Vilka är era största spel besvikelser?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av TheVoomyOne:

Xcom: Chimera Squad

Haha ja. "Ny XCOM-titel, fan vad fint" tänkte jag. Fick istället någon konstig jävla avart där gameplayet kändes som ett mer låst XCOM medan storyn & karaktärerna kändes som något från ett sämre barnprogram.

Medlem
Skrivet av Abrakadabra:

Tråkigt att behöva skriva det här om sin favoritspelserie, men remaken av Resident Evil 3 har övertagit förstaplatsen på listan av mina största spelbesvikelser någonsin. Det hade ju verkligen potential att bli sjukt bra med tanke på nyversionerna av både det första och andra spelet. Snacka om att skita i det blå skåpet!

Vad var det du ogillade med remaken? Jag diggade den som fan faktiskt.

Min egen största besvikelse, hmm, jag vet inte. Det mesta som Rare har gjort sedan de lämnade Nintendo?

Medlem

LOU2 utan tvekan. Ettan är bäst genom tiderna, tvåan är fortfarande ett bra spel men verkligen en usel uppföljare.

Avstängd
Skrivet av lars_kongo:

LOU2 utan tvekan. Ettan är bäst genom tiderna, tvåan är fortfarande ett bra spel men verkligen en usel uppföljare.

Ettan är ett utav spelhistoriens mest överskattade spel. Inte hunnit spela 2:an men av att döma från YT verkar spelet stabilt frånsett X to Kill funktionerna samt trans storyn.

Inaktiv

Metal gear solid 5

Stora delar av spelet kändes som om det behövts slipats mer. MGS är en serie jag annars gillar så det sved lite när man hade förväntningar.

Zelda Breath

Så många fel beslut i ett spel som kändes som en Indieutvecklare kopierat Assassins med Zelda 3D och helt missat målet. Magin var helt bortblåst.

Fallout 76

Finns inte så mycket att säga.

Medlem
Skrivet av Levi:

Ettan är ett utav spelhistoriens mest överskattade spel. Inte hunnit spela 2:an men av att döma från YT verkar spelet stabilt frånsett X to Kill funktionerna samt trans storyn.

Kan du utveckla "trans storyn" lite? Är uppriktigt nyfiken! Vilken karaktär är trans?

Medlem
Skrivet av Abrakadabra:

Resident Evil 3

Skrivet av Piccolo:

Vad var det du ogillade med remaken?

Först och främst så vill jag bara säga att jag tycker att det är ett okej spel, men det är långt ifrån så bra som det borde ha varit.

Jag tycker att det är på tok för linjärt. Det känns nästan som om utvecklarna inte visste om det gjorde ett Resident Evil eller Uncharted-spel. Vissa ställen är lite mer öppna som exempelvis en del av staden i början av spelet. Sjukhuset är väl också okej antar jag, även om bandesignen är ganska bristande där. Sen att de helt klippt bort klocktornet (förutom bossfighten utanför) från originalet är inte okej. Spelet har inte heller nån ragdollfysik som remaken av 2:an hade. Där har du några av många exempel på varför jag blev så besviken på spelet.

Qus
Medlem

Diablo 3 gjorde mig riktigt besviken. Hade sett fram emot det i många år men det var absolut inte vad jag hoppats på.

Medlem

Största spelbesvikelse är svårt att komma ihåg.
Senaste är nog Red Dead redemption 2 och kanske lite Cyberpunk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tabula:

Kan du utveckla "trans storyn" lite? Är uppriktigt nyfiken! Vilken karaktär är trans?

En av "birollerna" är transgender, antar att det är denne som åsyftas.

Medlem

4. Fallout 3
började dock gilla det efter ett par år igen då dlc kommit, hade svårt för mainstoryn.

3. Mass effect Andromeda
spelade dag 1, behöver man säga mer? spelade ändå ut spelet för jag gillade idén bakom storyn.

2. Fallout 4
kändes trångt jämfört med 3:an och alldeles för buggigt

1. Fallout 76
Bethesda... drömmer mardrömmar om hur dom förstört mitt älskade fallout...

Medlem

1. Mass Effect: Andromeda.
Spelet blev snabbt ökänt och bespottat för sina buggar, men i min mening var det största problemet den menlösa storyn, de trötta röstskådespelarna och de makalöst repetitiva uppdragen och planeterna. Här hade man världens chans att ta ut svängarna i en ny galax, men istället känns allt igen från tidigare spel. Ibland kan igenkänningsfaktor förstås vara bra, men inte ens det som gjordes bra i föregående spel - som motsättningarna mellan raserna - lyckas man göra någonting av. Varenda relation, drama och strid känns prepubertal. Vilken var den tänka publiken?

2. StarCraft 2.
Multiplayer är fortfarande bäst i världen, men vad man gjorde med storyn i Singleplayer ät direkt skamligt. Allt vad som gjorde det första spelet och expansionen episkt kastade man ut till förmån för en trött hjälte- och kärlekssaga. Lore slaktade man genom att skriva om såväl Xel'nagas som Zergs historia. Xel'naga var perfekta i rollen som den maniskt perfektionssökande rasen som skapat Protoss och Zerg (och blivit bitna i baken båda gångerna). Och Zerg var perfekta som rasen skapad för att vara evolutionärt perfekt, men genom Primal Zerg reducerar man dem till menlösa och manipulerade insekter. Det finns inte ord för hur besviken jag blev - och är - på spelet. Det är knappt att tio år av fullständigt magisk e-sport förlåter det.

