HBO:s The Last of Us-serie har fått regissör till pilotavsnittet

Robot
HBO:s The Last of Us-serie har fått regissör till pilotavsnittet

Ryss ska styra skutan rätt när Stakka Bo hoppar av.

#hbo, #the-last-of-us


Avstängd

Detta kommer inte bli bra, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Levi:

Detta kommer inte bli bra, tyvärr.

Tack, skönt att veta, då skippar jag!

Medlem

Fan, Bosse behövdes.

Medlem

För dom oinvigda betyder "schemakonflikter" i nio fall av tio att regissören antingen tagit ett annat jobb för att hen inte vill ha det förra längre - eller att en annan regissör har fått hens jobb och därför inte längre har en öppning i schemat för den tidigare regissören inom planeringen.

Sen händer händer det ibland också att det är på grund av schemakonflikter.

"schemakonflikter" är den med stor marginal överlägsna förklaringen till för ändrad personal i Hollywood. Anledningen till detta är att typ "en skådespelare låg med pruducentens fru", "hela teamet hatar regissören", nån tyckte "det var för dålig catering under inspelningarna" med mera gör sig väldigt dåligt i en pressrelease och när man försöker bygga hype kring en ny grej som kostar massa pengar... och är inte av intresse att folk känner till för någon av dom inblandade.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade helt missat att Stakka Bo hoppat av. Det var ju det enda som gjorde mig intresserad...

Medlem

Tycker det är helt ointressant att göra en serie på detta IP. Speciellt också att de väljer att den ska handla om Ellie och Joel, helt obegripligt. Liksom det lär finnas miljoner med andra intressanta karaktärer att följa, eller någon annan tid framåt eller bakåt. Att få nya perspektiv och infallsvinklar i denna stora händelse. men NEJ..

Flakmonkey

Med tanke på att det är Sony och HBO som ligger bakom det så tror jag inte man behöver vara så orolig över kvaliteten när det gäller det rent filmtekniska eller skådespelarinsatserna. De har både pengar och erfarenhet från såna här grejjer. Frågan är hur settingen, karaktärerna, etc fungerar i en serie. Förstår att de vill ha med Ellie och Joel eftersom de är en sån stor del i serien men hoppas samtidigt att det vidgar det hela och om det finns en mer långtgående plan att de inte är i ständigt fokus.

Medlem
Skrivet av Therant:

Tycker det är helt ointressant att göra en serie på detta IP. Speciellt också att de väljer att den ska handla om Ellie och Joel, helt obegripligt. Liksom det lär finnas miljoner med andra intressanta karaktärer att följa, eller någon annan tid framåt eller bakåt. Att få nya perspektiv och infallsvinklar i denna stora händelse. men NEJ..

Finns troligen miljoner som inte har en aning om vad TLOU är för något.
Det kommer att bli en fröjd för dem som ser med nya ögon, även om detta inte är spelformatet.
Med tanke på vad för folk som ligger bakom kan det bli hur bra som helst.

Kan ju bli skit också , vi får se. Hoppas på det förstnämnda förstås.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Renton:

Finns troligen miljoner som inte har en aning om vad TLOU är för något.
Det kommer att bli en fröjd för dem som ser med nya ögon, även om detta inte är spelformatet.
Med tanke på vad för folk som ligger bakom kan det bli hur bra som helst.

Kan ju bli skit också , vi får se. Hoppas på det förstnämnda förstås.

Precis, ännu en anledning till varför det inte behöver handla om Ellie och Joel. Det man inte vet om lider man inte av. Och skulle det vara så att de bli intresserade av mer och vill spela spelen, så har de en helt ny historia där och fler vinklar att utforska. men men, nu blir det inte så tyvärr.

Medlem

Spelet är ju som en interaktiv film. Lite svårt att se hur en serie på en ”film” skulle tillföra något? Eller är tanken att sälja in den till en publik som aldrig spelat förlagan och därmed inte redan sitter med facit?

Tycker som de flesta andra att de bör bredda perspektivet istället och följa andra karaktärer. Joels bror, Bob eller helt okända. Lite som med Ellies DLC/Prequel som faktiskt tillförde något.

