Svenska e-sportlegendaren Christopher "Get_right" Alesund slutar tävla

Medlem
Skrivet av Anton Q:

'Stjärnor' kan väl nästan definieras som 'personer som man vet vem det är även fast man aldrig letat över huvud taget'.

Skulle jag behöva leta så är det ju ingen stjärna.

Fast min fru visste inte vem Sean Connery var, så jag vet inte om ditt resonemang håller. Samma sak med Queen, hon kände dock igen en del av låtarna.

Medlem

Borde slutat spela för flera år sen...

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

Get right är MYCKET större än Heaton, eller ja borde vara om man tittar på eSport prestationer. En sann eSport legend

Så är det. Heaton lyckades däremot kliva av när han var nära sin "prime" och var den största stjärnan i CS 1.6 communityn, det bygger på hans legend. Hade GeT_RiGhT slutat typ 2015 eller 2016 hade han idag setts som den överlägset största CS-stjärnan och odiskutabelt bäst genom tiderna. Nu när han spelade ett par år och blev sämre och sämre och visade att han var mänsklig så förstör det hans eftermäle lite.

Medlem
Skrivet av shelter:

Fast min fru visste inte vem Sean Connery var, så jag vet inte om ditt resonemang håller. Samma sak med Queen, hon kände dock igen en del av låtarna.

Jag menar väl inte att bokstavligt precis alla vet vem det är utan att ha letat, din fru har väl helt enkelt ett lättare kulturellt handikapp

I hennes försvar skulle jag enligt min definition nog inte sett Sean Connery som en stjärna längre från och med ungefär år 1994...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Absolut... Addera porrstjärnor till det...

Med undantag för han typ Bobby Fischer eller nått sånt.

Det är väl mest en personlig definition dock... Och betyder inte nödvändigtvis att vi inte - inte - är överens om mer än definitionen av verbet.

För mig handlar "Stjärna" mer om kändisskap osv än förmåga inom olika saker.

Ja kändisskap inom en viss krets gör dig ändå till stjärna. Allt kretsar inte kring dig även om du verkar vilja tro det, bara för att DU inte känner till någon eller inte är insatt i en viss krets gör det inte att personen inte kan vara stjärna. Gör en googlesökning på alla de exempel jag gav dig i mitt förra inlägg och säg sen att du inte hittade några "stjärnor" inom dessa grenarna.

Skrivet av Anton Q:

din fru har väl helt enkelt ett lättare kulturellt handikapp

Okej, denna meningen sa allt om dig som person. Färdigdiskuterat med dig nu känner jag.

Medlem
Citat:

Allt kretsar inte kring dig även om du verkar vilja tro det

Does not compute


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar