Hitman III-löftet till pc: "Garanterar att spelare inte behöver köpa spelen igen"

Robot
Hitman III-löftet till pc: "Garanterar att spelare inte behöver köpa spelen igen"

Io och Epic jobbar på en lösning för pc-folket.

#epic-games, #hitman-iii, #io-interactive


Medlem

låter ju bra.

Medlem

Jag får en liten känsla att de inte har lika många förhandsbokningar som de hoppas på, eller förlorat en del efter att det kom ut att man inte kunde ha tidigare hitmanspelens content i hitman 3 om man inte ägde spelen på epic också. Bara en liten känsla. Men skönt att höra att de jobbar på det hela. Personligen blir det steam köp om ett år eller så, då antar jag att spelet kommer vara lite billigare plus kanske lite mer dlcs o så, speciellt bugg fixar.

Medlem

Ja det är ju inget sammanträffande att en lösning uppstod efter den massiva skandalen och säkert tusentals med refunds 😂

Avstängd

Gör man såhär medvetet för att skapa Goodwill?

Inte första gången i historien man målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng.

Usch usch, jag ser igenom er Epic.

Medlem

"Garanterar att spelare inte behöver köpa spelen igen". Jasså det räcker att köpa spelet en gång framöver? wow vad schysst hela spelbranschen har tappat det.

Medlem

Det borde inte ens behöva komma upp som diskussion. Det vore självklart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Jag använder inte ens epic men detta känns som att det är IO som har strulat till det. Bara en magkänsla och killgissning dock!

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Gör man såhär medvetet för att skapa Goodwill?

Inte första gången i historien man målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng.

Usch usch, jag ser igenom er Epic.

Verkar mer som att det är du som medvetet ska vända det till något negativt mot Epic

Bättre att ge kritik när de gör något dåligt och beröm när de gör något bra istället för att vända allt till något dåligt.

Medlem

Epic direkt efter första nyheten: "ja det låter konstigt, vi kollar på det". Känns slarvigt av io bara.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Gör man såhär medvetet för att skapa Goodwill?

Inte första gången i historien man målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng.

Usch usch, jag ser igenom er Epic.

Förmodligen IO som klantade till det utan att kolla up om det gick att importera tidigare innehåll till EGS.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Gör man såhär medvetet för att skapa Goodwill?

Inte första gången i historien man målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng.

Usch usch, jag ser igenom er Epic.

När var första gången? Eller andra?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

När var första gången? Eller andra?

Vet inte exakt i vilken ordning de förekom.
Men här kan du välja och vraka bland några finfina pudlar.
Håll till godo.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/av9976/everything_tha...

Medlem

Skulle vilja veta mer om vr läget, om det är tänkt något släpp till pc öht.
Det snackas om att det har med både psvr och epg exklusiviteten att göra, så jag är splittrad till om man ska vänta på steam versionen ändå.

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Vet inte exakt i vilken ordning de förekom.
Men här kan du välja och vraka bland några finfina pudlar.
Håll till godo.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/av9976/everything_tha...

Missförstå mig nu rätt. Jag avskyr verkligen Epic Games Store och deras affärsmetoder passionerat!
Däremot tycker jag att det är synd att du länkar till en ett år gammal reddittråd där de översta svaren är fyllda med mer än giltig kritik mot inlägget. Länka gärna en mer aktuell jämförelse som inte är fylld med "Kinaspekulation", för det finns absolut objektiva brister och negativa apsekter att belysa vad gäller EGS.

Märk nu väl att jag kritiserar ditt inlägg enbart för att jag vill se bättre och starkare argument för varför EGS suger hårig åsna, då det är min personliga subjektiva åsikt!

Något OT vore det även trevligt att belysa konkurrenternas positiva aspekter istället. Såsom Steams Remote Play Together, deras idoga arbete att få valfri kontroll att fungera på Steamplattformen oavsett hur stödet ser ut i specifika spel och även initiativ såsom Steam Play för Linux. Alla områden där Epic står på exakt 0 poäng själva...