Medlem

Äsch, jag skulle jättegärna se spelhandlingen i serieformat. Kommer dock bli svårt för alla inblandade att lyckas lika bra med inledningen som man gjorde i spelet. Right in the feels 😭

Medlem
Skrivet av Therant:

Precis, ännu en anledning till varför det inte behöver handla om Ellie och Joel. Det man inte vet om lider man inte av. Och skulle det vara så att de bli intresserade av mer och vill spela spelen, så har de en helt ny historia där och fler vinklar att utforska. men men, nu blir det inte så tyvärr.

Varför är det så viktigt för dig att det INTE handlar om Joel och Ellie? Toppenkaraktärer, båda två. Kan bli hur bra som helst.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför är det så viktigt för dig att det INTE handlar om Joel och Ellie? Toppenkaraktärer, båda två. Kan bli hur bra som helst.

Det kan säkert bli hur bra som helst. Jag vill bara se någon annans perspektiv i en så stor händelse. Gillar inte när man låser sig fast vid några enskilda perspektiv när man berättar något, det finns ju säkerligen hur mycket som helst att grotta ner sig i. Det går med all säkerhet att skriva mycket bättre karaktärer än vad Joel och Ellie är, tror inte dessa två var peaken på detta IP.

Medlem
Skrivet av Therant:

Det kan säkert bli hur bra som helst. Jag vill bara se någon annans perspektiv i en så stor händelse. Gillar inte när man låser sig fast vid några enskilda perspektiv när man berättar något, det finns ju säkerligen hur mycket som helst att grotta ner sig i. Det går med all säkerhet att skriva mycket bättre karaktärer än vad Joel och Ellie är, tror inte dessa två var peaken på detta IP.

Om man analyserar vad som gjorde TLOU till en så stor framgång så var det (skulle åtminstone jag argumentera) karaktärerna och deras personliga berättelse. En zombieapokalyps har gjorts förut och det finns inte många unika aspekter med vad de gjorde på den fronten. Att HBO skulle välja att göra en TV-serie av TLOU för att sedan ta bort det som var den största nyckeln till seriens framgång är otroligt osannolikt. Denna serie är som tidigare diskuterats inte till för de som är spelets största fans, utan är för att få seriens berättelse (alltså, Joel och Ellie) till en större massa. Sedan upplever inte jag TLOU som ett världsbygge på samma sätt som andra TV-spel, så jag vet inte vad det är som du tror det finns att grotta ner sig i, men det är ju väldigt personligt och subjektivt.

ZF
Medlem
Skrivet av Therant:

Det kan säkert bli hur bra som helst. Jag vill bara se någon annans perspektiv i en så stor händelse. Gillar inte när man låser sig fast vid några enskilda perspektiv när man berättar något, det finns ju säkerligen hur mycket som helst att grotta ner sig i. Det går med all säkerhet att skriva mycket bättre karaktärer än vad Joel och Ellie är, tror inte dessa två var peaken på detta IP.

Funkar det som det brukar så kommer deras roadtrip att brytas upp med just dessa andra perspektiv. Över flera säsonger, vilket det också brukar planeras för. Nödlösning för snabb ihopknytning av slutet brukar i bästa fall vara en senare omstuvning av manuset.

Det går rimligen inte att bara göra spelets handling rakt av annars ändå. Det skulle knappt räcka till en vanlig film, än mindre en serie.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Om man analyserar vad som gjorde TLOU till en så stor framgång så var det (skulle åtminstone jag argumentera) karaktärerna och deras personliga berättelse. En zombieapokalyps har gjorts förut och det finns inte många unika aspekter med vad de gjorde på den fronten. Att HBO skulle välja att göra en TV-serie av TLOU för att sedan ta bort det som var den största nyckeln till seriens framgång är otroligt osannolikt. Denna serie är som tidigare diskuterats inte till för de som är spelets största fans, utan är för att få seriens berättelse (alltså, Joel och Ellie) till en större massa. Sedan upplever inte jag TLOU som ett världsbygge på samma sätt som andra TV-spel, så jag vet inte vad det är som du tror det finns att grotta ner sig i, men det är ju väldigt personligt och subjektivt.

