Spelar du mest Nintendos spel på Switch?

Medlem
Spelar du mest Nintendos spel på Switch?

För något halvår sedan så skaffade jag en Switch. Jag har sedan lanseringen av första konsolen varit en xboxspelare främst och haft Nintendo med mig via DS, Wii och 3DS under samma period. Jag var inte intresserad av Switch eftersom jag upplevde att det var gimmicks och trogna fans som höll konsolen under sina vingar.

När min som fick en Switch ändrades det. Jag älskar konsolen vid det här laget. Nu till min poäng. Jag skaffade Mario Kart 8 först och spelar gärna Odessy, Sword, All stars 3D osv men anledningen till att jag till slut skaffade mig en egen Switch var att man kunde spela ”riktiga” spel på den också. Jag menar alltså att inte bara Nintendos spel är bra eller att skillnaden mellan bärbart och stationärt är tydligt utan suddas ut med Switch. Jag har många dubletter som jag har på Xbox som Xcom 2, Jurassic World Evolution, Skyrim och City skylines.

Vad spelar du på Switch? Jag märker att jag lutar åt vanliga spel mer. Jag är nyfiken på hur du använder Switch.

Flakmonkey
Skrivet av Augustus:

För något halvår sedan så skaffade jag en Switch. Jag har sedan lanseringen av första konsolen varit en xboxspelare främst och haft Nintendo med mig via DS, Wii och 3DS under samma period. Jag var inte intresserad av Switch eftersom jag upplevde att det var gimmicks och trogna fans som höll konsolen under sina vingar.

När min som fick en Switch ändrades det. Jag älskar konsolen vid det här laget. Nu till min poäng. Jag skaffade Mario Kart 8 först och spelar gärna Odessy, Sword, All stars 3D osv men anledningen till att jag till slut skaffade mig en egen Switch var att man kunde spela ”riktiga” spel på den också. Jag menar alltså att inte bara Nintendos spel är bra eller att skillnaden mellan bärbart och stationärt är tydligt utan suddas ut med Switch. Jag har många dubletter som jag har på Xbox som Xcom 2, Jurassic World Evolution, Skyrim och City skylines.

Vad spelar du på Switch? Jag märker att jag lutar åt vanliga spel mer. Jag är nyfiken på hur du använder Switch.

Skulle säga att Switchen för mig är en komplements-konsol där jag uteslutande spelar exklusiva titlar, behöver inte vara utvecklade av Nintendo men de flesta är ju det. De gånger jag spelar multiplatform på Switchen är när jag är ute på resande fot (vilket ju inte varit så ofta senaste året) och jag köper några titlar att ha under resan. Annars ser jag ingen större poäng i att spela Doom, Witcher 3, etc på Switch, mest för att jag vill uppleva en så bra version av spelet som det bara är möjligt och även om det är imponerande att många spel fungerar så pass bra på switch som de trots allt gör så är det i mina ögon inte på samma nivå som när du spelar på en PC eller en Xbox/Sony-konsol. Jag är heller inte mycket av en "handheld gamer" utan kan jag spela på TV så gör jag det, även på switchen.

Det spel jag spelar mest nu är Ring Fit Adventure. Fungerar otroligt bra och gör träningen bra mycket roligare. Kan varmt rekommenderas till andra soffpotatisar

Medlem

Förutom Nintendo spelen så Jag kör mest indie spel på switch typ.
Det är på switch jag tex ids sitta och spela spel som dead cells osv.
Annars spelar jag mest på Quest och PC.
Switch är som för många andra en kompöements-konsol


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bir det mest spel som får en o röra på sig som boxningspel o dans spel

samt spel som är nintendo exlusiva o indiee spel,spelar inte typ witcher 3 elller liknande på den för tam konsoll för det.

Skulle vara intressant om dom kom med en uppdaterad switch ala switch pro men fortfarande samma fysiska format


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tack för svar! Jag är egentligen också en stationär gosse men det är just att ganska avancerade spel går att spela bärbart som är grejen tycker jag. Enda chansen att klara och utforska Skyrim är ju att jag kan använda tex mitt pendlande.

jbx
Medlem

Endast bärbart och endast Nintendos egna spel, finns ett undantag dock, Stardew Valley gick varmt några hundra timmar.

Står inte ut med grafiken på de andra spelen då jag är van vid maxad PC och senaste konsolerna.

Ser fram emot en SwitchPro som kanske kan ändra de:-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag använder min Switch främst till Nintendos egna spel, och det är väldigt sällan jag spelar bärbart.

Men det har ju blivit lite icke-Nintendo på den också, så som Streets of Rogue, Broforce, Collection of Mana, Streets of Rage 4 och Golf Story för att nämna några. Och ser fram emot att spela Ori and The Will Of The Wisps någon gång.

Inaktiv

Jag kör mer sådant jag vill kunna köra i sängen exempel är Darkest Dungeon, Stardew Valley och liknande. Extremt mysigt och välbyggd konsol enligt mig, hoppas där kommer en pro variant i framtiden!

Medlem

Köpte den mest för att spela indiespel på. Är inget Nintendo-spel fan direkt men gillar formatet, samma sak varför jag köpte en Nintendo DS. Det som gått varmast är Two Point Hospital. Ett strategiskt spel som dem löst riktigt hyggligt med en gamepad.

