Hyllade metroidvania-spelet Axiom Verge får nytt liv med slumpgenerator

Robot
Hyllade metroidvania-spelet Axiom Verge får nytt liv med slumpgenerator

Upplev det det nu sex år gamla spelet på ett nytt sätt.

#axiom-verge


Medlem

Gillade 1:an, men ställer mig lite frågande till varför Switch prioriteras först till 2:an?
Har dem någon deal med Nintendo?
För det är väl lite konstigt att dem inte ens går ut med vilka andra platformar förutom Switch som spelet kommer till, det borde väl komma till nästan alla av de stora och varför är det hemligt?

Medlem

Det har ju funnits en work-in-progress fan-skapad randomizer till Axiom verge sedan åtminstone två år sedan. Undrar om det är den Happ har hjälpt till att färdigställa eller om det är ett helt nytt verk. Oavsett är det ju riktigt tufft med en utvecklare som hjälper till med en randomizer till sitt egna spel.

Nu saknas det bara att Nintendo blir inspirerade och bestämmer sig för att officiellt ge stöd åt de som gör de fantastiska randomizerna för Zelda 3 och Supet Metroid!

Medlem

Ni som inte spelat ettan och gillar Metroidvania. Detta är THE go-to game.

Sim
Medlem

Ettan släpptes på samma sätt med en månads exklusivitet till PS4an innan det dök upp på andra plattformar, antagligen för att han får hjälp med marknadsföring åtminstone.

Skrivet av Fearnox:

Gillade 1:an, men ställer mig lite frågande till varför Switch prioriteras först till 2:an?
Har dem någon deal med Nintendo?
För det är väl lite konstigt att dem inte ens går ut med vilka andra platformar förutom Switch som spelet kommer till, det borde väl komma till nästan alla av de stora och varför är det hemligt?

Det är ett par speedrunners som utvecklat randomizern som han implementerat i spelet.
http://www.axiomverge.com/blog

Skrivet av ompalompa:

Det har ju funnits en work-in-progress fan-skapad randomizer till Axiom verge sedan åtminstone två år sedan. Undrar om det är den Happ har hjälpt till att färdigställa eller om det är ett helt nytt verk. Oavsett är det ju riktigt tufft med en utvecklare som hjälper till med en randomizer till sitt egna spel.

Nu saknas det bara att Nintendo blir inspirerade och bestämmer sig för att officiellt ge stöd åt de som gör de fantastiska randomizerna för Zelda 3 och Supet Metroid!


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

Ettan släpptes på samma sätt med en månads exklusivitet till PS4an innan det dök upp på andra plattformar, antagligen för att han får hjälp med marknadsföring åtminstone.

Det är ett par speedrunners som utvecklat randomizern som han implementerat i spelet.
http://www.axiomverge.com/blog

Ah, ok.
Jag trodde till och med att PC versionen var före, men det var under en period som jag inte hade PS4 så det kanske var därför jag missa att det kom dit först.

Lite lurigt bara när han inte får gå ut med om och när det kommer till andra plattformar, men det är förståligt och antagligen inget att oroa sig över alltså.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gillade 1:an, men ställer mig lite frågande till varför Switch prioriteras först till 2:an?
Har dem någon deal med Nintendo?
För det är väl lite konstigt att dem inte ens går ut med vilka andra platformar förutom Switch som spelet kommer till, det borde väl komma till nästan alla av de stora och varför är det hemligt?

Axiom verge släpptes till Wii U så det är väl extremt Nintendovänligt på en skala.

Sedan hade de nog fått in 100ggr så mycket som för wii u om de varit med på switch från release...

Medlem

Jag skulle spelat ettan om grafiken inte var 8 bit. Den grafiken tilltalar mig inte alls lika mycket som 16 bits erans. Idag kan man ju göra riktigt krispig 2d så det vore grymt med en "remaster" med massa mer härliga detaljer och bakgrunder. Då skulle jag vara på.

1
Skriv svar