3. The Last of Us 2.
Det ska direkt sägas att jag röstade på tLoU2 som årets spel i fjol, så genomruttet är det inte. Verkligen inte. Trots det kan jag inte låta bli att vara besviken. Vissa storymässiga känns onödigt brutala. Som om manusförfattarna velat ta en (förvisso effektiv) genväg till mina känslor. Dessutom förtar dessa storymässiga valt helt glädjen i att spela om det första spelet. Dessutom gör spelet det oerhört svårt att sympatisera med några karaktärer, alls. Ellie känns förvånansvärt platt som huvudperson - och den andra spelbara karaktären avskyr jag från första stund.

4. Fallout 4
Det ska direkt sägas att jag aldrig varit ett lika stort fan av Fallout som mina vänner - de eviga ödemarkerna tilltalar mig inte. Den skruvade humorn, dialogerna och den bitvis spännaden storyn har emellertid räckt för att jag ska uppskatta både 3:an och 3½:an. Det fjärde spelet i serien är emellertid varken särskilt spännande eller humoristiskt. Att motorn dessutom känns ålderdomligare än någonsin förut gör inte saken bättre.

Det ska sägas att det finns många spel som jag tycker sämre om än dessa. Men inga som jag har blivit lika besviken på.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Kan du utveckla "trans storyn" lite? Är uppriktigt nyfiken! Vilken karaktär är trans?

En av karaktärerna i spelets andra akt är transperson. Den vill fly från "ön" eftersom den riskerar att bli bortgift, men det vill den inte. I varje fall är det så jag minns det.

För egen del hade jag inga större problem med karaktären eller dess könsidentitet. Storyn kändes dock lite forcerad, men det beror kanske på att jag hade läst en del ilskna kommentarer om den redan innan. Men inte spelförstörande på något sätt. Bara lite out of place.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av Tabula:

Kan du utveckla "trans storyn" lite? Är uppriktigt nyfiken! Vilken karaktär är trans?

Lev är transgender, du borde spela spelet det är grymt!

Lev's appearance in “The Last of Us Part II” is one of the game's most interesting elements. A young transgender man on the run
https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3...

1. Cyberpunk 2077
2. Fifa 17-21
3. Mass Effect 3
4. Call of duty: Modern Warfare 2019
5. Star Wars Battlefront 2


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem

Har bara 1 spel. Witcher 3. Sämst fightingsystem, kändes hackigt. Sämst helt enkelt. Försökte spela 2 gånger och det kändes inte bra alls. Inte för att jag har problem, men blev mest irriterad. Onödiga pengar. Tycker jag i alla fall.

Medlem

Jag kommer ihåg att det stod om star wars supremacy i pc gamer någon gång i slutet på 90-talet. Det skulle vara typ age of empires 2 fast star wars, bilderna var skitfina och texten var hype.

Självklart köpte jag det så fort det landade på spelhyllan i den lokala spelaffären, det var ett helt annat spel, en otroligt fördummad version av ett rymd-grand strategy, har aldrig varit så besviken.

Tror aldrig originalspelet såg dagens ljus, men de gillade väl namnet antar jag.

Medlem

Oj oj,det känns som min lista kan göras rätt lång gällande detta ämne sa jag ska nog göra en top 5 lista.

1. C&C4, ett spel som tog bort all vad som gjorde C&C till var det var.

2. Starcraft 2. Spelen i sig var inte dåliga men själva storyn förstörde det mest för mig.

3. Company of heroes 2. Hade potential att bli bättre än föregångaren genom att tex ge oss flera fronter an bara väst och öst
fronten samt att bara peka finger på sovjet som dom som begick hemskeheter och inte alls visa tyskarnas brott känndes lite
konstigt med tanke på vart spelet utspeledade sig till största delen.

4. Diablo 3, kan inte riktigt sätta fingret på det men det känndes som om Diablo tappade mycket av sin charm med det spelet

5. Guild wars 2. även och jag gillar spelet väldigt mycket och spelar det konstant så känndes det ända att det var en besvikelse då man tog bort möjligtheten att kombinera två klasser som fanns i Guild wars 1 + expansionera. Den sk Personal story som finns i spelet är bara ett tom skal och spelar ingen roll i den stora världen där ens val från början kunde ha haft större påverkan på ens karaktär.

Medlem

Observer: System Redux. Spelade aldrig originalet så slog till och köpte spelet till PS5 under januarirean. Tyckte att premissen lät lovande - detektivspel i smutsig cyberpunkmiljö - men jisses vad spretigt spelet var. Man gick runt och knackade dörr, tvingades genomlida minnessekvenser som vara galna för galenhetens skull, och sen var spelet slut utan minsta känsla av tillfredsställelse storymässigt. Bitvis snygga miljöer dock.

123
Skriv svar