Everspace 2 strax i early access

Robot
Everspace 2 strax i early access

Efter flera förseningar, snart kan du dogfighta och tokloota i rymden.

#early-access, #everspace-2


Inaktiv

Usch jag håller mig aktivt från early access titlar på steam, men kliar i fingrarna!!!

Medlem

oo, dom har skippat rogue lite delen isåfall kanske man ska kolla in det sen när det släpps.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det finns (Fanns? under Game awards galan iaf) en Prototyp att hämta hem, verkade rätt så neat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inget VR stöd till denna?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Inget VR stöd till denna?

Nu jag inte sökt med ljus och lykta men det enda jag hittade är följande: https://www.vrfocus.com/2020/03/rockfish-games-still-havent-d...

Så inte i samband med release i varje fall, tyvärr. Och lät inte jätte hoppfullt inför framtiden heller.

Medlem

Köpte det på GOG för 309kr. Laddar ner otroligt långsamt, faktiskt pinsamt seg download från GOG just nu. Storlek: 21GB.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Köpte det på GOG för 309kr. Laddar ner otroligt långsamt, faktiskt pinsamt seg download från GOG just nu. Storlek: 21GB.

Jag köpte det på Steam precis, får inte ens upp nedladdningen. Så tror du kan hinna före lik förbannat;)

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag köpte det på Steam precis, får inte ens upp nedladdningen. Så tror du kan hinna före lik förbannat;)

Hehe, låter som en miss av utvecklarna. De borde nog fixa det rätt snabbt på Steam.

Medlem

Håller tummarna för att det är bra!


signatur

^Katten, idle extreme.

Inaktiv
Skrivet av Nehcrom:

Håller tummarna för att det är bra!

Kan ge ett första intryck senare ikväll eller imorgon!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Köpte det på GOG för 309kr. Laddar ner otroligt långsamt, faktiskt pinsamt seg download från GOG just nu. Storlek: 21GB.

Av någon anledning går det markant snabbare över VPN från USA. Något verkar ruttet med GOG peering till Sverige. Utan VPN från 0,5-3MB/s med VPN 5-9MB/s. Min max nedladdning ligger på runt 60MB/s vilket jag brukar landa på när jag laddar ner från Steam eller Ubisoft.

Medlem

Har spelat en halvtimme kanske, men känns väldigt trevligt än så länge. Bra kontroll, mycket snygg grafik med enkla medel.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nu jag inte sökt med ljus och lykta men det enda jag hittade är följande: https://www.vrfocus.com/2020/03/rockfish-games-still-havent-d...

Så inte i samband med release i varje fall, tyvärr. Och lät inte jätte hoppfullt inför framtiden heller.

Isch, det ser ju inte lovande ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Första intrycken på Steam är positiva, 95% just nu. Jag hann inte spela mer än en timme själv igår kväll.
https://store.steampowered.com/app/1128920/EVERSPACE_2/

Medlem

För er joystick fantaster, det går inte att binda "hat" -buttons på joystick och thruster i spelet. De räknas som en axis och det går bara att binda till thurst och styrning. Köpte på gog så har iaf en månad på mig att lämna tillbaka spelet, med lite tur så fixas det.

Inaktiv

Har spelat några timmar nu och jag gillar det, kunde lika gärna varit en 1.0 release faktiskt. Inte stött på några som helst problem. Väldigt arkadigt om man jämför med Elite och SC men det ser jag inte som något negativt. Spelet är kul med en lätt inlärningskurva.

Medlem
Skrivet av Horniak:

För er joystick fantaster, det går inte att binda "hat" -buttons på joystick och thruster i spelet. De räknas som en axis och det går bara att binda till thurst och styrning. Köpte på gog så har iaf en månad på mig att lämna tillbaka spelet, med lite tur så fixas det.

Borde väl gå att göra en Workaround med steam controller inställningarna? bara ett tips/fundering, har varken spelet eller en Hotas själv


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Igår släpptes en riktigt matig uppdatering till Everspace med bland annat höjt levelcap, nya main samt side missions, ny rymdskepssklass och mycket mera!

1
Skriv svar