Grim Dawn-utvecklarna avtäcker stadsbyggarspelet Farthest Frontier

Robot
Grim Dawn-utvecklarna avtäcker stadsbyggarspelet Farthest Frontier

Mindre monsterdödande och lootande, mer kolera och växelbruk.

#Crate-entertainment, #Farthest-frontier, #nyhetstips


Inaktiv

Det här såg sjukt läckert ut. Och det har gjort ett jättefint jobb med Grim Dawn, många fina expansioner etc.

Jag är positiv, blir en wishlist på denna! Kanske, kanske även ett köp i early access.

Medlem

Kommer hålla ögonen på detta då Crate har gjort bra grejer tidigare. Men jäkligt surt att de inte jobbar på en uppföljare till Grim Dawn


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Ja jävlar vad hype! Med tanke på vad dom lyckades göra med Grim Dawn så har jag fan fullt förtroende för att detta kommer bli bra!

Medlem

Det ser väldigt trevligt ut! Har inte fastnat för någon stadsbyggare sedan SimCity 2000, men det här kan mycket väl bli min väg ned i träsket igen


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ser lovande ut. Hoppas vi får gameplay video relativt snart. Som FZ säger ser det lite ut som Banished. Gillar att de går för en relativt realistisk grafik.

På Crates forum finns en tråd som började 2018 med rykten om spelet. Själv visste jag inte om detta förrän nu. Enligt tråden är spelet gjort i Unity (och inte samma spelmotor som Grim Dawn). https://forums.crateentertainment.com/t/whats-the-latest-on-c...

Medlem
Skrivet av Sarky:

Kommer hålla ögonen på detta då Crate har gjort bra grejer tidigare. Men jäkligt surt att de inte jobbar på en uppföljare till Grim Dawn

Enligt några år gammal info från Crates forum är det inte alls osannolikt att de gör Grim Dawn 2. Men det är en liten studio och utvecklarna hade jobbat med ARPG i massor av år och behövde omväxling (de kom från Iron Lore och Titan Quest sen tidigt 2000-tal). Samma info säger att ett eventuellt GD2 behöver en ny spelmotor, eftersom nuvarande bygger på relativt gammal teknologi.

Medlem

Älskade banished, hoppas det här tar det till nästa nivå.

Känns inte som plundrare passar in, hela grejen var att naturen var fienden

Inaktiv
Skrivet av superlim:

Älskade banished, hoppas det här tar det till nästa nivå.

Känns inte som plundrare passar in, hela grejen var att naturen var fienden

Vet inte balanserar dom det bara bra så det inte blir á AoE eller liknande, menar att dom kan utrota hela byn så kan det nog bli bra. Hade gärna sett att det kanske är lite mer som stråtrövare, en nagel i ögat som sänker moralen, förtroendet och liknande i samhället.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Enligt några år gammal info från Crates forum är det inte alls osannolikt att de gör Grim Dawn 2. Men det är en liten studio och utvecklarna hade jobbat med ARPG i massor av år och behövde omväxling (de kom från Iron Lore och Titan Quest sen tidigt 2000-tal). Samma info säger att ett eventuellt GD2 behöver en ny spelmotor, eftersom nuvarande bygger på relativt gammal teknologi.

Ja detta stämmer. De använder också tiden de lägger på Frontier, samt tiden de förhoppningsvis får via intäkter från försäljningen, till att fila på just en ny motor för framtida spel så som GD2.

Jag älskar Banished, men det känns som det finns plats för mycket mer djup och utveckling. Jag blir hypad av bara de bilderna. HYPE!

Medlem

Ooh mkt frestande, älskar såba här spel


signatur

//monster

eld
Medlem
Skrivet av Nomman:

Det ser väldigt trevligt ut! Har inte fastnat för någon stadsbyggare sedan SimCity 2000, men det här kan mycket väl bli min väg ned i träsket igen

Oooh, prova banished!

Det här spelet verkar rakt av inspirerat av det.

Medlem

Gillar sådana här spel med, blir nog att skaffa dag ett.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Den här nyheten fick mig att klicka vidare till recensionen av Grim Dawn.
Ett spel som sedan blev införskaffat på GOG


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Den här nyheten fick mig att klicka vidare till recensionen av Grim Dawn.
Ett spel som sedan blev införskaffat på GOG

Mycket nöje 😊

Medlem

Åh, vad mysigt. Älskar såna här spel

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det ser väldigt trevligt ut! Har inte fastnat för någon stadsbyggare sedan SimCity 2000, men det här kan mycket väl bli min väg ned i träsket igen

Cities: Skylines är ett absolut måste om du gillar SimCity!

Annars rekommenderar jag supermysiga Banished och Dawn of Man (stenålderstema). Och ett annat som du verkligen MÅSTE spela är Frostpunk (postapokalyptisk stadsbyggare med moraliska val).

Medlem

Jösses... Jag som sitter mitt uppe i Grim Dawn nu (snart i Ultimate med min första!) känner ett instinktivt villhöver, vilket inte blir mindre akut av bilderna jag såg. Däremot så har jag svårare att se hur den typen av spel skulle kunna locka mig. Jag har ingen större vana av seriösa stadsbyggare även ifall lightversioner som Forge of Empires funkar bra för några minuter om dagen på platan.

Går det månne att hitta en plätt bördig jord i mig att så en bonde på? Kommer hålla ögonen öppna på steam i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Cities: Skylines är ett absolut måste om du gillar SimCity!

Annars rekommenderar jag supermysiga Banished och Dawn of Man (stenålderstema). Och ett annat som du verkligen MÅSTE spela är Frostpunk (postapokalyptisk stadsbyggare med moraliska val).

Frostpunk, Floatsome och Airborne Kingdom ligger också på den där speciella listan som har näst högsta prioritet

Medlem

Tyvärr ohype...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lite hypad ändå! Behövs fler sådana här spel, dock behöver inte alla vara lika hardcore.

Medlem

Trevligt, ser riktigt mysigt ut.

Inaktiv

Är RTS och City Builders on the rise again tro? Som jag längtar efter en ny Command & Conquer tid.

Medlem

Ser fram emot att få gå rågvakt a'la Moa Martinson då.

Medlem
Skrivet av eld:

Oooh, prova banished!

Det här spelet verkar rakt av inspirerat av det.

Det ser riktigt mysigt ut, ska absolut spanas in, tack!

Skrivet av Mikaelh:

Cities: Skylines är ett absolut måste om du gillar SimCity!

Annars rekommenderar jag supermysiga Banished och Dawn of Man (stenålderstema). Och ett annat som du verkligen MÅSTE spela är Frostpunk (postapokalyptisk stadsbyggare med moraliska val).

Något trettiotal timmar har jag nog spenderat med Skylines och det är absolut ett trevligt spel. Men det är något som skaver. Kanske att det är lite för fritt fram att dra vägarna, så att de alltid hamnar fel. Eller kanske känns det bara lite för seriöst. SimCity tar ju inte sig själv på samma allvar. (Men ja, bra är det, bara inte lika beroendeframkallande för mig).

Banished och Dawn of Man ska spanas in. Frostpunk var trevligt, men efter en genomspelning inget jag längtar tillbaka till


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar