Josef Fares tycker Xbox Series X har ett "j*vligt förvirrande namn"

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Känns som folk går igång på att hitta grejer att hata på dagligen.

På vilket sätt är det "hat" att påpeka hur dåligt namnet är?

Medlem

Han är känd för att göra bort sig offentligt, så jag kunde inte bry mig mindre om vad han har att säga : https://youtu.be/Qlwvfj0AxeI?t=11

Inaktiv

Jag är nog benägen att hålla med. Man ska tänka att det är långt ifrån alla gamers som hänger på spel och teknikforumen varje dag och har stenkoll

Medlem
Skrivet av RmK:

Det finns en anledning till att Xbox One X försäljningen gick upp i topp samma dag som Xbox One Series X släpptes.

Antar att du menar Xbox Series X? Hehe, lite förväxling redan.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Hur många sådana här diskussionstrådar finns för PlayStation?

Nästa generation kommer heta:
Xbox Next Gen X

Inga? Eller tycker du att PS5 är förvirrande? 😅

Medlem

Förstår verkligen inte hur de tänkte när de valde att döpa det till Xbox Series X när Xbox One X är en grej.
Isåfall var ju projekt-namnet Scarlet tydligare...

Medlem

Tycker inte att namnet är "fucking confusing", däremot så tycker jag att Josef Fares är fucking fantastisk!

Skrivet av Xrick6:

Antar att du menar Xbox Series X? Hehe, lite förväxling redan.

Haha, till hans/hennes försvar så är Microsoft själva också förvirrade över namnen https://twitter.com/tomwarren/status/1308392491356487681

Medlem

Jag jobbade på GameStop back in the Day. Fy fan asså. Inför julhandeln osv när föräldrar kommer in och skulle handla Xbox till sina barn.. när man skulle förklara skillnaden mellan xbox 360, 360 Slim.. 360 ultra Slim.. Xbox One, Xbox One s, och One X.. holy shit, man märker att de ofta blev förvirrade på dessa namn, och måste medge att Series S och X.. det hjälper inte

Medlem

Nintendo borde heta Nintendo 8 också. Nån jävla ordning!

Avstängd

Tycker det är ett bättre namn än Xbox one som egentligen är Xbox two. Series X betyder Xbox serie nummer X.

Solklart...

Medlem
Skrivet av Meurik:

Fel.

Konsollerna borde heta "Xbox Four X" och "Xbox Four S"

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox Series

S/X modellerna är 4:e i raden. Men går ju absolut inte ha en 4:a i titeln, för då låter det plötsligt som dom ligger en generation bakom Playstation 5.

Tror det hade skapat förvirring också eftersom "One"-spelarna förmodligen hade börjat undra vad Two och Three tagit vägen. Four hade bara varit ett bra namn om Original Xbox hetat One, 360 hetat Two osv.

Avstängd
Skrivet av PelvisPresley:

Han är känd för att göra bort sig offentligt, så jag kunde inte bry mig mindre om vad han har att säga : https://youtu.be/Qlwvfj0AxeI?t=11

Man kan inte göra ett bättre PR-framträdanden än det där.

Fares är kung och han gör kungliga spel!

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Man kan hoppa över en siffra med, det är OK.

Windows 7
Windows 8
Windows 10

Fast det gjordes endast för att det inte skulle krocka i sökmotorer med windows 98 och 95

Medlem

Hans brorsa heter Fares Fares.
Det tycker jag är jävligt förvirrande.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Hans brorsa heter Fares Fares.
Det tycker jag är jävligt förvirrande.

hahaha den va bra

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fast det gjordes endast för att det inte skulle krocka i sökmotorer med windows 98 och 95

Har för mig att viss äldre mjukvara hade kod som letade efter taggen " windows 9x" eller något i den stilen och att detta potentiellt kunde blivit ett bekymmer.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

RmK
Medlem
Skrivet av Xrick6:

Antar att du menar Xbox Series X? Hehe, lite förväxling redan.