Vad som finns att grotta ner sig i är inte min uppgift att ta fram. Men det borde inte vara problem för en skicklig manusförfattare att skapa mer bra material. Detta är mina personliga åsikt, jag är inte intresserad av att se mer av Joel och Ellie helt enkelt, jag ser gärna några andra karaktärer i denna värld. Du får tycka annorlunda, det är helt okej.

Medlem
Skrivet av ZF:

Funkar det som det brukar så kommer deras roadtrip att brytas upp med just dessa andra perspektiv. Över flera säsonger, vilket det också brukar planeras för. Nödlösning för snabb ihopknytning av slutet brukar i bästa fall vara en senare omstuvning av manuset.

Det går rimligen inte att bara göra spelets handling rakt av annars ändå. Det skulle knappt räcka till en vanlig film, än mindre en serie.

Ja så kanske det är. Men jag personligen vill inte se mer av från Joel och Ellie helt enkelt. Jag tror på att utveckla IP till andra vägar, annars tröttnar jag vilket jag gjort i detta fall. Jag kommer inte se detta med denna plan de lagt fram. Men jag hoppas du finner glädje om du tänkt kolla.

Medlem
Skrivet av Therant:

Vad som finns att grotta ner sig i är inte min uppgift att ta fram. Men det borde inte vara problem för en skicklig manusförfattare att skapa mer bra material. Detta är mina personliga åsikt, jag är inte intresserad av att se mer av Joel och Ellie helt enkelt, jag ser gärna några andra karaktärer i denna värld. Du får tycka annorlunda, det är helt okej.

Självklart är det inte din uppgift men det är din åsikt. Om man uttrycker en sådan på ett forum/kommentarsfält och någon ifrågasätter den så brukar man oftast debattera kring den framförda åsikten.

Hursom, problemet är att det inte finns någon motivation för HBO att "grotta ner sig" i världen eller försöka skriva någon ny berättelse då det redan finns två bevisligen fantastiskt skrivna karaktärer med en beprövad berättelse bakom. 99% (kanske mer, kanske mindre) av HBO's prenumeranter har inte upplevt denna historia än, vilket gör det till ett enkelt val.

It's not a lake, it's an ocean

Snart kliver Jerry Bruckheimer in och styr upp det här.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Mox+:

Självklart är det inte din uppgift men det är din åsikt. Om man uttrycker en sådan på ett forum/kommentarsfält och någon ifrågasätter den så brukar man oftast debattera kring den framförda åsikten.

Hursom, problemet är att det inte finns någon motivation för HBO att "grotta ner sig" i världen eller försöka skriva någon ny berättelse då det redan finns två bevisligen fantastiskt skrivna karaktärer med en beprövad berättelse bakom. 99% (kanske mer, kanske mindre) av HBO's prenumeranter har inte upplevt denna historia än, vilket gör det till ett enkelt val.

Jag hade inget bättre svar helt enkelt. Jag vet inte vad de kan komma på, men nått borde gå att lösa är jag säker på.

Ja alltså de vet säkert vad de håller på med, och det har säkert potential att bli den bästa serien någonsin. Men jag är inte intresserad att se så jag bryr mig egentligen inte. Jag hade varit nyfiken på en annan historia men nu blir det inte så, och så är det med den saken. Finns andra serier man kan slå ett öga på så jag klarar mig.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag hade inget bättre svar helt enkelt. Jag vet inte vad de kan komma på, men nått borde gå att lösa är jag säker på.

Ja alltså de vet säkert vad de håller på med, och det har säkert potential att bli den bästa serien någonsin. Men jag är inte intresserad att se så jag bryr mig egentligen inte. Jag hade varit nyfiken på en annan historia men nu blir det inte så, och så är det med den saken. Finns andra serier man kan slå ett öga på så jag klarar mig.

Fair enough!

Medlem

let the dead rest in peace

1
Skriv svar