Ljudbok vilken är din favvo?

Medlem

Har inte lyssnat på en enda ljudbok sedan jag gick ut mellanstadiet.

Läser hellre på riktigt. Då kan man ha på sin favoritmusik i bakgrunden.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nice. Får jag fråga om du bara tog en bok mitt i serien, eller mosade fem böcker på i princip ett bräde?

Det var den jag hade liggandes olyssnad bland massa andra
Ska lyssna igenom dom andra i serien sen också

Medlem

Min absoluta favorit när det kommer till ljudböcker just nu måste ändå vara Blågul maffia eller Kalldrag av Markus Sköld

Många timmars njutsam lyssning där!

Medlem

Kan varmt rekommendera Hail Mary av Andy Weir 👍

Medlem

”Skräckens labyrinter” uppläst av Ernst Hugo Järegård! Iof en av få ljudböcker jag lyssnat på överhuvudtaget men jag gillar den iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Lyssnar inte på ljudböcker själv, men har läst Rant av Chuck Palahniuk som är riktigt vass och en vän sa häromdan att ljudboken är kalas. Kom att tänka på det när jag såg trådtiteln. Inte en bok för alla dock, det är ju en Palahniuk-bok...

Medlem

Lagens långa näsa av och med Hasse Alfredson. För att det är Hasse Alfredson.

Alien: Out of the Shadows
Alien: Sea of Sorrows
Alien: River of Pain

- alla finns tillgängliga på YouTube, det är dramatiserade böcker. Väldigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Här är några förslag som jag älskar

Wheel of Time
Otroligt episk fantasy som jag tycker slår allt annat.

Dresden files
Fantasy/deckare som utspelar sig i moderna Chicago där Harry jobbar som privat detektiv med rollen Wizard, bakom den riktiga världen finns en dold fantasyvärld med magi, vampyrer, demoner, magiker, feys och mycket mer som dom vanliga inte har någon aning om.

Iron Druid
Lite i samma stil som Dresden files men lite mer lättsamt och innehåller med gudar från grekisk, nordisk etc.

Stormlight Archive
Lite mindre fantasy men medeltidstuk med en magisk kraft från vad som kallas stormlight som kan användas för att göra oövervinneliga svärd, rustningar eller lampor. Lite mer fokus på politik och intriger än rena strider.

The Expanse
Som tv serien fast bättre, rymdäventyr.

A Song of Ice and Fire(game of thrones)
Som serien fast tyvärr inte färdig och lär inte bli färdig heller

Kingkiller chronicle
Fantasy som följer en känd "magiker" som berättar om sitt liv i allt från uppväxt till hur han går på universitet och lär sig sina färdigheter. Mycket dialoger och väldigt spännande, tyvärr bara 2 av 3 böcker som är ute och finns inget datum för sista boken ännu


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

123
Skriv svar