Det bevisar min poäng ganska bra. Lätt att göra fel även för någon som har följt det sedan dag ett.

Medlem

Japp , lite förvirrande.
Xbox one , series S/X Anaconda, scarlett.

Blir en hel mening, nästintill en novell


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fast det gjordes endast för att det inte skulle krocka i sökmotorer med windows 98 och 95

Och hur skulle Windows 9 låtit på tyska?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Hans brorsa heter Fares Fares.
Det tycker jag är jävligt förvirrande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrStrange:

Hans brorsa heter Fares Fares.
Det tycker jag är jävligt förvirrande.

Det är väl snarare motsatsen till förvirrande. Omöjligt att glömma bort vad han heter. Eller blanda ihop för- och efternamn för den delen!

Varje gång jag ser Liverpool i rutan tänker jag däremot på just det med deras högerback som har TVÅ förnamn som efternamn och därtill ett förnamn som är vanligt som efternamn (Trent Alexander-Arnold).

Intresseklubben kan nu anteckna.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cheewie:

Man kan hoppa över en siffra med, det är OK.

Windows 7
Windows 8
Windows 10

8.1 var väl typ 9 Ja MS är lite väl mycket jänkare ibland. Kolla deras namn på bilar också? Camaro, Chevelle, Corvette osv osv.

Tacka vet jag volvo. S=sedan V=Vagon sen serien. Eller 245= Gen 2, 4 cylindrar och 5 dörrar.

Jänkare alltså


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Bara att hålla med. Idiotiska namn på deras Xboxar numera. Skönt att se att han inte håller igen. Behövs några svärord för att beskriva hur dåligt det faktiskt är.
Hade tom varit bättre om Xbox series x hette just A Fucking Xbox! Mer slagkraft i det.

Medlem

Bra namn? Njae.. Kan jag inte påstå.
Förvirrande? Öh.. One S, One X. Series S, Series X. Oh shit! Fyra fucking namn att hålla fucking reda på! Varav två fucking inom samma fucking generation!? Hur ska man fucking kunna hålla reda på två olika bokstäver!? Vad är vi!? Fucking bokstavsseparatorer??

Han måste få fucking hjärnsmälta om han går tilö en fucking bilhandlare för att köpa en fucking bil.
Va!? Heter det inte Toyota bil 1, Toyota bil 2 eller Toyota bil 3??? What a fucking mess! Get your shit together fucking Toyota!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Meurik:

Det argumentet skulle lika gärna funka för Playstation. Om du inte hade vetat det på förhand, hur skulle du veta att Playstation 5 är den nyaste?

Är det svårt att räkna och förstå vilken siffra som är större än en annan? Majoriteten finner det säkerligen rätt så intuitivt i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Barak:

Har för mig att viss äldre mjukvara hade kod som letade efter taggen " windows 9x" eller något i den stilen och att detta potentiellt kunde blivit ett bekymmer.

Jo så kan det ju med vara, fanns säkert mer än en logisk anledning

Skrivet av autograph:

Och hur skulle Windows 9 låtit på tyska?

hahaha fett bra!
fast ska man vara petig så hade dom nog uttalat det neun på tyska

Medlem

Jag menar, det här är ju bara asroligt! Är inte heller något större fan av namnet men det är ju inte hela världen som det verkar vara för honom. Älskar passionen, skulle vara kul om Microsoft byter spår någon dag... influerat av detta. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av PelvisPresley:

Han är känd för att göra bort sig offentligt, så jag kunde inte bry mig mindre om vad han har att säga : https://youtu.be/Qlwvfj0AxeI?t=11

Gjorde bort sig? Närdå? När han använde sig av ruggiga ajja-bajja-svordomar?

Shitbox .
Skrivet av nicbex:

Undrar vad nästan generation kommer att heta. Xbox Series Xbox One X/S? Det är ju urusla namn, givetvis.

😂

Skriv svar