvy, samtidigt gjorde de The Darkness...

city of brass har fps piskande!

bara jag som funderat på hur kontroversiellt det kmr bli om dom lägger till nån mörkhyad fiende?
eller om dom inte gör det? fast dom kanske lyckas komma undan med det ifall det bara är nazi fiender? xD

Medlem

Måste vara otroligt svårt att göra ett spel på ett såpass mellanmjölkigt ip som India Jones.
Är folk ens peppa på Indy överlag? De senaste filmerna som kom minns ingen och ärligt talat kommer det en ny film så kommer det inte bli något större stohej om den, är min känsla iaf.
Stackars Machinegames, från att hyllats pga wolfenstein så tvingas man göra Indy!? skönt att man inte är utvecklare där.
Samtidigt har de inte lika stor press på sig att leverera et apfett spel pga just att det är indy, såsom massive har med att göra starwars. Där kan vi snacka press.

Medlem
Skrivet av bickelito:

Måste vara otroligt svårt att göra ett spel på ett såpass mellanmjölkigt ip som India Jones.
Är folk ens peppa på Indy överlag? De senaste filmerna som kom minns ingen och ärligt talat kommer det en ny film så kommer det inte bli något större stohej om den, är min känsla iaf.
Stackars Machinegames, från att hyllats pga wolfenstein så tvingas man göra Indy!? skönt att man inte är utvecklare där.
Samtidigt har de inte lika stor press på sig att leverera et apfett spel pga just att det är indy, såsom massive har med att göra starwars. Där kan vi snacka press.

De gjorde väl Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay? Riddick var väl ganska mellanmjölk också?

Skribent
Skrivet av Maysay:

De gjorde väl Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay? Riddick var väl ganska mellanmjölk också?

Indiana Jones är i alla fall en klassiker de flesta vet vem det är, även om de inte sett filmerna. Riddick däremot är det väl ingen som direkt minns idag?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mina förhoppningar är definitivt högre än mina förväntningar.

Medlem

Fate of Atlantis , vilken minnen då man köpte det i Tradition Nordstan ’92
Iofs köpte båda , även actionspelet ( dock inte lika bra.

Ett Indy , med mest svåra utmaningar genom pussel och minde action, med naturligtvis en äventyrsanda som dem gamla spelen.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Johlor:

Indiana Jones är i alla fall en klassiker de flesta vet vem det är, även om de inte sett filmerna. Riddick däremot är det väl ingen som direkt minns idag?

Dom flesta som tycker om sci-fi vet nog om riddick, riddick spelen var förövrigt rätt bra.
Escape from butcher bay fick överlag rätt höga betyg.

Det är nog rätt många som tycker om indy, förslagsvis behöver det inte vara dom senaste filmerna, men dom gamla klassikerna är ju kult filmer.

Medlem

Älskade Fate of Atlantis, men även Emperors Tomb, som kändes som lite av ett mellansteg mellan de gamla Romb Raider och Uncharted, och iallafall då, i början av tvåtusentalet, satte väldigt mycket känslan på att få spela som Dr. Jones. En fullgod uppföljare till det med Atlantis tänkande och utforskande hade varit underbart!

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Dom flesta som tycker om sci-fi vet nog om riddick, riddick spelen var förövrigt rätt bra.
Escape from butcher bay fick överlag rätt höga betyg.

Det är nog rätt många som tycker om indy, förslagsvis behöver det inte vara dom senaste filmerna, men dom gamla klassikerna är ju kult filmer.

Aboslut, Riddickspelen är bättre än filmerna enligt mig,

Lite nyfiken, när du pratar om senaste Indyfilmerna vilka menar du? Jag anser ändå 1-3 är riktigt bra, 4an är sämre. Men du pratar i plural om ”senaste filmerna”, vilka anser du är de som är sämre?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Aboslut, Riddickspelen är bättre än filmerna enligt mig,

Lite nyfiken, när du pratar om senaste Indyfilmerna vilka menar du? Jag anser ändå 1-3 är riktigt bra, 4an är sämre. Men du pratar i plural om ”senaste filmerna”, vilka anser du är de som är sämre?

Haha, trodde det hade släppts fler än en. Tänkte på kingdom of the crystal skull.
Intresset på den fronten är rätt svalt mao. Ska väl komma en till om jag inte missminner mig, får väl se om dom lyckas bättre med den.

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Haha, trodde det hade släppts fler än en. Tänkte på kingdom of the crystal skull.
Intresset på den fronten är rätt svalt mao. Ska väl komma en till om jag inte missminner mig, får väl se om dom lyckas bättre med den.

Ja det har pratats om en till i några år. Ford börjar ju dock bli gammal, så frågan är ju om den blir av?
Crystal Skull var ok tills de ballade ur med utomjordingarna, det är som om man inte ska ge Spielberg för mycket kontroll, då blir det alltid utomjordingar! Haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja det har pratats om en till i några år. Ford börjar ju dock bli gammal, så frågan är ju om den blir av?
Crystal Skull var ok tills de ballade ur med utomjordingarna, det är som om man inte ska ge Spielberg för mycket kontroll, då blir det alltid utomjordingar! Haha

ja, det var ju lite grin gubbe varning i förra tyckte jag. Haha mm, den spårade rätt bra.
Förvisso spårar ju dom andra också, men det var ju mer äventyrskänsla när indy var en ungtupp helt klart.

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

ja, det var ju lite grin gubbe varning i förra tyckte jag. Haha mm, den spårade rätt bra.
Förvisso spårar ju dom andra också, men det var ju mer äventyrskänsla när indy var en ungtupp helt klart.

Ja de andra har ju massa övernaturliga element också, men det gick lite överstyr med utomjordingarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja de andra har ju massa övernaturliga element också, men det gick lite överstyr med utomjordingarna.

Det fanns ju ett rätt kul easter egg i fallout 4 där man hittar ett skelett i ett kylskåp med en indy hatt haha var ju rätt extrem grej också, undra om nästa film blir en battle med cancer eller nått.

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Det fanns ju ett rätt kul easter egg i fallout 4 där man hittar ett skelett i ett kylskåp med en indy hatt haha var ju rätt extrem grej också, undra om nästa film blir en battle med cancer eller nått.

haha, just ja. Finns väl massa sånt där genom Fallout-serien. Är det 2an där man möter den där trollkarlen från Quest for the Holy Grail?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

haha, just ja. Finns väl massa sånt där genom Fallout-serien. Är det 2an där man möter den där trollkarlen från Quest for the Holy Grail?

Ja det stämmer, haha hade glömt den. Vaktar han inte någon bro eller nått ?

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Ja det stämmer, haha hade glömt den. Vaktar han inte någon bro eller nått ?

Japp, och frågar om ens favoritfärg. Tror du kan få honom att explodera också genom att ställa en följdfråga han måste säga ”I dont know” haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av merxz:

Älskade Fate of Atlantis, men även Emperors Tomb, som kändes som lite av ett mellansteg mellan de gamla Romb Raider och Uncharted, och iallafall då, i början av tvåtusentalet, satte väldigt mycket känslan på att få spela som Dr. Jones. En fullgod uppföljare till det med Atlantis tänkande och utforskande hade varit underbart!

Vill minnas att Emperor's Tomb hade riktigt bra knytnävsslagsmål gjorda med fysikmotor med tillhörande ragdoll-effekter. Det mesta i omgivningen kunde både gå sönder eller plockas upp för att användas som tillhygge.

12
Skriv svar