Medlem

Spelas knappt alls på min.
Dom säljer som smör, men jag förstår inte varför?
Nintendos egna spel är superkvalitativa. Men det kommer alldeles för få! Och dom släpper enkla rerealeses...

Nä, den kommer samma igen precis som Wii u och Wii gjorde innan den.
Blev nog min sista nintendomaskin.

Medlem

Spelar mest partyspel, indie och nintendotitlar på switch. Köpte konsolen för nintendo men det car bljvit en hel del annat också. Grafiktunga titlar håller jag mig till pc. Gav Wolfenstein en chans men insåg snabbt att det är ganska poänglöst för mig som har en hyffsad pc vid teven.

Gillar switchen men den är inte 5/5 för mig. Lite mer kraft hade förstås suttit fint men framförallt hoppas jag de fixar bättre ergonomi. Kan inte spela i mer än 30 min utan att mina stackars händer somnar. Den enda kontrollen jag gillat är pro controller.

Mest spelar jag med barnen. Just nu blir det främst Streets of Rage 4 med sonen (rekommenderas!).

Medlem

Spelar allt möjligt och jag har förmodligen spelat ovanligt lite Nintendospel på den. Under årets varma månader väljer jag nästan alltid att köpa spelen på Switch framför andra format därför att det är skönt att ha möjligheten att spela ute eller på balkongen. De spel jag spelat mest är spel som Animal Crossing, Stardew valley och Graveyard keeper. Perfekt konsol för den typen av spel.

Medlem

Har mest blivit Nintendo spel och ibland något indiespel om det flyter på bra på Switch (Wizard of Legend, Cat Quest och Wargroove bl.a). Blir väldigt lite spelande på Switchen dock, just nu är det enda jag "spelar" Ring Fit Adventure.

Medlem

Har bara ett Nintendo-spel på mitt Switch och det är Mario + Rabbids Kingdom Battle. Annars kör jag mest indiespel. Främst Stardew Valley med min tjej.

Slutade i princip helt köpa indiespel till datorn när Switch började få upp farten. Visst blir det många av Nintendos egna titlar, men även spel som Darkest Dungeon, Paradise Killers, Golf Story, Stardew Valley, Floor kids, Murder by numbers eller Night in the Woods osv.

Sen har det väl även blivit på Switch som jag spelar typ Rocket League och vissa andra spel som inte hör till kategorierna ovan.

Jag bryr mig inte allt för mycket om grafiken och hade antagligen spelat typ allt som gick till switchen om det inte vore för att Game Pass Ultimate är en så bra tjänst.

Medlem

Jag skaffade switchen för att knyta ihop familjen lite. Sambons erfarenheter av spelande inskränker sig till Backpacker så hon är rätt långt ifrån mig och dottern när det gäller intresse av spel. Vi är ju inga peasants i våran familj men med Nintendo känns det inte riktigt som om man sänker sig till samma nivå som vanliga konsolspelare. Switchen har fungerat som en brygga med hjälp av t.ex. Mario Kart, Untitled Goose Game, Mario Party och liknande.

Skrivet av Augustus:

Jag har många dubletter som jag har på Xbox som Xcom 2, Jurassic World Evolution, Skyrim och City skylines.

Sambon är politiker så just Cities: Skylines har jag funderat på att introducera för henne då det innebär en del samhällsplanering. Hur fungerar det att spela på Nintendo?

Medlem

Jag skaffade switch pga. av Zelda BOTW och till en början blev det mest nintendos spel då något annat egentligen inte fanns. Efter ett tag blev det som för många andra en indiekonsol samt äldre AAA-spel som skyrim. Skulle säga att det är det ultimata PC/PS/XBOX tillbehöret. Spelen och typen av spel som finns på konsolen går inte att hitta någon annanstans. Den bästa julklapp/present jag fått av min fru alla kategorier (den mottogs med vad som endast kan beskrivas som ett primalskrik).

Medlem

Jag spelar nästan bara Nintendos spel på Switch. Dock blir det nog att lira Cuphead när det släpps i fysisk utgåva


signatur

no remorse

Ambassadör
Xbox

Min samlar mest damm nu tbh. Spelar bara Nintendos exklusiva spel, senast var väl Luigi's Mansion 3 som var trevligt. Den bärbara aspekten var det som lockade mest men nu kan jag ju köra mina spel via xCloud på mobilen i stället vid behov.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Spelar Nkntendos egna och Indiespel (om dom har tråkiga trophies, annars blir det till ps4).
Vanliga tredjeparts blir till PS4 då jag inte hellre proiriterar grafik före bärbarhet. Styrspakarna på Switchen är verkligen värdelösa så bärbart håller jag mig borta från.

Qus
Medlem

Jag spelar bara Nintendos egna spel. Anledningen till att jag köpte Switch är för att spela dom egna titlarna.

Medlem

Använder min Switch uteslutande för Nintendos egna spel, och lirar till 90 procent i dockat läge via tvn:n. Köpte en våren 2020 när pandemin nådde Sverige, och har betat av majoriteten av de exklusiva titlarna, inklusive återlanseringar av Wii U-spel.

Lirar mest på PC och PS5, men behöver då och då en Nintendo-injektion. Synd bara att det är så långt mellan spelen...

1
Skriv svar