I övrigt får jag hålla med många andra om att det här antagligen ligger på IOI. De hade nog lite bråttom med distributionsavtal då de, om jag förstått saken rätt, numer sköter det själva och glömde bort tekniska detaljer.

Avstängd
Skrivet av Enlightener:

Missförstå mig nu rätt. Jag avskyr verkligen Epic Games Store och deras affärsmetoder passionerat!
Däremot tycker jag att det är synd att du länkar till en ett år gammal reddittråd där de översta svaren är fyllda med mer än giltig kritik mot inlägget. Länka gärna en mer aktuell jämförelse som inte är fylld med "Kinaspekulation", för det finns absolut objektiva brister och negativa apsekter att belysa vad gäller EGS.

Märk nu väl att jag kritiserar ditt inlägg enbart för att jag vill se bättre och starkare argument för varför EGS suger hårig åsna, då det är min personliga subjektiva åsikt!

Något OT vore det även trevligt att belysa konkurrenternas positiva aspekter istället. Såsom Steams Remote Play Together, deras idoga arbete att få valfri kontroll att fungera på Steamplattformen oavsett hur stödet ser ut i specifika spel och även initiativ såsom Steam Play för Linux. Alla områden där Epic står på exakt 0 poäng själva...

I övrigt får jag hålla med många andra om att det här antagligen ligger på IOI. De hade nog lite bråttom med distributionsavtal då de, om jag förstått saken rätt, numer sköter det själva och glömde bort tekniska detaljer.

Han efterfrågade historiska pudlar och det var det som länkades. Hur det blev en EPIC vs Steam-situation förstår jag inte.


signatur

Jag är som din mamma.

Söt.

Inaktiv
Skrivet av UpplystIndian:

Han efterfrågade historiska pudlar och det var det som länkades. Hur det blev en EPIC vs Steam-situation förstår jag inte.

Hur många konton är du uppe i nu?

Medlem

När kommer recensioner? Släpps på Onsdag. Är det embargo så nära inpå släpp?

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Vet inte exakt i vilken ordning de förekom.
Men här kan du välja och vraka bland några finfina pudlar.
Håll till godo.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/av9976/everything_tha...

Ser inte något exempel på när dom "målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng." i den tråden.

Att länka till andra personers samlingstrådar må vara det lataste som hänt på internetforum utöver folk som länkar till youtube-videor och tror att det är att ha en åsikt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Äldreherre:

Gör man såhär medvetet för att skapa Goodwill?

Inte första gången i historien man målar upp sig som badboy för att sen rädda situationen likt en "knight in shining armor" för att luska fram lite moralpoäng.

Usch usch, jag ser igenom er Epic.

Tror inte det. Det är nog snarare så att IO Interactive visste att dom kunde sätta Epic Games på en position där båda parterna får något att vinna. IO blev självstyrande och blev förmodligen desperata att få ut Hitman 3, så dom vände sig till Epic Games utan att tänka på konsekvenserna, men hade förmodligen lite i bak tanken att detta problem fanns, men att det skulle se mer dåligt ut för Epic Games.

Medlem

Hoppas de löser det. Skulle vilja ha spelet på Steam helt klart men 1 helt års väntan är på tok för lång tid att vänta för detta höjdar-spel. Blir ett köp på EPiC.

Skrivet av anon_326114:

Hur många konton är du uppe i nu?

Vad är det som händer egentligen. Ser att 3 konton har blivit avstängda bara nu ikväll.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas de löser det. Skulle vilja ha spelet på Steam helt klart men 1 helt års väntan är på tok för lång tid att vänta för detta höjdar-spel. Blir ett köp på EPiC.

Vad är det som händer egentligen. Ser att 3 konton har blivit avstängda bara nu ikväll.

Inte en aning! Börjar bli lite bisarrt..

Avstängd

Spännande att varje liten tveksam grej snappas upp av pressen nu. Bara bra för oss konsumenter!

Medlem

Kek


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Låter som man utvecklade en funktion innan man fick till den exlusiva dealen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

GOTY-versionen är ju bara grundspelet + två DLC (kostymer + nya versioner av gamla uppdrag) så det känns som en extremt symbolisk gåva för någon som köper tredje delen i spelserien

1
Skriv svar